Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policejní šéf v Kameníkově Pepa Novák má plno starostí. Ráno se marně snaží uspokojit roztouženou manželku Vilmu, na stanici ho čeká otřesený sportovec, kterého znásilnila babka Kropáčková, a v terénu místní podnikatelé, zuřivě pátrající po zázračném modrém pramenu, který povzbuzuje sexuální chutě a potenci. Nedávno vytryskl ze skály na zámku a nyní zase nečekaně zmizel. Pramen totiž v tuto chvíli vyvěrá ze zdi domku babky Kropáčkové, která ho stáčí do lahví. Ředitel školy představí podřízeným nového tělocvikáře Marka, který se okamžitě stane středem zájmu kolegyň. K jejich zklamání však chodí s lékařkou na místní psychiatrii, která má plné ruce práce, protože se musí postarat o znásilněné muže. Nejhorší je, že obětí přibývá a mezi nimi jsou i Pepovi podřízení, kteří měli za úkol přivést Kropáčkovou k výslechu. Když podnikatelé zjistí, kam zmizel zázračný pramen, pokusí se přimět babku, aby jim domek prodala. Jenže věci nejsou tak prosté, jak se zdají. (TV Nova)

(více)

Recenze (638)

Terminus odpad!

všechny recenze uživatele

Zdá se, že drzost a neumětelství režiséra Trošky ruku v ruce klesají už POD pomyslné dno. Druhý Kameňák je uveden titulkem avizujicím, že podobnost postav dílu prvního se skutečnými lidmi je podobností čistě náhodnou. Nejde však ani tak o ztotožnění se řadového diváka s některou z blbých postav, ale o alibismus vyvracející záměrnost Troškových narážek na filmové kritiky (recenzenty). Pánové Jaroš (mj. Týdeník Rozhlas) a Baldýnský (mj. Premiere - byť Baldýnského zařazení do K.II. má širší podtext jeho veselého konfliktu s režisérem) se tak nemusí urážet - to, že ve "dvojce" jejich jména nesou dva pacienti psychiatrie je náhoda. Jestli tohle není nebetyčná drzost, tak nevím... Co se týče Troškova filmařského neumětelství (a to na tom nebýval tak špatně! - "Princeznu Jasněnku" považuji za výbornou pohádku a jedinou na kterou jsem já osobně ochoten dívat se opakovaně), dosahuje toto v Kameňáku limitní meze. Zápletka s "tekutou Viagrou" a sexuálně stimulovanou důchodkyní (jako léčbu po zhlédnutí její kreace doporučuji film Harold a Maude, jehož hrdinka Maude je stejně stará jako babka z Kameňáku, tj. 79 let), stejně jako splácávání vtipů do podoby scénáře, je ještě níže než kvalitativní úroveň opileckých zápisků v zaplivané putyce. To, že na souvislost mezi kradenou "viagrou" a sexuálním apetitem důchodkyně, přijde "šerif Vydra" až v polovině filmu, svědčí jednak o debilitě postavy, ale i o debilitě tvůrců, kteří nebyli schopni vymyslet cokoliv nosnějšího a polovinu filmu zaplácali čtyřmi znásilněními mladých mužů kostnatou babkou. Film je zcela prost souvislostí a vývoje - slova jsou jen bezobsažnou výplní mezi jednotlivými vtipy. Zatímco u některých filmů jsme na sebe hrdi, když odhalíme scenáristickou kličku, u Kameňáku zažijeme pocit zcela odlišný - rozčilení z toho, jak mohou být berličky pisálků tak okatě zřejmé (záměrně používám tato dvě synonyma vedle sebe). Pohyb kamery je "v Kameňákově" neznámým pojmem a je jedním z faktorů, který přispívá k naprosté sterilitě výsledného obrazu. Hudební složka už je projevem naprostého diletantství. Něco jako souhra obrazu a zvuku je pro Trošku neznámým pojmem, i věc tak banální jako synchronizace hlasu a pohybu úst je tomuto "filmu" (co má Kameňák společného s filmem, kromě toho, že byl promítán na plátno?) cizí. Odůvodnění toho, proč Troška "vtipně" naráží na Cikány a Židy (jméno jedné z postav: Kohn), mi uniká, neboť jeden "cikánský" a nula "židovských" vtipů za odůvodnění snad nelze označit. Alespoň myslím. Troška se v jednom rozhovoru přiznal, že postavu zelinářky psal na tělo H. Růžičkové - jak lze psát postavu, která disponuje jednou charakteristikou (věští z čočky), někomu na tělo je další věcí, která mi uniká. Tento film není zábavný ani svou špatností. Lidová zábava se zpravidla nerovná přílišné kvalitě, ale tohle je opravdu moc. Troška, jehož lze s gustem označit x přízvisky z kategorie "kat vkusu" apod., přišel s filmem, s jehož kvalitami i jistou diváckou oblibou pochopitelně nic nenaděláme. Můžeme se ale těšit z toho, kolika relevantními argumenty lze naši averzi ke Kameňáku II. podložit. () (méně) (více)

mzss1 

všechny recenze uživatele

Opět skvělý díl a skvělá zábava. Film má opět vydařené vtipy, při kterých se člověk musí jednině smát. Vedle skvělého Vydry mě v tomto díle bavila Helena Vondráčková. Těžko řící v čem byl tento díl lepší ba naopak horší než v jedničce. Ve dvojce tu máme sice šílený příběh o modré vodě. Mě se to celkem líbilo jak stará babka Kropáčková jen co se napila pramena, začala znásilnovat policajty. Takže mé hodnocení je 93% = ***** ()

Reklama

kocik1 odpad!

všechny recenze uživatele

No to je nápad k nezaplacení - natočit sérii laciných fórků jako film. Úroveň jako kdyby je vyprávěl starej Pařízek po desátém pivku chlapům v hospodě. Nechci panu Troškovi radit, ale až zase bude chtít být tak třeskutě vtipnej, ať si zkusí pustit vyprávěnky p. Menšíka. Natočit ho bylo jistě levnější a člověk se při sledování jeho pásem nemusí stydět za sebe, že na to kouká, i za vypravěče, že se k tomu propůjčil. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No jelikož to je celý postavený na vtipech, který jsou snad ty nejznámější co se daly sehnat, tak je to ještě dobře udělaný, protože je to občas i vtipný ale kdybch to vral jako normální film, tak je to fakt něco šílenýho. Příběh to má minimální a neděje se tam nic novýho než co bylo v prvním dílu, prostě jako normální film by si to zasloužilo odpad, ale když se to bude brát s nadhledem, tak aspoň ty 2 * to může dostat ()

SG_ever 

všechny recenze uživatele

Hodnotím jako celou sérii, nikoliv jako jednotlivé díly. Před 3 lety jsem se některým vtipům od srdce smál. Některé světlé momenty ve filmu jsou, ale přece jenom točit vtipné scénky bez příběhu není úplně optimální. Respektive - musí se to umět, jako to zvládá například Suchánek s Genzerem nebo britská dvojice Lucas-Walliams, ale troška takový génius není. Některé vtipné momenty tomuto filmu však upírat nelze. (35%) ()

Galerie (13)

Zajímavosti (21)

  • V závěru filmu zazní v rádiu skladba z prvního dílu série. (fiLLthe3DD)
  • Ke konci filmu je záběr na hada, který leze do auta. Vpravo na nalakovaných dveřích je v ten okamžik zřetelně vidět odraz kameramana. (Mr.Hudson)

Reklama

Reklama