Režie:
Mani RatnamScénář:
Mani RatnamKamera:
Santosh SivanHudba:
A.R. RahmanHrají:
Shahrukh Khan, Manisha Koirala, Preity Zinta, Raghuvir Yadav, Sabyasachi Chakraborty, Piyush Mishra, Sanjay Mishra, Mita Vashisht, Malaika Arora (více)Obsahy(1)
Amar, reportér celostátního rádia, jede do nebezpečného regionu natáčet rozhovor se separatisty a tamními obyvateli. Na jednom nádraží se však jeho cesty osudově zkříží s jednou tajemnou a záhadnou dívkou. (berg.12)
Recenze (23)
Musím říct, že ze začátku mě film nejprve obklopil, poté až nechci říct nudil, myslím že by se dalo s tématem pracovat lépe, film je strhující až tak od třech čtvrtin, předtím je to takové oťukávání o romantice ve které se občas mihne závažnost terorismu. Nicméně dávám 4* za vážnost tématu, za písně, které zde kupodivu přesně sedly na dané téma a za to, že se nekonal žádný happyend. ()
Začnem od konca, záver tohto filmu bol pre mňa asi najšokujúcejší a nejneočakávanejší aký som kedy videla. Aj keď z celého deja tento zmar bolo do značnej miery cítiť, fakt som až toto nečakala. Film mi utkvel v pamäti dvoma scénami a to tou záverečnou a videom k piesni Chaiyya Chaiyya, tá pieseň v sebe zosobňuje obrovskú dávku túžby po živote ktorú ja osobne cítim z celého filmu, aj keď nakoniec dopadne ako dopadne. Pre bežného diváka je tento kúsok nestráviteľný, je presýtený emóciami toho rázu, ktorý sa v západnej filmografii nevidí. SRK tu tol aj s Manishou skvelý, ona síce nie modelkovský typ, ale má v sebe určitú tragičnosť a osudovosť, ktorá tu bola absolútne na mieste. Prostredie kde sa natáčalo absolútne podčiarkovalo náladu a vzhľad filmu, výber bol dokonalý. ()
Sedm barev lásky - přitažlivost, zaslepení, vášeň, oddanost, úcta, posedlost, smrt. Jedno je jisté, na indických filmech se mi určitě líbí něco jiného než samotným Indům. Zádumčivá hudba a exotické prostředí Ladaku dodává příběhu i písním úžasnou atmosféru. Děj má spád a herecké výkony jsou solidní (dokonce i Shahrukh Khan se tu pokusil o trochu netradiční polohu). Škoda té trochu lacině vyhlížející kamery. Né, že by to nebyl typický Bollywood, dostane se i na takové perly, jako vážně míněný monolog "Láska je silnější než terorismus", ale rozhodně se Dil Se.. řadí spíš mezi ty méně typické kousky. A ten závěr, to je prostě bomba. ()
Pôsobí to príšerne staro. V tomto má západná kinematografia proste navrch. Keď som si ale asi v polovici filmu hovoril, že to asi nedám, začalo to gradovať. A to o aký vážny film vlastne ide + temperamentné (niekto by to mohol vnímať ako prehravané) Shahrukstvo to utrpenie na chvíľu potlačili. Ale stále je to jeden z tých menších zážitkov, ktoré mi India doposiaľ ponúkla. ()
Jako v mlze ztrácí se hlavní postavy, chovají se tak, že vás to vyvádí z míry, pod dešťovou clonou ztrácí s děj, byť myšlenka je zajímavá, nejkrásnější je choreografie, působivá a smyslná, vábivá a dráždivá, prozradí vám víc než hodina filmu, je to překrásný způsob, jak projevit podstatu vztahu a niterné pocity, tanec v tomto filmu rozhodně vede. ()
Galerie (5)
Photo © Eros International
Zajímavosti (3)
- Ve filmu se tancovalo na jedoucím vlaku, ačkoliv vlak jel pomalu, tanečníci byli jištěni přivázáním ke Khanovi (on sám ale přivázán nebyl). (ČSFD)
- Farrah Khan (nejde o příbuznost) měla v ruce bílou látku a když se blížil most nebo tunel, dala znamení, tanec se přerušil a herci se museli včas sklonit. (ČSFD)
Reklama