Režie:
John DahlScénář:
Steve BarancikKamera:
Jeffrey JurHudba:
Joseph VitarelliHrají:
Linda Fiorentino, Peter Berg, Bill Pullman, Bill Nunn, J. T. Walsh, Dean Norris, Mik Scriba, Donna W. Scott, Jack Shearer, Walter Addison, Brien Varady (více)Obsahy(1)
Když Clay Gregory přinesl domů milion dolarů, jež utržil za riskantní obchod s drogami, rozhodla se jeho krásná žena Bridget, že to je ten správný okamžik a příležitost, kterou ji osud již podruhé nenabídne a tak se i s uvedenou okrouhlou hotovostí snaží navždy zmizet z Clayova života. Na radu svého cynického právního poradce Griffitha se pokusí schovat v nudném provinčním městečku Benton, které je ale pro ni a její plány příliš těsné. Zvlášť když povedený Clay vysílá po její stopě zručného pátrače, soukromého detektiva Harlana. Bridget nutně potřebuje spojence a umí ho získat a tak jí nedá příliš práce sbalit snaživého naivu Mikea Swalea, který tenhle zapadákov rovněž nepokládá za svou konečnou stanici. Opojený milováním se žádoucí Bridget se Mike rychle stane bezmocným nástrojem v jejím ďábelsky důmyslném a chladnokrevném plánu. Neboť v té nebezpečné hře dva hráči přebývají. V banku je smrt, vězení a ,ilion dolarů - a Bridget rozdává karty karty, aby o svoji výhru nepřišla.
Chladný thriller v moderní parafrázi stylu "film noir" přináší temné poselství o přetvářce, zradě a zoufalství. Na festivalu detektivních filmů v Cognacu získal cenu kritiků. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (71)
Nevierohodnost a tupotu scenara prebija hlavne realizacia niektorych scen. Neraz som cakal, kedy vyskoci do obrazu Frank Drebin alebo Topper Harley. Obcas je to fakt uplne wtf a nezachrani to ani sexy Linda Fiorentino. Myslel som, ze Dahl bol po vybornom Red Rock West vo forme, ale evidentne mal iba stastie. 4/10 ()
Co na Johnu Dahlovi obdivuju, je verva, s jakou se pouští do dalších a dalších variací na klasické schémata filmu noir, a to přesto, že se mu ještě nikdy nepodařilo vytěžit ze své posedlosti něco lepšího než žánrové průměrky bez chuti a humoru. A John to zkouší dál - jenže cenu za vytrvalost filmová historie nemá... ()
"Mrzí mě, že ti zákon háže klacky pod nohy, když chceš krást a prodávat drogy." Ďábelská svůdkyně Bridget je úžasná. Celou dobu jsem měl ohromnou chuť ulovit ji, svázat ji a mučit ji ve sklepě. Škoda, že nemám sklep. Proto mi nezbývá, než se bavit tím, jak chlapům nekompromisně kontroluje velikost přirození. V těch chvílích mě to docela bavilo, ale jinak je mi za mužský pokolení celkem stydno za to, jak snadno se s některými z nás dá manipulovat. Se mnou ne. Já jsem hrozně odolnej a ochotnej to zkusit. ()
Rejža, hudba, grády.¬ S ohledem na svoje druhové zařazení (krimi + thriller + drama) má snímek až neuvěřitelně se táhnoucí děj, jako by režisér neměl dostatečnou nápaditost. Chybí tomu prostě "grády" — třeba takové, jaké dovedl dávat i průměrnému scénáři USA režisér John Frankenheimer (Rok zbraní). V ostatních ohledech je to snímek podařený, vyzdvihl bych nápaditou hudbu obecně téměř neznámého skladatele italského původu z USA Josepha Vitarelliho. ()
(1001) Škoda, že je to v některých aspektech tak strašně zastaralé, protože pane bože! Všichni tři ústřední aktéři jsou famózní (zvlášť u Billa Pullmana si už nějakou dobu říkám, že je škoda, že víc nehrával v kvalitních filmech) a příběh k tomu má taky nakročeno, nicméně některé momenty, na které se očividně spoléhá jako na šokující nebo překvapivé, tomu podtrhávají nohy, nebo spíš řekněme zanechávají nepříjemnou pachuť a znemožňují filmu být nadčasový. Andělská mrcha. ()
Galerie (22)
Photo © Elephant Films
Zajímavosti (9)
- Pôvodný názov filmu nakoniec nebol zvolený kvôli obavám zamieňania si filmu a knihy s rovnakým názvom. (Real Tom Hardy)
- V jedné scéně se Bridget (Linda Fiorentino) představuje jako Mrs. Neff, což je narážka na film Pojistka smrti (1944). (Vlado666)
- Komplet celú sexuálnu scénu na plote za barom vymyslela samotná Linda Fiorentino. Natočila tiež sama všetky svoje erotické scény. (Real Tom Hardy)
Reklama