Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželé Jeff a Amy Talorovi jedou přes Nevadskou poušť do San Diega. U odlehlé benzínové pumpy si jejich luxusního džípu všimne řidič Earl, se kterým má Jeff drobný konflikt. Když mají o něco později poruchu na voze, nabídne jim pomoc řidič kamionu Red Barr, který slíbí, že Amy odveze k telefonu v blízkém motelu. Když pak zjistí, že závadu někdo způsobil úmyslně, spěchá za manželkou. Ta však zmizela. V motelu, odkud měla volat pomoc, ji nikdo neviděl. Jeff dohoní kamion, Barr však Jeffovi i zastavené policejní hlídce tvrdí, že jeho ani jeho ženu nezná... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (219)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Návod, ako z ho*na upliesť dlhánsky a čertovsky ostro plieskajúci bič. Tucet hercov na čele s mierne vyhasnutou, ale s plným nasadením hrajúcou hviezdou, zopár áut a jeden zaprášený zapadákov kdesi na americkom stredozápade. K tomu zručne napísaný scenár o obyčajnom chlapíkovi v neobyčajnej sračke a jeden šikovný režisér, ktorý z toho vydoluje toľko napätia, že keď som to voľakedy videl v kine, skoro som si obhrýzol nechty až po lakte. Po rokoch som na to znovu mrkol v TV a čakal som, že už to bude vypáchnuté. Ani náhodou. Stále to perfektne funguje. 70. roky mali Duel, 80. roky prišli so Stopárom a roky deväťdesiate uzavreli túto napínavú automobilovo-púštnu trilógiu Únosom. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Na cestě krajinou, která by se líbila tak mému velbloudovi, se v autě k lepším zítřkům veze manželský pár. V takové situaci je porucha na autě něco, co nezbytně musí nastat a tím téměř končí uvěřitelné okamžiky filmu. Nebudu upozorňovat na každý spoiler zvlášť, dál to prostě nečtěte, pokud spoilery neradi. Jsme v oblasti, kde se už pěkných pár lidí ztratilo, sice projíždějící cizinci, ale nikoho z nich nikdo nepostrádal, ani se žádnou zvláštní náhodou nenašel kousek těla. No taky nejsme v kriminálce Nevadská poušť nebo Sběratelích kostí. Chlapík, co hledá ztracenou manželku, je podezřelý nejen ožungrům v hospodě, ale i místním šerifům. Hrdina tedy ztracenou manželku hledá sám a na to, že má jinak civilní povolání, je pozoruhodné, jak snadno doluje z paměti stopařské schopnosti a předvádí výtečnou kondici. Jo jo, co se v skautu naučíš, po překročení hranice středního věku v Nevadské poušti najdeš. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Vcelku slušné průměrné béčko na téma únos. Podobných kousků však existuje celá řada a tento ničím extra nevyniká. Kurt Russell však rozhodně patřil k tomu nejlepšímu, co nám tu bylo nabídnuto a se svou rolí se popasoval docela dobře. Stejně tak i nebožtík J. T. Walsh. Atmosféra filmu rovněž snese kladné měřítka, protože jsem se u toho ani moc nenudil. Snad jen kdyby bylo více akce, tak bych se nezlobil – závěrečná honička totiž rozhodně nebyla vůbec špatná. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco svého času na "Únos" řada lidí koukala jako na další tuctovou "americkou" jednohubku, s odstupem času se více ukazují přednosti tohoto precizně vystavěného thrilleru. Na rozdíl od oněch opravdu tuctových bijáků, které dnes neobstojí vůči zubu času (jako např. dějištěm podobný "Čas pomsty" s Lundgrenem), Mostowův pouštní biják stále dobře funguje. A to díky zastřešujícímu příklonu k civilnosti, který se promítá nejen do jednotlivých peripetií, ale především do pojetí ústředního hrdiny. Ten v sobě spojuje to nejlepší z vytrvalých mužných gerojů jakoby z lidu typu Johna McLanea a obyčejných  důvtipných sympaťáků řešících situace za pochodu po vzoru Richarda Kimbla z "Uprchlíka". Kurt Russell dokonale zosobňuje tuto dvojakost díky tomu, že svým hereckým projevem dává vyznít všechny polohy vynervované postavy. Navíc sám dělá většinu akčních kousků, což pomáhá uvěřitelnosti jednotlivých sekvencí. Při tom všem ale "Únos" stále zůstává dostatečně schematický, aby film fungoval jako klasická žánrovka se všemi jejími atrakcemi a požitky. Tím spíš potěší právě ony různé drobné, ale dostatečné odchylky, které z něj dělají netuctovou podívanou s dobře gradovaným napětím. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, jak člověk dokáže u podobného filmu ocenit, že auta nevybuchují sotva do něčeho narazí, z obyčejných lidí se nestávají hrdinové mlátící kolem sebe hlava nehlava, poldové nejsou vždy zkorumpovaní hajzlové a auta nespadnou z mostu, sotva se z nich podaří hlavním hrdinům vylézt. Rozhodně bych nečekala, že to řeknu, ale přídavné jméno, které Únos vystihuje, je "realistický". A taky uvěřitelný. Svižný. Řemeslně zvládnutý. Vlastně docela normální. Takhle nějak by totiž skutečný únos snad i mohl vypadat a takhle nějak by se hlavní hrdina nejspíš choval. Řval by na policisty, proč nic nedělají, ptal by se lidí v baru, jestli jeho manželku neviděli, pokusil by se neúspěšně navázat konkant s majitelem banky, aby mu vysvětlil, že ho sledují. Kurt Russell se touhle rolí pro mě zase dostal do centra zájmu a dokázal mi, že na nejvyšší ligu ještě má. Únos je neprávem opomíjený akční thriller, který by si asi zasloužil víc než tři hvězdičky, ale na poctivé čtyři to u mě zatím není. S tím si ještě počkám, až na něj někdy v televizi narazím příště. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (9)

  • Red (J.T. Walsh) jazdí na ťahači Peterbilt 377. (m.a.t.o.)
  • Prvotný nápad pre napísanie scenára skrsol v hlave Jonathana Mostowa počas toho, ako so svojou manželkou cestoval autom do Las Vegas. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama