Režie:
Jan de BontScénář:
David SelfKamera:
Karl Walter LindenlaubHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Lili Taylor, Liam Neeson, Catherine Zeta-Jones, Owen Wilson, Bruce Dern, Marian Seldes, Alix Koromzay, Todd Field, Virginia Madsen, M.C. Gainey (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Když se Eleanor, Theo a Luke rozhodnou, že se zúčastní výzkumu spánku v ohromném zámku, užijí si víc, než by si přáli. Dr. Marrow jim totiž povypráví o strašidelné minulosti toho to sídla. (Filmbox)
Videa (1)
Recenze (285)
Jane, chlape, počítače ti horor neudělají. To bys mohl jako kameraman vědět ne? Tahle předělávka či spíše nová verze klasického britského hororu The Haunting z roku 1963, kterou měl na svědomí režisér Robert Wise, má jeden základní problém – je bez atmosféry a po chvilce i bez napětí. Počítač vám sice vytvoří nejrůznější bubáky, ale už vám nevytvoří mrazení v zádech. Nebo možná ano, ale spíš když pomyslíte kam se ten rozpočet ztratil. To že se de Bontovi více než povedla Nebezpečná rychlost a celkem i Twister ve mě zbudilo velká očekávání. Ta ovšem utuhla ve chvíli, kdy jsem tuhle podivnost zhlédnul. Selhalo tu snad všechno co mohlo atmosféru snad jen trochu navodit. Scény zabití jsou oproti přeplácanému pozlátku kolem směšné, herecké výkony podprůměrné a to i u takových schopných herců jako je Liam Neeson. Závěr filmu je teatrálním pokusem vyburcovat alespoň pocity diváků, ovšem přes ospalost z předešlých 100 minut je to neúčinné. Kvituji pár zajímavých momentů, hlavně sošky dětí a zařazení dětského elementu vůbec. Hudba opět leccos zachraňuje a bodejť by ne, když je pod ní podepsán mág mezi hudebními mágy – Jerry Goldsmith. Scénář podle klasické novely The Haunting of Hill House se Davidu Selfovi nepodařilo zrovna dvakrát dotáhnout. Zklamání, velké zklamání. Takže za tenhle nehororový akční snímek co dělá bu bu bu jako zombík amatér dávám 1 a 1/2. ()
Neeson sa nudí, De Bont zarába iba na nájom, Zeta Jones sa snaží presadiť blockbusterom a divák nechápe. No a bohužial sa najviac nudia strašidlá, ktorých naštval scenárista, že sa kvôli takejto blbosti museli preberať z dlhoročného spánku. Jeden z mnohých komerčných omylov. Videl som časom aj originál, tento film z neho dosť čerpá, len mám pocit, že ak by to tiež celé nechali iba v náznakoch, dopadlo by to omnoho lepšie. To je paradox, keď už máme také technické možnosti, že stará škola funguje lepšie. ()
Tolik velkých jmen v takovém braku jsem snad ještě neviděl. O filmu jsem nevěděl absolutně nic. O to víc mě překvapil neustálý přísun hvězd na scénu. Kde však hledat další pozitiva? Napětí, atmosféra, originalita, gradace děje. Ano, to všechno tady chybí. Nebýt známých herců, kteří však předvádí svoje dno, tak je tady odpadů o mnoho víc. ()
Tohle je šílenost....první půlka filmu je naprosto špičková, napěti se výborně buduje a stupňuje...ovšem v momentě kdy se začnou hejbat kamenný a ocelový sochy, z bazénku vylejzat vodník, jde kvalita prudce dolů. I horory by v sobě měly mít alespoň nádech realističnosti, ale tady se z toho v druhé půlce stává fraška. ()
Remake původního filmu z roku 1963, předělaný na thriller. Scénář je trošinku vylepšený, hlavně snahou dát nějaký pozitivní smysl závěru. Jinak asi největší pochvalu zaslouží zajímavé exteriéry a interiéry, točené převážně na zámku Harlaxton Manor v Anglii (historizující pseudorenesance z 30. let 19. století). Ale scénář se mi celkově nelíbi, stejně jako u prvního filmu (který je rozhodně umělečtější, nicméně nudný), takže sebelepší vizuální vylepšování či zvyšování "akce" tomu nepomůže. Prostě začíná to zřejmě už u literární předlohy. Propadák to sice není, ale slabší tři hvězdičky. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (21)
- Liam Neeson začal během natáčení přezdívat Catherinu Zeta-Jonesovou "velšská gazela". Během neustálého opakování scén zběsilého úprku totiž Neeson Zeta-Jonesové zkrátka nestačil. (Tereza666)
- V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 29. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Paldiny)
- Kameraman Caleb Deschanel bol pôvodne zapojený do natáčania filmu a dokonca dokončil niektoré zábery, ale kvôli kreatívnym rozdielom z projektu odišiel. (Arsenal83)
Reklama