Scénář:
Suzette CoutureHudba:
Patrick WilliamsHrají:
Jeremy Sisto, Jacqueline Bisset, Armin Mueller-Stahl, Debra Messing, Gary Oldman, Jeroen Krabbé, Claudio Amendola, G. W. Bailey, Luca Zingaretti (více)Obsahy(1)
Ježíšovi se zdává sen o středověké bitvě, kdy najednou vojáci vyřknou jeho jméno. Ježíš se probudí a nechápe, co měl tento sen znamenat. Proč ti neznámí lidé vyslovili jeho jméno? Vždyť Ježíš je obyčejný tesař jako jeho otec Jozef. Oba hledají práci, protože jsou těžké časy. Sám Jozef se znepokojeně ptá, kdy už bude konec utrpení jejich národa. A je netrpělivý: kdy už začne Ježíš konat? Od té doby kdy se narodil, nezjevilo se žádné znamení. Náhlá smrt Jozefa však změnila celý Ježíšův dosavadní život. Ví, že se musí vydat na cestu, na které musí být sám a tvrdí, že svůj život nežije pro sebe. Stává se vyvoleným, stává se mesiášem, stává se tím, kdo dokáže změnit vodu na víno... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (37)
S tímto zpracováním jsem měl velký problém. Ať už jde o podivný scénář, představitele Ježíše a další aspekty. Biblické příběhy převedené na plátno často dopadají špatně. Proč? Věří vůbec tvůrci tomu, co točí? Nebo je to jen řemeslo? Na Zeffirelliho Ježíše Nazaretského zatím vůbec žádné zpracování nemá. ()
Tohle zpracování nabízí spoustu nebiblické invence, která mě zpočátku zásadně rušila, ale pak jsem si na ni nějak zvykl a nemůžu říct, že by mi většina připadala úplně mimo. Už proto, že mě nenapadá jiné zpracování, kde by Ježíš byl tak živý a lidský jako tady. Mám totiž zásadní pochybnosti o jeho neustálé póze důstojného a odtažitého vznešeného proroka, jak je zobrazován ve většině filmů. I když některé výkony jsou dost nedokonalé a obsazení některých postav se mi taky zrovna nelíbí. Ale scény pokoušení (zvl. Getsemanská zahrada) a závěrečná scéna jsou rozhodně nápadité ()
Nudné, tím se to liší od ostatních zpracování. Navíc velmi historicky(?)/nábožensky nepřesné. Jakto, že si Ježíš nenesl svůj vlastní kříž? Jakto, že nebyl ukřižován v chámě, ale jakémsi údolí? Co má 1. sv. v. společného s Ježíšem? Jakto, že jeho trápení na kříži neukončilo Kopí osudu? Když už chcete vyprávět pohádku, vyprávějte jí správně! 31% ()
Lidštější pohled na osobu Ježíše, tak tento snímek vnímám já. Ježíš je zde ukázán také jako normální, obyčejný, veselý člověk... Kombinace historického snímku, se střihy do budoucnosti, které ukazují násilí a vraždy ve jménu Ježíše Krista a další zvěrstva, která se v dějinách historie lidstva odehrála a nezabránila tomu ani Ježíšova oběť lidstvu, mi přišla hodně zajímavá. Navíc jsem se zejména při scénách s ďáblem, oblečeném v úhledném obleku, ale i u jiných, docela dobře pobavila. Námět o Ježíšovi byl nějakým způsobem zpracován už snad tisíckrát, ale právě tento Ježíš, v podání výborného Jeremyho Sista, který zakončuje sérii Biblické příběhy (která se mi mimochodem líbila celá), patří mezi mé nejoblíbenější. 95% ()
Vrátila jsem se po roce k dosledování cyklu Biblických příběhů. Obrazově velmi pěkné, včetně zajímavých náhledů do budoucnosti ale tak mám trochu pocit jako by na sebe ty jednotlivé děje nenavazovaly, jako by se ty události z Bible autorům nepodařilo vzájemně propojit a složit v celek. Představitel Ježíše Jeremy Sisto sice vypadal pěkně, ale jen vypadal, měla jsem pocit, že je snad celou dobu pod vlivem nějaké psychotropní látky a po herecké stránce mu rozhodně více sedla role Caesara. Gary Oldman jako Pilát dobrý, ale tak nějak neměl co hrát a Salome s Marií Magdalenou dostaly tak málo prostoru, že je ani nelze příliš hodnotit. A ten Titus Livius (jestli to teda nebyl jen jmenovec) ten tam jako dělal co? ()
Galerie (6)
Photo © CBS Television
Zajímavosti (2)
- Gary Oldman měl ve filmu původně hrát ztělesnění Satana, ale nakonec si raději zvolil postavu Piláta. (raininface)
Reklama