Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Snímek je dynamicky natočenou groteskou, jakýmsi leporelem lidských osudů, které se před námi odehrávají v rychlém tempu, s nadhledem a humorem. Skvělé herecké výkony, dobové hity i scénická hudba K. Svobody, to vše pod taktovkou zkušeného režiséra V. Polesného z něj činí filmovou lahůdku. Filmová adaptace slavného románu V. Párala je hořkým obrazem lidské touhy po požitcích, moci, majetku i panoramatickým záběrem opakujících se situací dějin moderní společnosti. Motorem příběhu je výbušná síla nenávisti těch „dole“, toužících po rozkoši lásky a společenském uplatnění, a kultivovanost, ale i únava světa lidí „nahoře“, kteří se už dost namilovali a užili moci, a tak vlastně rádi podléhají náporu barbarství. Vylhané naděje roztáčejí vždy znovu a znovu šílený kolotoč lidského života až k závěrečným ztraceným iluzím. Ústředním místem děje je dům v Ústí nad Labem, kde se střídají náhodní i trvalí zaměstnanci místní továrny. Příběh Borka Trojana (J. Langmajer), ambiciózního inženýra, a jeho lásky k Zitě Gráfové (Z. Adamovská), manželce ředitele továrny, příběh mladičkého Romana Gráfa (J. Prachař), zoufale až k sebezničení milujícího neklidnou Maddu (K. Kloubková), to jsou základní osy mnohavrstevného vyprávění, odehrávajícího se v průběhu šedesátých let s přesahem do doby po roce 1989. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (255)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Napadá mne text mé oblíbené kapely Helmutova stříkačka: "Život je jen pornofilm, co stále probíhá..." Tak nějak zápletka snímku asi vyznívá. Tenhle pohled na svět skrz pohlavní život není každému po chuti a i mně přijde trošku jednostranný. Jelikož jsem Párala nikdy nečetl a asi ani nebudu, bylo to pro mne minimálně příjemné vykolejení z té mnohošedi českých filmů v poslední době. Jinak ovšem nic jiného než "změnu" nelze od filmu očekávat. Závěrečná půlhodinka trošku napravuje jinak velice průměrný dojem. 70% Film ale s léty zraje jako víno. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Předlohu neznám, od Vladimíra Párala jsem nikdy žádnou knihu nečetl, a na film jsem se podíval úplnou náhodou, protože na žádné jiné stanici nic zajímavějšího v tu dobu nezačínalo. Ze začátku jsem si říkal, co tohle má sakra být, ale u obrazovky jsem setrval. Asi po 10 minutách jsem se do děje začal pomalu dostávat, a zhruba půl hodiny po začátku filmu už jsem věděl, že tohle chci rozhodně dokoukat až do konce, protože takhle zajímavé postavy s tak rozdílnými charaktery pohromadě v jednom filmu se vidí málokdy. Nechci psát, že jsem úplně pochopil pohnutky jednotlivých postav, ani že jsem jim porozuměl, prostě jsem jen většinu postav svým způsobem chápal. To asi jediné, co mi na filmu vadilo, je přeskakování z místa na místo, zkrátka chvilku sledujeme příběh jedné postavy, a pak najednou zase sledujeme jinou postavu a její příběh, prostě dějově je to takové rozhárané a přijde mi, jakoby to nedrželo pohromadě. Jinak mě ale film hodně oslovil a zaujal, herci byli ve svých rolích perfektní, obzvláště pan Vetchý zde předváděl svůj herecký koncert, a herecký pár Taclík a Špalková mě opravdu hodně pobavil. Nebýt toho přeskakování v ději, hodnotil bych nadprůměrně, takhle je to z mého pohledu jen za tři hvězdy. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Předlohu jsem nečetl, ale sledovat tyhle šedivé postavy v šedivých kulisách je docela nuda. Nikde žádná postava, se kterou bych se chtěl ztotožnit, které bych fandil, či alespoň rozuměl. Co naplat, že herci se celkem snaží (hlavně Langmajer a Adamovská) a povedená je i hudba, podruhé to určitě neuvidím a knize se pro jistotu vyhnu (co kdyby byla podobná). ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Tak ještě že jde o tu adaptaci "...jednoho z vrcholů české prózy a díla strhujícího svou imaginací...", že... . . . I když je to jen kvantum blábolivé přiblblé pózy, jakýkoli smysl zabíjejícího tyjátrálního přehrávání a šaškování soudruhů artistů napříč pražskočudláckým spektrem (debilové, víte že jste točili - nebo měli točit - PSYCHOLOGICKÉ DRAMA?!?) a rejžisejrsky zmateného skládání momentek ze svobodárky a všelijakých jiných dobových situací z >okresu na severu< se špetkou trapného televizáckého sexu a kvazišedesátkových melodií mistra Svobody... . . . Ach jo. To je prostě tragedie, kam došla naše čudlárna v časech svobodné tvorby, to se i ten dnes už senilní agent Páral snad musí drbat v trenclákách... Dynamické to není, groteska už vůbec ne, spíš taková zase až směšná rádoby >trendy< lepší >nežánrová< televizácká macha. Tož tak pane Serafíne. Srát na to... :-( . . . Takže ta jedna hvězda hlavně za ty věci vizuální, ano, pan kameraman nepochybně umí své řemeslo! - - - P.S. A viděl někdo (ze starších bystrých a poučených pamětníků) někdy švestkařskou Volhu s bílejma manžetama na gumách? To jste vy gumy co si říkáte rekvizitáři nemohli - když už nic tak aspoň - ty >vytuněný< kola u zapujčené káry nějak zamaskovat? Maličkost? Ne! Čest práci, blbečci... - - - P.P.S. A kdo to je kurva ta "ARVA"?!? Další tunel na >veřejnoprávní< prachy Šašské tupovize? %-[ - - - - - (Poprvé viděno kdysi v době vzniku na nějakém tv k/anále, hodnocení při repete 24.1.2012 na >vrazí jebničce< 3232., komentář zde nemile vražený jako stočtyřicátý - 24.1.2012) - - - - - - - - - - Mimo mísu: Jen nechápu, proč jiná (ještě větší!) srajda mr. P. (http://www.csfd.cz/film/308857-sama-v-case-normalnosti/) je v dadabázi v červenejch a tady mudrlanti metají >odpady< jak diví, d.m.s.n. je to jen doklad nenormálnosti, která vraždí jakoukoli smysluplnost vnímání současné tušašské masové televizácky-filmakové tvorby... A to je vlastně zase celý... °-/ ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Začátek byl stejně zmatený jako Páralova knížka, ale chytla jsem se celkem slušně. Navíc ty písničky. Na fláky z šedesátých let mě utáhne kdokoliv, takže proto tři. Jinak by to bylo za dvě, protože ta druhá hodina byla totálně mimo mísu a nechápu, co tvůrce vedlo k tomu, že natočili Milence a vrahy po letech. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Kristina Kloubková (Majda) není herečka, je profesí tanečnice. (M.B)
  • Hudba byla nahrána ve studiu Elektrovox Jevany. (noelcoward73)
  • Když Madda Serafínová (Kristýna Kloubková) prohledává ředitelský byt, kde je v tu chvíli sama, v okamžiku, kdy v koupelně čichá k lahvičce, je na osvětleném rámu dveří vidět stín člena ze štábu. (Lasskoun)

Reklama

Reklama