Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Hodně letitá podívaná, která je možná trochu úmorná, ale přesto si myslím, že stále stojí za vidění pro každého, kdo dokáže ocenit kvalitní herecké výkony a skutečně mistrné dialogy ("bezkrké zrůdičky" jsou TOP), v nichž si postavy říkají často velice zlé věci a postupně nabourávají dlouhá léta budovaný systém lží a přetvářky. Což dokáže člověka hodně vtáhnout a nechat ho projít až jakousi očistou. A vlastně si myslím, že v mnoha ohledech je to pořád výsostně aktuální film, třeba v tom konfliktu bezdětné ženy s "chovnou stanicí" nebo ve vystižení chamtivosti, která často posedne nastupující pozůstalé. Duo Elizabeth Taylor & Paul Newman je zde absolutně bezchybné; a především ta Taylor je zde zcela oslňující a úchvatná a jejím půvabům nejde nepropadnout. Od Richarde Brookse jsem viděl jen toto, Chladnokrevně a Hledání pana Goodbara, a všechno do jednoho jsou to úžasné filmy, a velké díky za ně. Jen škoda těch cenzurních zásahů, ta pokrytecká prudérnost tehdejšího Hollywoodu je skutečně iritující. ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Vynikající příběh (a psychologie postav) z pera dramatika Tennesseeho Williamse v podání geniálních herců. Co víc si přát. Ani jsem to nečekala, ale úplně mě to pohltilo, ty vztahy, emoce, dialogy... Místy mě to rozesmívalo a bavilo (průpovídky "Velkého táty", otravné projevy Mae a jejich dětí...), jindy jsem se děsila, jak určitá scéna dopadne (konfrontace mezi Maggie a Brickem, a později Brickem a "Velkým tátou"...). Obzvlášť v druhé polovině by se dalo napětí krájet. Výborná filmová adaptace. ~(4,4)~ ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Brooksův film hodnotím s odstupem několika let, ale ještě dnes si zřetelně vybavuji většinu scén a vybroušených dialogů. Drama o rozpadajících se rodinných vztazích a přetvářce, kterou je nutno hrát ve jménu tradičních konzervativních hodnot jižanského prostředí staví na vynikajícím herectví ústřední dvojice. Zvlášť pro Taylorovou šlo vedle snímku Kdo se bojí Wirginie Woolfové o její nejlepší výkon na filmovém plátně. Film nezapře své divadelní kořeny, ale Tennessee Williams patří k absolutní autorské špičce a tak jde ve skutečnosti o výhodu. Celkový dojem: 95 %. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Vůbec by mě nenapadlo, že mě takový film bude bavit. Musel jsem si prostě pustit aspoň něco s úžasnou Elizabeth Taylor, a stálo to za to. Film se vlastně celý odehrává v jednom domě a zaměřuje se na spory jedné rodiny. Řeší se vzájemné neshody, otec nad hrobe a začíná boj o dědictví. Postupně vyplouvají na povrch vzájemné křivdy a my začínáme chápat, kdo a proč se chová tak, či onak. Herecké výkony jsou vskutku bravurní.Opravdu mě to chytlo. "Zapomnělas tu něco?" ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Oh, what a over dramatic story. Myslím, že tak užvaněný film jsem dlouho neviděla:) Přišlo mi to něco mezi laciným televizním dramatem, jihoamerickou telenovelou a syrovým rodinným drama o odkrývání nevyslovených pravd a křivd. Elizabeth Taylor je nádherná žena, takže mi ani ty její polo hysterické výlevy nevadily:) Dalo by se říct, že snímek se skládá ze tří částí. V té první jsou naše sluchy otupěny neustálým přívalem řečí Liz Taylor. V té druhé se nacházejí zbytek osazenstva večerní slavnosti a jejich dohady a obviňování. Této části vévodí zejména "Big Mother", Judith Anderson, která je zrovna tak užvaněná, jako její dcera:) Poslední část je pro mě asi tou nejzajímavější a nejlepší. V ní se odehrávají hovory mezi Paulem Newmanem a jeho tatíkem, za občasného přispění Liz, která v těchto chvílích reaguje docela klidně. A ačkoliv se divák vlastně nedozví, co se tehdy mezi těmi třemi vlastně stalo a jak to bylo s Brickovým kámošem Skippem, pozorný divák, který si zde pročetl zajímavosti, se jistě dovtípí. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Natáčelo se od 6. března do 19. května 1958 v New Yorku a Kalifornii. (BMW12)
  • Jeden z filmů roku 1958, který během svého promítání utržil největší sumu v kinech. (HellFire)
  • Film měl být původně natočen černobíle, ale vzhledem k všeobecně známé divácké slabosti pro Elizabeth Taylor (Maggie) a modré oči Paula Newmana (Brick) se film natočil barevný. (Kulmon)

Reklama

Reklama