Reklama

Reklama

Tak mě někdy napadá

  • USA Sometimes a Great Notion
Trailer

Obsahy(1)

Rodina dřevařů (vedená Newmanem a Fondou) je drsná a záleží jí především na každodenní práci. V okamžiku, kdy okolní dřevaři jdou do stávky, rozhodnou se naši tvrďáci pracovat dál. Stávají se tím sice stávkokazy, ale nedovedou si představit volné všední dny. Za tuto chybu platí částečně majetkem, životy (při kácení stromů) i rozpadem rodiny. Dva však zůstávají, aby pokračovali v rodinné tradici. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (67)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi pútavý a pritom málo známy film. Chcel som ho vidieť kvôli Paulovi Newmanovi a Henrymu Fondovi. A aj keď boli vynikajúci, bolo výborné aj všetko dookola. Samozrejme kaviarenskí ekológovia budú pindať kvôli holorubom, ale nie v Tatrách a Poloninách, ale tým filmovým, lebo to je bezpečnejšie. A profesionálni odborári sa budú pohoršovať nad negatívnym zobrazením ich kolegov vo filme. Ale ja som bol spokojný širokospektrálne. Od predlohy, cez réžiu, herecké výkony až po vizuálnu stránku filmu a hudbu. A kvôli takým spokojným divákom, akým som ja, je dobré nakrúcať také filmy akým bol tento. ()

Alqarin 

všechny recenze uživatele

Když se Joby pod vodou uchechtával, mně nebylo do smíchu ani trochu. Newmanovi se rozhodně zadařilo vtisknout filmu hodně důležitých atributů Keseyho nádherný knížky, byť kvůli tomu musel nutně odetnout hodně velký kus jejího základu, což jsem zpočátku nenesl dobře, klasickou čtenářskou zaujatost vůči filmu jsem ale nakonec zahodil a plně docenil, že Tak mě někdy napadá je na plátně funkčním celkem, který odráží velkou část podstaty předlohy. Klidně by ten film mohl vypadat úplně jinak, inspiraci čerpat z jiných rovin děje - Newman se vydal cestou autenticity, jiný by zas klidně mohl portrétovat spíš romantické pasáže a stvořit studii mladého rozervance, což bych osobně asi ocenil víc, přesto adresuju Newmanovi jeden velkej smekanec za to, že film podle knihy natočil chyře a s úctou a vyšlo mu to. "Sometimes I have a great notion..." ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

S režisérskou prací legendárního Paula Newmana jsem se v tomto případě seznámil poprvé ale hned skoro na výbornou. Velice dobře natočený film o rodině tvrdých dřevařů, pro které je jejich práce více než jejich rodina nebo život. Výborní herci, řada výborných a krásně natočených scén a hlavně drsný a neskutečně silný konec. Newman to očividně zvládal před i za kamerou. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Rodinné drama Stamperů je výborné po všech stránkách, ode mne bez připomínek.. Příběh dřevorubců zaslouží obrovskou poklonu i pochvalu, naladěno jsem měla ihned, pánové Henry Fonda a Paul Newman se o to postarali úchvatným způsobem, pak se mi ještě líbil nejmladší z bratrů Michael Sarrazin.. Ohromná dřina těžařů dřeva vyobrazena s takovou lehkostí a uvěřitelností, že mi spadla brada, něco takového se jen tak nevidí, každopádně stojí za pozornost tenhle polozapomenutý filmový klenot.. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Dvaja hereckí velikáni to roztočili v tejto rodinno-drevárskej dráme vo veľkom štýle. Na jednej strane odbory, ktoré vstúpili do štrajku a na strane druhej jedna rodina, ktorá nechce nič iné len pracovať a dodržať všetky svoje pracovné záväzky. Otázky morálky a etickej dilemy sú tu diskutované rozhodne do väčšej hĺbky akoby sa možno mohlo na prvý pohľad zdať, preto tu na pochopenie hlavnej pointy treba čítať aj medzi riadkami. Navyše k ústredným postavám som vďaka ich výnimočným predstaviteľom okamžite zaujal svoj postoj, ktorý sa počas celého filmu pekne vyvíjal a po emotívnej stránke naberal na intenzite. Záver bola už hotová balada, atmosferická emotívna lahôdka, ktorá z mysle len tak nezíde. Veľká spokojnosť. 80/100 ()

Galerie (41)

Zajímavosti (6)

  • Newman si na pomoc při natáčení zjednal pomoc George Roye Hilla, který mu poradil, jak Collův materiál začlenit do toho, co se chystá natočit. (Rocky62)
  • Před natáčením scény z motocyklového závodu se Newman učil jezdit u šampiona pouštních závodů J. N. Robertse. (Rocky62)
  • Režisér Richard A. Colla, který měl film původně režírovat, se rozhodl uplatnit styl práce s kamerou, aby předvedl tón Keseyho prózy na plátno. Jeho přístup však ztěžoval práci hercům, kteří se domnívali, že je pro něj jejich postavení před kamerou důležitější než jejich interakce. Po dvou týdnech nebyli Newman a producent John Foreman spokojeni s tím, co jim mladý režisér dodal, a upozornili ho, že bude muset svou techniku změnit. Velká zkouška přišla, když Colla natáčel jednu z náročných scén v jídelně Stamperova domu, zkoušeli to pořád dokola a nikdy se to nepovedlo. Newman s Foremanem tedy Collu vyhodili a Paul se rozhodl režírovat. (Rocky62)

Reklama

Reklama