Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jean Valjean se dostal na galeje za to, že ukradl kousek chleba pro svou hladovějící rodinu. Díky neúspěšným pokusům o útěk byl z nucených prací propuštěn až po dvaceti letech, v roce 1812, jako skutečný zločinec, který bez skrupulí lže a krade. Sílu změnit svůj osud dala Valjeanovi až neuvěřitelná dobrota starého biskupa, který před policií zapřel jeho loupež. O deset let později je z bývalého galejníka vážený starosta městečka Vigau. Naneštěstí je novým velitelem místní policie jmenován inspektor Javert, který zná Valjeana z galejí. Starostovi se daří skrývat svou pravou totožnost, ale podezíravý policista vymyslí rafinovaný plán jak z něj vynutit doznání. Mezitím se bývalý trestanec, nyní vážený muž s velkým srdcem, ujímá nemocné ženy Fantiny a na smrtelné posteli jí slíbuje, že se postará o její dcerku Cosette, která otročí v hostinci mazaného lotříka Thernadiera. Javertův ďábelský plán na zatčení bývalého trestance by vyšel, kdyby se Valjeanovi nepodařilo na poslední chvíli uprchnout. S malou Cosette pak nachází úkryt s pařížském klášteře. Osudy Javerta a Valjeana se ale ještě jednou osudově protnou během krvavé pařížské revoluce roku 1832 (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (245)

kingik 

všechny recenze uživatele

Nesmrtelný příběh Jean Valjeana má stále něco do sebe i v bídných českých exteriérech. Liam Neeson versus neústupný Geoffrey Rush. A příběh Victora Huga ožívá v další verzi. O ději se nemá cenu rozepisovat, protože je dostatečně známý. Z galejníka je boháč a má za sebou podezíravého konstábla. Oproti nejnovější zpívané a vyšperkované verzi tahle působí, jako chudý příbuzný. Film vypadá lacině především tam, kde historické filmy mají mít největší sílu. Dobové kostýmy a výprava však tentokrát nijak neohromí a je vidět, že se na filmu šetřilo, a to i na technické stránce. Neeson nehraje nijak špatně, ale proti vynikajícímu Rushovi neměl šanci a byl naprosto zatlačen do kouta. Rushův prohnaný konstábl Javert je postava, která výrazně hýbe dějem a posouvá ho ze statické roviny. Dalším kladem je poměrně ponurá atmosféra, která se line celým filmem a postupně houstne. Jenže film má kupodivu inklinaci k televiznímu formátu, a tak jen nepříjemně vynikne poměrně těsný rozpočet, včetně slabého vizuálu. Srovnávat tuhle verzi s tou nejnovější muzikálovou, je jako srovnávat NHL s Extraligou.Tahle verze je takový přijatelný střed a je výhodou se na ni podívat, hlavně pokud jste neviděli moc jiných verzí Bídníků a nemáte přehnané nároky. Tahle verze až tolik nesmrtelná nebude a mohla by být také kratší. Mé hodnocení: 60% ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Les Misérables od Victora Huga je jednou z mojich srdcoviek. Tento príbeh je tak výborný, že snáď nikdy neomrzí. O to viac som aj náročnejší pri hodnotení každú adaptáciu tohto veľdiela. Myslím, že tento film bol spracovaný relatívne kvalitne, keď vezmem do úvahy aj rok jeho vzniku. Výprava, kulisy a kostýmy sa skutočne vydarili. Prekvapilo ma, že to bolo celé točené v Česku, takže za to palec hore! Liama Nessona moc nemusím, ale Jeana zahral dobre. Avšak Geoffrey Rush v podobe Javerta ma až tak nebavil. Čo sa týka reprodukcie diela, tak tu bolo viacero odchyliek a "skratiek", ktoré tomu až tak neprospeli, ale samozrejme tá ústredná kostra diela bola našťastie zachovaná. Každopádne, dobré spracovanie, aj keď tomu predsa len chýbala nejaká umelecká invencia v prevedení. ()

Reklama

CarloRizzi 

všechny recenze uživatele

Tuhle verzi si už v životě nepustím, protože nemíním koukat na Ubožáka Liama Neesona, jak řve na každého a mlátí lidi hlava nehlava, jestli to mělo dodat nějaký excelentní herecký výkon, tak u mě teda ne. Rozhodně se podívejte na starší filmy  z roku 1958  s Jeanem Gabinem nebo 1982  s Linem Venturou..Dokonce i televizní britská tvorba z  roku 1978 v podání Richarda Jordana byla mnohem lepší než z roku 1998 v hlavní roli Liama Neesona. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je dobrý, ale na Gabina zdaleka nemá, Geoffrey Rush je jako Javert skvělý, ostatní obsazení je průměrné. FIlm má temnou atmosféru, to je však málo. První polovina filmu je zpracovaná dobře (i když i tam pár scén chybý, a jsou zkrácené), ale druhá polovnina je značně horší, moc zkratkovitá, spousta scén chybý, jsou odlišné atd. Kdyby byla druhá polovnina alespoň tak dobrá jako první možná by to bylo na 4*. Co tuto verzi hodně kazí je ovšem neprosto katastrofální závěr. Jinak - toto téma si zaslouží mnohem delší stopáž (minimálně o 30 minut) než v této verzi. Stačilo by film prodloužit a zlepšit závěr a mohlo to být výborné, takhle ovšem bohužel, jen za 3*. ()

gutshoter 

všechny recenze uživatele

Velmi kvalitně natočeno. Geniální jsou především dva fakty: 1) Výtečně vybraní oba hlavní herci - předvedli opravdu mistrovský výkon. 2) Úžasná hudba, která se nese téměř neustále tak příjemným vánkem, že nechává diváka strhnout i jinak ve všedních momentech. .. Pondělního večeru s Bídníky rozhodně nelituju.. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Ve scéně, kdy se bojuje o rakev jednoho z revolucionářů, je možné v záběru vidět, že natáčení probíhalo před pražským hradem. Místo katedrály sv. Víta však vidíme Notre Dame. V dalších střizích a záběrech ale vidíme opět skutečný chrám sv. Víta. (Mr.Hudson)
  • Když se sešel Hans Matheson na castingu v New Yorku s Billem Augustem, nabídl mu August roli mladého revolucionáře Mariuse, ale americká filmová studia si nepřála, aby Matheson roli ztvárnil protože byl v té době neznámý. Nakonec ale roli získal. (Lynette)
  • Povstání ve filmu na pohřbu velitele Lamarque, kterého se účastnil Marius Pontmercy (Hans Matheson), Cossettin (Claire Danes) milý, se skutečně stalo. V historických pramenech ho najdeme jako Červnové povstání nebo Pařížské povstání 1832, které bylo vládou potlačeno. (Nick321)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno