Režie:
Philip SavilleScénář:
John GoldsmithKamera:
Miroslaw BaszakHudba:
Jeff DannaHrají:
Henry Ian Cusick, Daniel Kash, Richard Lintern, Scott Handy, Stuart Bunce, Tristan Gemmill, Andrew Pifko, Elliot Levey, Alan Van Sprang, David Meyer (více)Obsahy(1)
Působivý příběh Evangelium podle Jana přináší režisér Philips Seville. Doslova drastická filmová adaptace Nového Zákona přeloženého společností The American Bible Society. Produkce Garth H. Drabinsky a Chris Chrisafis za Visual Bible International, Inc. Evangelium podle Jana proniká do podstaty Bible a přesně odpovídá jejímu textu, úchvatné drama, Janovo znázornění života, duchovního řádu, smrti a vzkříšení našeho pána, Ježíše Krista. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (18)
" Som dobrý pastier. Za svoje ovce život dám. Poznám svoje ovce a oni poznajú mňa..." Štvrté, teda posledné evanjelium, podľa mňa preniká najhlbšie do Ježišovho života a jeho učenia ( možno preto, že má gnostické prvky ). " V ňom bol život a život bol svetlom ľudí. A svetlo ( múdrosť ) v tmách svieti. Svetlo prišlo na svet, ale ľudia milovali tmu (nevedomosť ), lebo ich skutky sú zlé ." A preto dopadol tak, ako dopadol. Podľa biblie tak dopadnúť mal, aby zmyl Adamov hriech, a teda Judáš Iškariótsky splnil tiež nemalé poslanie. Tak, či onak, pre mňa veľmi silný príbeh o najmúdrejšom človeku, aký kedy chodil po tejto planéte. ( Kam sa hrabe Šalamún ). " Kto sa napije z vody ( múdrosti ), ktorú mu ja dám, nebude smädný naveky. A voda, ktorú mu ja dám, stane sa v ňom prameňom vody, prúdiacej do večného života. " ()
Dávam 4 hviezdy z dôvodu, že na tento film je nutné pozerať bez predsudkov a to som spravil. Tvorcovia ponechali každý monológ i dialóg presne od slova do slova v takom znení, ako ho poznáme z Biblie. Nemôžme teda očakávať, že si niečo doplnia, prikrášlia, spravia film viac komerčným. Ide jednoducho o zdokumentovanie reality. ()
..„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.“ Po „Umučení Krista“ další dílo, které já neznaboh nedokážu zřejmě ocenit a docenit, a které už nepotřebuji nikdy vidět a kdybych si ho vůbec odpustila taky by se nic nestalo. Spíš rozhlasová hra o učení a zázracích J.Krista než film a navíc hoooodně dlouhá hra se spoustou slov....... „ Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, je již odsouzen“ Hm. tak to jsou pěkné vyhlídky! ()
Myšlenka dobrá, provedení nudné. Jestli chtěli zaujmout a přiblížit biblické příběhy široké veřejnosti, měli se vyvarovat přílišné sterilitě a monotónnosti vyprávění. Neherecké výkony ani nekomentuji. Dlouho jsem zvažovala hodnocení a jelikož zaokrouhluji nahoru, mám tu sice kulhající, ale jinak pěkně červenou trojhvězdu. ()
Já, prosím pěkně, jsem ší'itský agnostik. A odmítám sionistické jakoby-náboženství (současné londýnsko-vatikánské křesťanství, současný ohebný sunnitský Islám z Saúdské Arábie; o téhle problematice víc píšu ve svém článku na mém webu). Používám pojmy ší'itští Enlilisté/muslimové a sionističtí sunnitští/křesťanští/judaističtí Enkiisté/satanisté. V mém pojetí tedy „bůh“ naproKLAMovaných křesťanů/židů/sunnitů je Šejtán, a ten celé lidstvo uvěznil v „hmotném, skutečném“ světě, a většinu lidstva, na nízkých stavech myšlení/vstřebávání, které brání snadno odproKLAMovat daného jedince. _ _ _ Pouze rukojmí vládnoucí sumersko-faraónské (šémitsko-chámitské) pokrevní linie mohou napsat, že film je hloupý. Pouze oni právě jsou hloupí. Film mi předal cenné informace, a jsem tomu vděčen. Nový Zákon (= judaistická, sio veze) jsem sice nečetl celý, ale mohu tvrdit, že tento film měl svou hloubku. Našel jsem však při sledování menší chybky - např. Ježíš (= prorok Isá, Ezau, kterého po vraždě na kříži přejmenovali sionističtí vrazi na Ježíše Krista) kráčel po mostě z dřevěných prken, a takové v té době nemohly existovat - ledaže by tam v té minulosti byl nějaký mimozemský/mimominulostní (z budoucnosti) zásah. Každopádně herecké výkony byly dobře odvedeny, a Henry Ian Cusick, aka Desmond z Lost, odhrál skvěle. ✔ ()
Galerie (12)
Photo © Štúdio Nádej
Reklama