Režie:
Džun-ho PongKamera:
Hyung-koo KimHudba:
Taró IwaširoHrají:
Kang-ho Song, Sang-kyeong Kim, Roi-ha Kim, Jae-ho Song, Hee-bong Byeon, Seo-hee Ko, No-shik Park, Hae-il Pak, Mi-seon Jeon, Young-hwa Seo, Jong-ryeol Choi (více)Obsahy(2)
Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům roku 2003. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií vražd, k nimž došlo v letech 1986 - 1991 v okolí městečka Hwa-Sung nedaleko Soulu.
V průběhu šesti let policisté postupně nacházejí těla deseti znásilněných a zavražděných žen. Mezi oběťmi je jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje mezi nimi žádná zjevná souvislost, žádné vodítko kterého by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědčit nevypočitatelného sériového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly...
Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít.
(oficiální text distributora)
Videa (3)
Recenze (239)
Možná film mapuje postupy korejské policie, možná je natočen podle skutečného příběhu, ale je také neskutečně nudný. Mrazivá atmosféra žádná a napětí, aby člověk pohledal. Nevím, jestli to měl být účel filmu, ale postavy v něm se chovají neskutečně hloupě a policisté, jakoby na všechny stopy přišli náhodou. Pro mne dvě hodiny ztraceného času...ačkoliv možná jsem dostala poučení, že ne všechny asijské thrillery s dobrým hodnocením jsou pro mne. ()
V první polovině jsem dumala jestli je to fakt podle skutečnosti, protože policajti byli prostě policajti jak z laciných fórů. Jenže jak šel čas, tak se i z pitomců začali stávat rozumně uvažující lidé, kteří měli jediný cíl. Dopadnout vraha... Jestli se jim to povedlo nebo ne je otázka druhá. Já se při filmu nenudila ani chvilku. A taky jsem se ráda podruhé setkala se Sang Kyung-Kimem, který tady měl úplně odlišnou roli než ve White Christmas. ()
Tohle mě uzemnilo... vlastně jde o asijskou obdobu metafyzické a sociální detektivky (Tenkrát v Anatolii mi naskočilo hned několikrát, byť spíše jako vzdálená rezonance) a zároveň jedinečný žánrový mutagen, který se z úvodních komediálních a satirických tónů přemění v temného thrillerového netvora. Motivy posedlosti, zápalu i nevypočitatelnosti pachatele zavánějí Fincherovým Zodiacem - nebo spíš naopak (s ním spojuje Pečeť vraha i neobyčejně pomalé tempo a konzervativní odpor k efektnosti). Gradace je subtilní, ale naprosto jedinečná, stavba postav fascinující (proměna křupanského detektiva v tragického hrdinu během několika minut - brilantní), inscenace některých scén promyšlená od pohybu kamery až po situační rámec (od blbostí typu scéna bordelu s blijícím velitelem až po napínavé scény vražd). Snažím se vylovit v paměti, kdy jsem si thriller o sériovém vrahovi naposledy takhle beze zbytku užil ve všech odstínech... zase asi ten Zodiac, ale Pečeť je vtipnější a podvratnější. Vidím, že moje mezery v korejské kinematografii jsou alarmující a žádají si zaplnění! ()
Drsná kriminálka a psychologické drama v jednom balení, nejvíc mi tuhla krev v žilách, když jsem si uvědomila, že se to opravdu stalo.. Ta nesourodá parta vyšetřovatelů byla zvláštní, taková obyčejně lidská, přirozená, chybující a hlavně bezradná, bez důkazů to muselo být frustrující jako hrom.. Každopádně zajímavá i mrazivá podívaná.. ()
Opět klasický Bongův mix žánrů, kdy se v jedné scéně smějete a o pár vteřin později vás zamrazí v zádech. Prostě detektivka převrácená naruby, ale je mi jasné, že konzervativním divákům "kriminálek od las vegas po miami" to po chuti nebude:). Jak už je zvykem, film oplývá výbornou kamerou, nenápadnou smutnou hudbou a výtečným Kang-ho Songem. Symbolické otevření a uzavření snímku nádhernými prosluněnými záběry je perla sama o sobě. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (10)
- Téměř každý záběr ve filmu obsahuje alespoň jednu ze tří barev: zelenou, červenou a modrou. (Filip.Fridri)
- Postavy detektivů jsou často viděny v oblečení, jejichž barva splývá nebo ladí s pozadím stěn. Symbolizují svět ovládaný autoritou a poškozený jejich brutalitou, jsou k nerozeznání od bezútěšného světa, který je obklopuje, protože jsou součástí problému. (Filip.Fridri)
- Scénář je ovlivněn komiksem Alana Moorea "Z pekla", podle kterého byl natočen stejnojmenný film bratří Hughesových. (Ozo)
Reklama