Reklama

Reklama

Jak blízko se můžete dostat k vrahovi, než se stanete jeho blízkým? Brighton, Anglie, 1959. Zkompromitovaný policista, který se stal soukromým detektivem, Tony Aaron (Liam Neeson) falšuje nevěry, aby je mohl použít jako důkaz v rozvodových řízeních. Zapojí do toho svou ženu jako fiktivní spolupachatelku známého malíře, ale dvojice je zastřelena v hotelovém pokoji. Případem je pověřen Frank, Tonyho bývalý parťák, který stále pracuje v brightonské policii. Jeho nejpravděpodobnějšími podezřelými jsou Angeline (Laura Giacomoová), malířova milenka, která má zdědit jeho dům a obrazy, a sám Tony, jenž horko těžko hledá v očích bývalých pomstychtivých kolegů alibi. (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Dr.dogous 

všechny recenze uživatele

Vyhozen (Liam Neeson) od policie je nucen si založit soukromou detektivní agenturu. Fingovaným cizoložstvím a sbíráním "kompromateriálu", pomáhá usnadnit rozvody. Je však obviněn, obžalován a odsouzen z dvojnásobné vraždy. Již kope nohama ve vzduchu, přesto za minutu dvanáct zachráněn poctivým detektivem, kterému "to nepálí." Podstrčené důkazy pošlou za mříže místo něho důvěřivou krasotinku. (Laura San Giacomo). Opět se potvrdilo, že "poctivého nepálí." Trochu překombinovaně vyumělkované. 75% ()

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

Vcelku vydařený detektivní thriller (Alfred Hitchcock by měl jistě radost ze scénáře) s výraznou pointou. Škoda toho "televizního" zpracování s po hříchu malou atmosférou. Liam Neeson má charisma, ale působí tady spíš jako vyhazovač z baru U vystřeleného oka než soukromé očko s pochroumanou minulostí. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Samo o sobě vidět Liama Neesona v Anglii je zážitek, ačkoli mi tak nějak pořád nedochází, že on z ostrovů pochází. Já už ho mám zafixovaného jako amíka. Samotný film je zamotaný a na rozuzlení si divák musí počkat doslova až do závěrečných vteřin. Faktem je, že kdybych nevěděl, že se nacházíme v Evropě, moc bych to nepoznal. Žánr noir je tu cítit na každém kroku. Ale je to trochu únavné a omšelé, že hlavní hrdina zase neudrží ptá.a v kalhotách a spí s podezřelou. Kvalitní chvilky občas střídají slabší, zkrátka dost průměrný film, který se v daném žánru rozhodně nevyčnívá. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

....mohol to byť dobrý thriller ,ktorý mohol mať tie najvyššie ambície......charizmatický Liam Neeson,námet,prostredie,doba niekoľko rokov po 2.svetovej vojne,nebolo to natáčané v holywoodskej produkcii.... - mohla to byť bomba...aj som tomu veril... pomerne vysoké hodnotenie,ale slabé tržby...prečo asi...pretože to bolo dobre rozbehnuté,ale záver napísal scénarista asi potom ako uvidel svoju výplatu...a tak to celé "doondiel"(s...vil) ....záver:strááášne prekombinované,dôkazy viny resp.neviny nestoja na jednom podhodenom palci....záchrana na popravisku ked sa jama otvára (poprava obesením)....také celkovo narýchlo upečené,aby sme čo najviac šokovali-ale menje je niekedy viac......naznačím spoiler :nie-ano-nie a nakoniec ano..... ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Relativně slušný thriller řazený k neo-noirovým filmům, nepochybně má noirovou zápletku i hrdiny. Násilnický policajt, malý podvodníček, nestydatá milenka, zhrzená manželka či proradný kamarádíček tu splétají sítě nečestností a podlostí, jež se točí kolem dvojnásobné vraždy slavného malíře a manželky hlavního hrdiny. +++++ ZÁSADNÍ SPOILERY. Film je záměrně natočen tak, aby divákovo podezření neustále sklouzávalo z hlavního hrdiny někam jinam, nejlépe směrem k domnělé "femme fatale". Prostředky k tomu použité zahrnují prolínání malosti, strachu, bezelsnosti a výrazu "pomóc", který Liam Neeson poměrně přesvědčivě vtiskl do tváře hlavní postavy Tonyho Aarona. Tony Aaron navíc je středobodem téměř všech scén filmu, což vyvolává dojem, že vůbec nic neskrývá. Oproti tomu milenka zavražděného Angelina provokuje diváka už svým jménem, skrývá se zavřená v domě, rozčilují jí vpády do soukromí, ačkoliv zároveň působí dojmem, že umí ve všem chodit a lidmi vládnout. +++++ Divák pak je zmítán mezi dvěma podezřelými. Důkazy ukazují na Tonyho Aarona, ale filmová zkušenost napovídá, že nejspíše právě proto a pro řadu dalších důvodů je vrahem Angelina. Diváka o nevinně hlavního hrdiny nejspíš definitivně přesvědčí soudní přelíčení, v němž řada fakt a výpovědí na Aarona jasně ukáží, ale klíčová je výpověď právě Angeliny. To je ale bouda!. Divák si tak může užít jednu z finálních scén, v nichž se stříhá mezi metodickou přípravou popravy a zoufale horečnatou snahou zachránit nevinného člověka. Že se tak stane v poslední chvíli jen podtrhuje náš dojem o čistotě Tonyho. Mně osobně však tento okamžik sebral pocit pravděpodobnosti dění a tak jsem si závěrečný obrat, v němž navíc nebyla využita naznačovaná možnost neodhalit viníka, neužil. "Katarze" do ztracena. KONEC SPOILERŮ. +++++ Ačkoliv film v závěru opustí meze důvěryhodnosti, zůstává slušným příkladem toho, jak filmaři využívají toho, že diváci koukají na filmy, že mají filmovou zkušenost. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama