Režie:
Alexander PayneKamera:
James GlennonHudba:
Rolfe KentHrají:
Jack Nicholson, Hope Davis, Dermot Mulroney, Kathy Bates, June Squibb, Howard Hesseman, Harry Groener, Len Cariou, Angela Lansbury, Matt Winston, Connie Ray (více)Obsahy(2)
Warren Schmidt (Jack Nicholson) má za sebou hned několik životních kolizí. Byl propuštěn do důchodu, zemřela mu manželka a jeho jediná dcera Jeannie (Hope Davis) se právě chystá vzít si hlupáka. Bez práce, bez manželky a bez rodiny Warren nenachází důvod pro co dále žít. Nejlepším řešením se mu jeví cesta za nalezením vlastních kořenů. Nasedne do obytného automobilu a vydá se na cestu napříč Amerikou do Denveru, kde chce pomoci dceři s přípravou svatby. Jenže její nastávající Randall (Dermot Mulroney) i jeho matka Roberta (Kathy Bates) mu lezou na nervy natolik, že se rozhodne svatbu překazit. Jenže cesta Spojenými státy přinese nejedno překvapení a teprve po několika stovkách kilometrů si Warren začíná uvědomovat, že svůj život má pořád ještě docela rád... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (208)
Popravde nechápem to nízke hodnotenie. Rozhodne to na červené čísla má. Ide o pekný nostalgicko-melancholický príbeh s humornou vložkou, ktorá tu neskutočne dobre zapadla k tým vážnejším veciam. Je to také filozofovanie nad životom a jeho pravými hodnotami, na ktorých jedine záleží. Množstvo pekných myšlienok, ktoré sa tu objavujú hlavne v listoch tomu africkému chlapcovi. A dokonca aj z nich je cítiť príjemný humorný vánok a to aj napriek smutným veciam. Jack Nicholson vie takéto postavy pretkané klamným cynizmom, múdrosťou a svojským šarmom zahrať dokonale. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
9 / 10 Retrospektívne zamyslenie sa nad ľudským životom, zručne napísané, pútavo prerozprávané, famózne zahraté a priam kúzelne obyčajné. Sila tohto filmu ide ruka v ruke s jeho formálnou a obsahovou strohosťou, ktorej uveriteľnosť mu poskytuje pevnú odrazovú dráhu na ceste k divákovmu srdcu - melancholické a pomalé tempo si však vyžiadalo obeť v podobe drastického oklieštenia počtu potenciálnych nadšencov a tak je dosť možné, že po záverečných titulkoch si namiesto podmaňujúceho zážitku odnesiete pocit, že ste zbytočne premárnili dve hodiny. Aj tak vám však radím to riziko podstúpiť. A čom vlastne celý snímok je? Záber je to vskutku široký: o láske a priateľstve, o nesplnených snoch a zmarených životných šanciach, o starých a mladých, o živote a o smrti. Jednoducho, o Schmidtovi. ()
Osud mívá poněkud zvrácený smysl pro humor. Neboť vám ve chvilkovém rozmaru bez nejmenších výčitek svědomí rozboří váš trochu fádní a neuspokojivě uspořádaný, ale pečlivě vystavěný domeček z karet - a to včetně jeho základů. Neboť osud žádné svědomí nemá. Zato když se do něčeho pustí, je převelice systematický - to se musí nechat. Neprovede demolici naráz - jedním čistým řezem ... kdepak ! Dá si s ní práci, pečlivě rozebírá vaši opečovávanou stavbičku na jednotlivé díly - pěkně pomalu, abyste si to spolu s ním náležitě užili. A když vás docela vykolejí, zašlape do prachu a dostatečně se vám vysměje, nechá vás být - abyste si poradili, jak umíte. Možná vás Warren Schmidt v exkluzivním podání Jacka Nicholsona dovede k trpkému, ale nanejvýš pravdivému poznání, že žijeme jen jednou. Žádný další pokus nám nikdo nenabídne - a čím dřív to pochopíme, tím líp pro nás. ()
Tak to byl nádherný film. Po dokoukání mě obalila neviditelná vrstva nepopsatelné energie, díky níž se cítím jako znovuzrozený. Jack Nicholson má ve filmu spoustu prostoru a plně ho využívá k dojemné a krapet úsměvné pouti. Místy je to překrásně pravdivé. Jak rozhovory, tak situace a Jack to tak překrásně hraje, že všechny své pocity dokáže vyjádřit jen svou mimikou a divák přesně ví, co si myslí, i když třeba říká něco jiného. To vše je podbarveno jednoduchou, ale zato příjemnou hudbou....Ještě teď, nějakých 15 minut po skončení filmu, o něm musím neustále přemýšlet. Ano, velmi mi dal a značně mi zavrtal ve svědomí zda žiju život tak, jak bych měl a jak bych chtěl... ()
Hollywoodská produkce, látka pro menšinové publikum. Nedorozumění. --- Vnímám film jako velmi subtilní zobrazení krize moderního muže. Muže lze definovat jako tvora, který touží po vděku, obdivu, úctě a lásce. Schmidt celý život dělal to, co se od něj očekávalo, a byl vzorem řádného amerického muže. Když přijde čas jít na odpočinek, má penzi a rozumné úspory. Jinak nic, naprosto nic za svůj řádný život neobdrží. --- Vzácná, opravdu vzácná je citlivost, s jakou je zobrazena bída rodiny, do které se hodlá přivdat Schmidtova dcera. Větší část příběhu je vyplněna Schmidtovým úsilím dovolat se u dcery respektu. Věří, že si zalouží úctu jako otec, jako osoba starší a zkušená, a ostatně dceřino bloudění je evidentní. Marná snaha, v tomto světě na dědky nikdo nedá. --- Vyústění je provokativní a silné: Chce-li muž poznat to, pro co byl stvořen, musí to hledat někde jinde než uvnitř moderní společnosti. --- Mistrovské! ()
Galerie (51)
Photo © 2002 New Line Cinema
Zajímavosti (6)
- Pojišťovací společnost Woodmen skutečně existuje. Natáčelo se v jejích prostorách. Jack Nicholson během natáčení obdržel čestné členství. (HellFire)
- Slovo „Ndugu“ znamená v jazyce Kiswahili „bratr“. (HellFire)
- Do role Randalla se původně počítalo s Thomasem Haden Churchem. (HellFire)
Reklama