Režie:
Michel GondryScénář:
Charlie KaufmanHudba:
Graeme RevellHrají:
Patricia Arquette, Rhys Ifans, Tim Robbins, Hilary Duff, Peter Dinklage, Toby Huss, Mary Kay Place, Robert Forster, Rosie Perez, Miguel Sandoval, Miranda Otto (více)Obsahy(1)
Hrdinkou této americko-francouzské fantastické komedie je spisovatelka Lila Juteová (Patricia Arquette), která vypráví svůj neobyčejný příběh. V dospívání zjistila, že vlivem nevyléčitelné hormonální poruchy jí celé tělo porůstá chlupy. Vyřešila to útěkem do přírody, žila ve stanu a začala psát ekologické knihy. Ve třiceti ji však zpět do civilizace přivedla touha po muži. Kvůli tomu Lila podstoupí náročné depilační kůry a když se setká s krátkozrakým vědcem Nathanem Bronfmanem (Tim Robbins), zdá se, že problém je vyřešen. Jenže nic není tak snadné, jak vypadá – zvlášť poté, co se dvojice setká s divokým mladíkem, který vyrůstal od dětství v lese a myslí si, že není člověk ale opice. Nathan s Lily mu dají jméno Puflík a vědec se rozhodne necivilizovaného tvora polidštit… (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Nebyla to komedie, spíš takový sled absurdit, který jnebyl snad špatně napsán, ale režijně se s tím měl asi popasovat někdo jiný. A kromě toho si myslím, že tohle byl zřejmě nejslabší Kaufmanův zfilmovaný scénář. Ne že bych se nebavil vůbec, ale přes 50% mně ta zábava nevynesla. Když to srovnám s tím výletem na Kokořín... ()
Příjemná, inteligentní a vtipná zábava, která má dokonce myšlenku. Charlie Kaufman prokazuje, že výtečný scénář k filmu V kůži Johna Malkoviche nebyl žádná náhoda a že je skutečně invenční tvůrce. Škoda, že režisér Gondry nedosahuje stejné lehkosti jako Spike Jonze ve výše jmenovaném snímku. Ale i tak je to vysoký nadprůměr. ()
Lila (Patricia Arquette) má velký problém. Trpí totiž nadměrným ochlupením, což ji prakticky vyloučilo z lidské společnosti. Začíná žít sama uprostřed lesů, kde se věnuje rozjímání a psaním úspěšných knih. Když je nucena se vrátit do civilizace, poznává ušlápnutého vědce Nathan Bronfman (Tim Robbins), který učí laboratorní myšky stolování, a který by mohl mít pro její odchylku pochopení. Když Nathan vymění myšky za nový subjekt, Puffa (Rhys Ifans), mladého muže vyrůstajícího v divočině, začne si Lila uvědomovat, kam jí srdce táhne ... Je Charlie Kaufman normální? Asi by se o tom dalo pochybovat - filmy dle jeho scénáře jsou natolik ujeté, až jsou vlastně docela dobré. Podobně jako Věčný svit neposkvrcené mysli či V kůži Johna Malkoviche i tento film, Slez ze stromu, je nekonfekční a když nic jiného, tak velmi originální. Téměř polovinu filmu jsem koukal s otevřenou pusou na obrazovku, jestli si ze mne někdo nedělá náhodou prdel - ale pak jsem na tu hru přistoupil a docela příjemně se bavil až do konce (pro mne docela překvapujícího). Po herecké stránce nemám filmu už vůbec co vytknout - Patricia Arquette a Tim Robbins ok (Tim Robbins byl hlavně úžasný ve své posmrtné verzi) - ale filmu samozřejmě vládne Rhys Ifans.. ()
Dle mého Kaufman+Gondry opět bodují. Třeskutě vtipná komedie založená na absurdních situacích, bizardních postavičkách a ještě bizardnějších přání, jemně si pohrává s klasickým Tarzanem a manipuluje s ním jak se mu to zrovna zachce, jakoby byla dvojice tvůrců pod vlivem podivných drog z jiné planety. Na druhou stranu však ve své dokonalé absurditě zakódovali "lidství" a jeho zvrácenou touhu, takže celý film dostává i vážnější tvář připomínající ódu na takové smysly, jako je chtíč, sobectví, pýchu a závist, chuť měnit vše "přirozené" v lidštější formu zvrácenosti ukrytou pod hávem lásky a gantlemanského chování. Patricia Arquette je sexy i když přes chlup nevidíte kůže (když pak bude běhat po lese bez ní, ne jeden gentleman si "poposedne") a musíte soucítit i se smát její touze někam zapadnout a Tim Robbins je tak vtipně vážný, zmatený a flustrovaný, že nemohu jinak než zatleskat. O čem, že to bylo? Ach, ano, byli tam dvě myši... ()
70%. Hodnotím schválně víc, protože si myslím,že film stojí za to zhlédnout. Snímek je bohužel opravdu nedotažený, nevadilo by mi ani, že neříká nic nového, krom návratu k přírodě. Ale myslím si, že se nepovedl zejména konec. Zbytečná postava trpaslíka a hlavně finální scéna šustí papírem, je špatně zahraná, průměrně napsaná a velmi špatně zrežírovaná. A to je veliká škoda, protože v průběhu celého filmu jsem se dobře bavil. I přes výhrady ke konci tedy za mě: inteligentní komedie, jakých je v Hollywoodu jako šafránu. ()
Reklama