Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podle povídky "Vzácný přetisk 2F. Cent Belgien" z "Filatelistických povídek" Františka Langra napsal Jaroslav Soukup napínavý příběh, který nutí k zamyšlení nejen nad rolí, kterou může sehrát poštovní známka v lidském životě, ale také nad otázkou lidského svědomí, nad nejistotou, která provází každý výkon spravedlnosti. Téměř do konce příběhu netušíme, zda známka nalezená v kapse uniformy francouzského vojáka v první světové válce usvědčila nevinného, nebo odhalila skutečného špiona... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (61)

Renfield 

všechny recenze uživatele

Za věčného vyhrávání orchestrionu, se v jednu chvíli rozpadne celý pečlivě budovaný příběh, celé skvostně vystavěné vyšetřování. Josef Abrhám a Jan Tříska hrají výborně, ovšem Josef Somr je svým výkonem prakticky zastíní. Hraje totiž natolik dokonale, že jsem mu věřil každé slovo, gesto. Hraje totiž tak dokonale, jak by měl léty zkušený vojenský zvěd hrát! Nepochopitelný a nereálný příběhový zvrat mě velice mrzí a to i přesto, že tato scéna je ozdobou filmu, navíc opět skvostně zahranou. Jenže, proč jít dobrovolně rychle na smrt, když stačí jedna malá lež? Malá lež, jakých jsou v životě vojenského zvěda spousty... 60% ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Dost hustý morální dilema musí řešit francouzští vojáci v podání Jana Třísky, Josefa Abrhám a dalších. Je Josef Somr, který ovládá přesně všechny reálie spojené s jeho identitou francouzského vojáka, ovšem v jeho vojenské knížce se našla německá poštovní známka skutečný německý špion či nikoliv? Autorovi scénáře se podařilo vybudovat skvělou atmosféru napětí. Vzhledem k okolnostem asi divák očekává, že dotyčný muž bude odsouzen, ale asi těžko (pokud si nepřečte některé ze zdejších komentářů) může vytušit tu závěrečnou pointu. Přesto bych neoznačoval film za válečnou detektivku, ale spíš za psychologický snímek ukazující jak těžké je rozhodnout o něčí vině či nevině. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

S přihlédnutím k době vzniku to jest období šedivé normalizace se jedná o docela solidní televizní inscenaci. Inspirace Kubrickovými stezkami slávy, jak už tu bylo v některých komentářích zmíněno je patrná, ale jinak si film vesměs jde svou cestou sice pravda k očekávanému finále, což se teda tvůrci pokusili aspoň obzvlášnit tou nečekanou pointou, kterou nebudu prozrazovat, ale spíš tím dosáhli trochu podkopání některých předchozích věcí v tom filmu. Hlavně Somrova postava se v kontextu toho finálního odhalení chovala trochu nelogicky a mohl si vymyslet sto způsobů kde k té známce přišel. I tak, ale jednoznačně nadprůměrná a vydařená záležitost.70% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Naše malé filatelistické Stezky slávy. Komorní drama z francouzských zákopů, kde vládne podezíravost, otravný zvuk orchestrionu a bolestné vědomí, že když se ocitnete ve špatný čas na špatném místě, není prostor pro presumpci neviny a moc logiky a rozumu je jen omezená.. Spoiler: Nářky směrem ke zvratu v ději se mi zdají poněkud nekorektní. Somrova postava neměla do slyšení u podplukovníka tušení o existenci důkazu v podobě známky a předtím dvakrát odmítla možnost, že by šacovala nějakého německého vojáka. Obhajovat se tímto směrem poté bylo zbytečné, jen by to vzbudilo další podezření a nakonec by stejně došlo k odhalení. V tu chvíli bylo prioritou napsat poslední dopis znovu. Korigovaný vědomím neodvratného konce a s nadějí, že bude doručen. Snad v něm nebyly zašifrované francouzské pozice a Třískův kapitán Billard nešel za pár dní taky ke zdi.. ()

Karlas 

všechny recenze uživatele

Stejně jako ve filmu Setníkův štít, tak i zde, prokazuje Jiří Bělka zvláštní cit pro vypjaté válečné vztahy a morální dilemata historických střetů. Neúspěch francouzské armády a neschopnost jejich důstojníků v První světové válce, měli mnoho nevinných obětí z řad domnělých zrádců a špionů. Bude tomu tak i tentokrát? Josef Somr, Jan Tříska i Josef Abrhám podávají skvělé výkony v tomto psychologickém dramatu z prostředí dosahu frontové linie. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama