Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ježíšovi se zdává sen o středověké bitvě, kdy najednou vojáci vyřknou jeho jméno. Ježíš se probudí a nechápe, co měl tento sen znamenat. Proč ti neznámí lidé vyslovili jeho jméno? Vždyť Ježíš je obyčejný tesař jako jeho otec Jozef. Oba hledají práci, protože jsou těžké časy. Sám Jozef se znepokojeně ptá, kdy už bude konec utrpení jejich národa. A je netrpělivý: kdy už začne Ježíš konat? Od té doby kdy se narodil, nezjevilo se žádné znamení. Náhlá smrt Jozefa však změnila celý Ježíšův dosavadní život. Ví, že se musí vydat na cestu, na které musí být sám a tvrdí, že svůj život nežije pro sebe. Stává se vyvoleným, stává se mesiášem, stává se tím, kdo dokáže změnit vodu na víno... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

Zik2 

všechny recenze uživatele

Bohužel, dle mého názoru oproti zbytku výrazně slabší. Sice dohormady tři hodiny, ale proč se začíná věkem Ježíšovy dospělosti? Co zvěstování, narození - to je přeci důležité znát v rámci všeobecného vzdělání. Navíc příběh pak ztrácí návaznosti. A měl jsem pocit, že mírně sklouzává ke kýči. Umučení Krista od Mela Gibsona sice také nemapovalo encyklopedicky celý příběh, ale ukázalo jeho část (vzhledem k názvu divák jasně ví, co má očekávat) a bylo mnohem dramatičtější a...zkrátka lepší. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Z veselého chlapíka, který přistupuje poměrně vesele ke svému životu, se rázem stává mučený a umučený muž, který zažívá tu největší potupu, jaká byla v té době možná. Příběh Ježíše však není jen líčením jeho životních osudu, nýbrž také příběhem muže, který postupně poznává svůj osud a zažívá těžká pokušení. A právě tato pokušení, ať už na poušti nebo na Olivové hoře, jsou ztvárněna skutečně originálně, Ďábel je zde neskutečně mazaný a přitom tolik pravdivý a zvláště ukázka budoucího zabíjení a válčení ve jménu Ježíše je vskutku vychytaná. Toto dvoudílné zpracování se velmi povedlo. Úryvky citované přímo z evangelií přispívají k autentičnosti, k tomu přidaných pár "nebiblických" scén, které ovšem vůbec nejsou postaveny na hlavu. Navíc mnohé scény včetně ukřižování jsou natočeny tak věrohodně, že ani ve srovnání s Gibsonovým Umučením se tento film neztratí. Film přípustný jak pro věřící, tak i pro nestranné diváky. ()

Reklama

Ikewoo 

všechny recenze uživatele

Tohle zpracování nabízí spoustu nebiblické invence, která mě zpočátku zásadně rušila, ale pak jsem si na ni nějak zvykl a nemůžu říct, že by mi většina připadala úplně mimo. Už proto, že mě nenapadá jiné zpracování, kde by Ježíš byl tak živý a lidský jako tady. Mám totiž zásadní pochybnosti o jeho neustálé póze důstojného a odtažitého vznešeného proroka, jak je zobrazován ve většině filmů. I když některé výkony jsou dost nedokonalé a obsazení některých postav se mi taky zrovna nelíbí. Ale scény pokoušení (zvl. Getsemanská zahrada) a závěrečná scéna jsou rozhodně nápadité ()

Stanley 

všechny recenze uživatele

Tento film se zřejmě snaží přiblížit klasický ježíšovský příběh a křesťanskou zvěst mladé generaci. Mnohé zdejší prvky se nesou v jakémsi teenagerovském a moderním duchu, který však trpí infantilismem a primitivismem - ať už jde o vykreslení a chování některých (většiny!) postav, pojetí podstaty problémů lidstva či dětinské nastínění křesťanských idejí. Ježíš je zde vykreslen v lidštější podobě, jeho vlastní osobnost se v průběhu dění vyvíjí, což představuje vítané občerstvení vůči jinak zažitému klišé Ježíše jako dokonalého, nadpozemského Boha. Mnohé postavy svým zjevem a chováním působí vyloženě nesympaticky a těžko k nim získat vřelý vztah - ať už jde o zabedněné a neschopné apoštoly, ufňukanou a přestárlou Marii nebo nevzhlednou a výstřední Máří Magdalskou. V tomto smyslu to zachraňuje snad jen věrohodný Pilát v podání Garyho Oldmana. Za zmínku stojí docela důmyslné pokoušení a zpochybňování Ježíšova úsilí Satanem, jenže ta jeho podoba (Satan v moderním sáčku a nagelovanými vlasy) je prostě mimo. Odkazy na budoucí události páchání zvěrstev středověkou církví a nekončícího vzájemného lidského zabíjení není vyloženě špatný nápad, jenže co s tím má společného zrovna 1. svět. válka, to těžko chápat. Úroveň biblické a historické autentičnosti raději bez komentáře. Obávám se, že celkově se jedná spíše o filmový průser, který vybrané tematice nadělává víc škody než užitku. ()

l.enik.c 

všechny recenze uživatele

Lidštější pohled na osobu Ježíše, tak tento snímek vnímám já. Ježíš je zde ukázán také jako normální, obyčejný, veselý člověk... Kombinace historického snímku, se střihy do budoucnosti, které ukazují násilí a vraždy ve jménu Ježíše Krista a další zvěrstva, která se v dějinách historie lidstva odehrála a nezabránila tomu ani Ježíšova oběť lidstvu, mi přišla hodně zajímavá. Navíc jsem se zejména při scénách s ďáblem, oblečeném v úhledném obleku, ale i u jiných, docela dobře pobavila. Námět o Ježíšovi byl nějakým způsobem zpracován už snad tisíckrát, ale právě tento Ježíš, v podání výborného Jeremyho Sista, který zakončuje sérii Biblické příběhy (která se mi mimochodem líbila celá), patří mezi mé nejoblíbenější. 95% ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Gary Oldman měl ve filmu původně hrát ztělesnění Satana, ale nakonec si raději zvolil postavu Piláta. (raininface)

Reklama

Reklama