Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti... Když Richard Martin (Sam Neill) koupil nejnovější model domácího robota s označením MVR-114, netušil, že jde o unikát. Andrew (Robin Williams) se od svých kolegů robotů odlišuje samostatným myšlením a neuvěřitelným smyslem pro humor. Z věrného služebníka se postupně stává miláček rodiny s vlastní osobností a lidským pohledem na svět. Andrew si začne uvědomovat svou výjimečnost a vydává se do světa, aby se mohl poohlédnout po stejně osvícených exemplářích MVR-114. Po mnoha letech hledání se seznamuje s konstruktérem robotů Rupertem (Oliver Platt) u něhož ziišťuje, že žádné další exempláře již neexistují. Po tom všem se touží stát člověkem. Díky nové technologii získá doposud strojově kovový Andrew dokonalou lidskou podobu a jeho cesta za obyčejným lidským štěstím začíná. (Bonton Home Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (317)

3497299 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem se jedná o přelomový film, neboť značí, že kyberpunková revoluce už dávno proběhla a její konstitutivní prvky jsou plně ratifikovány v estetice fikčních světů amerických melodramatických snímků rodinného typu. Zatímco např. filmy Já, robot, I.A., nebo Matrix, obsahující typické akční scény a hi-tech ponurou atmosféru, akcentující určitou temně-fatální předpověď budoucnosti, mají sklon vzbuzovat atavistický strach z probuzené technologie, vymknuté z rukou člověka, což je typické pro postkatastrofickou protokyberpunkovou hard core science fiction, Andrew žádným kybertechnologickým komplexem z budoucna netrpí, neboť je s ní pevně sžitý. William Gibson na rozdíl od Isaaca Asimova obavy z robotů a umělé inteligence nemá: tam kde Já, robot končí tam Neuromancer teprve začíná, neboť aporémou už dávno není to, zda nás vlastní technologie náhodou nepřekoná a nezahubí, ale zda ve svém rozvoji nepředstavuje ekvivalentní paralelní "bytující" entitu, jež představuje nový neantropocentrický evoluční skok. Střízlivé, civilně-nefuturistické dekorace ukazují na to, že vývoj estetiky architektury a designu je konzervativnější než ve Star Treku, což je diskutabilní - spisovatel Jan Křesadlo v sci-fi románu Girgal píše, že sci-fi beletrie se po určité době sama kompromituje svými neuváženými seky v esteticko-technologických vizích a stává se pamětnicky úsměvnou, proto se snaží své popisy v tomto směru zobecnit, právě tato vizionářská odvaha je však esencí science fiction, ale to jen tak na okraj. ()

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $58,223,861║Tržby Celosvetovo $87,423,861║ Chris Columbus sa pustil do dosť odvážneho projektu, ktorý si ide skôr v takých vážnejších rodinných osnovách a témach. Kde nie je až toľko veľa priestoru na úderné komické vsuvky ako v iných jeho projektoch. Takže na nejaký väčší komerčný úspech ani nebola šanca v rámci prevedenia filmu. Obsadenie dosť dobré a technická  stránka priam výborná. Však aj mali na to dosť tučný rozpočet na danú dobu.  Hudba od Jamesa Hornera príjemná, upokojivá, nadnášajúca. Príbeh emočne dokáže slušne zasiahnúť. Pekný film. /80%/ ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

DivX/// Obsazení 9/10 Děj 7/10 Hudba 7/10 Efekty 8/10/// +masky, hudba, herci -čekal jsem jiný příběh/// V první řaděj je to sci-fi. Sci-fi příběh, sci-fi svět. Nutno dodat, že příběh poutavý, zajímavý a roztmilí, i když v mnoha momentech i velmi dojemný. V druhé řadě bych řekl, že se jedná o rodinný film. Když se na to budou dívat děti, tak asi dost budou kulit oči, ale to je jediné v čem jim ten film může uškodit. Děj je nenásilný, poučný a zábavný. V tom se dostávám k prvku drama. Zde tato složka není dle mého tak silně zastoupena. Jistě, s filmem žažijete mnoho smutných scén. Dokonce i zvratů, které jsou do jisté míry dramatické. Jenže není to až do takové míri, že bych se o někoho nebo o něco bál, nebo že bych napětím tajil dech. A to je podle mě škoda, protože jsem si původně myslel, že se bude příběh vyvíjet úplně jinak. Řekněme, že z Andrewa bude nejdříve přátelský rodinný robot a potom se něco zvrtne a bude dělat potíže, bude mít svoji hlavu a dle toho bude taky jednat. Třebaže, tomu tak v některých bodech je, stále převládá prvek rodiného filmu a ten pochopitelně nedovolí zajít dál. V pořadí na čtvrté místo bych dal romantiku. Ta se oběví ve filmu až později a je opravdu zajímavá a vtipná za situace v jakých se Andrew nachází. No a nakonec je zde ji trošku humoru. Ale opravdu jen trošku, pramenící spíše z robotovi logiky a jeho chování a chápaní lidských gest a lidské řeči, kdy mi něco říkáme a logicky robot to pochopí jinak. Pokud řeknu, že tento příběh je o robotovi, který si lidi tak zamiluje a fakt že o ně přichází v něm probudí touhu stát se člověkem, tedy vnímat cítit a stárnou, tak je to příběh věru pěkný a dojemný./// Celkem 76%/// ()

Ajinka126 

všechny recenze uživatele

Copak ten režisér nebo zvukař, nebo čí to byl "skvělý" nápad, vůbec neuvažoval o tom, že ty ozvučené pohyby androida Andrewa budou nepříjemně syčet a pískat a divák je bude muset dlouho poslouchat??? Vždyť to je k zbláznění! Nehledě na trapné rádoby emoční chvilky, kterými nás měli s Andrewem sblížit, ale ukázali spíš neschopnost herců (zejména těch malých) něco vyjádřit. Jenže nebyla bych to já, abych jim na to citové vydírání nekývla a nenechala se vtáhnout do příběhu. ()

Petrson17 

všechny recenze uživatele

Miluji filmy o robotech a Andrew je pro mne jeden z nejpodařenějších. Ano uznávám, takový ten typický námět, robot poznává lidský život a jeho náležitosti a touží se stát člověkem, nicméně Andrew je krásný příběh o lásce a originální pro své vtipné a naopak velmi smutné pasáže, takže zajišťuje pestrost celého filmu. Hudba, masky, výprava výborná, jinak Robin Williams mne určitě nezklamal, zahrál to opravdu skvěle. Je to spíše na 4 hvězdy ale jednu navíc přidávám za své dojetí, který ve mě film po konci vyvolal. 85 % ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • Přestože film ztvárňuje stejnojmennou povídku od Isaaca Asimova ("Bicentennial Man" - "Dvěstěletý člověk"), především druhá část filmu se s povídkou rozchází. V povídce například vůbec není romantická linka s Portiou (Embeth Davidtz) a Andrewův (Robin Williams) důvod stát se člověkem není láska, ale rovnost s člověkem. Povídka také, vzhledem ke své délce, není tak detailní jako film. Naopak povídka často naráží na zákony robotiky a vztah svobodného robota s lidmi. (tom.nosek)
  • Ve filmu se hlavní hrdina, robot nazvaný lidským jménem Andrew (Robin Williams), podle výrobců nazýval NDR - 114, ale podle románu byl označován jako NDR - 113. Stejně tak podle románu jméno Andrew dostal od nejmladší dcery Amandy (ve filmu ji hrála Hallie Kate Eisenberg) podle souhlásek N, D a R, které se v tomto jménu vyskytují a to z toho důvodu, že se nehodí ho v rodině oslovovat NDR. (Lucina84)
  • První skladba, kterou si Andrew pouští na objeveném přehrávači, je Rusalka od Antonína Dvořáka. Příběh o víle, která se chtěla stát smrtelnou. (Karlos80)

Reklama

Reklama