Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V blízké budoucnosti... Když Richard Martin (Sam Neill) koupil nejnovější model domácího robota s označením MVR-114, netušil, že jde o unikát. Andrew (Robin Williams) se od svých kolegů robotů odlišuje samostatným myšlením a neuvěřitelným smyslem pro humor. Z věrného služebníka se postupně stává miláček rodiny s vlastní osobností a lidským pohledem na svět. Andrew si začne uvědomovat svou výjimečnost a vydává se do světa, aby se mohl poohlédnout po stejně osvícených exemplářích MVR-114. Po mnoha letech hledání se seznamuje s konstruktérem robotů Rupertem (Oliver Platt) u něhož ziišťuje, že žádné další exempláře již neexistují. Po tom všem se touží stát člověkem. Díky nové technologii získá doposud strojově kovový Andrew dokonalou lidskou podobu a jeho cesta za obyčejným lidským štěstím začíná. (Bonton Home Entertainment)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (317)

PEEPA 

všechny recenze uživatele

Já nevím. Ze začátku jsem byl opravdu nadšený a líbilo se mi to moc. Knihu jsem četl už celkem dávno a zezačátku mi přišlo, že je to dost podle ní. Ale pak se to nějak zlomilo a asi se to i dost vzdálilo předloze, jak říkám, moc si to nepamatuju. Ale prostě začíná to být sladší a sladší, až se to skoro nedá vydržet. Williams a Oliver Platt jsou super. Hudba je taky super. Ale nějak jsem od toho čekal víc. Škoda... po první hodině to mělo našlápnuto na 9/10, ale končí to tak na 6,5/10... ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Absolutní pecka, jeden z nejvíc nedoceněných filmů na světě.Epický, dojemný a fascinující příběh, skvělé herecké výkony a jako vždycky dokonalá Columbusova režie.Nechápu ty dementní komentáře od 3* níž.Tenhle film nemá chybu.Dojemné a citlivé sci-fi.Asimov by byl spokojenej.Oliver Platt je jeden z nejmíň doceněných herců.Vlastně všechno, co se týká týhle pecky je až nepochopitelně nedoceněné, možná kdyby si půl planety a 80% ČSFD vyndalo hlavu z prdele, pochopili by to.95%. ()

Reklama

Vědma 

všechny recenze uživatele

První část sbližování Andyho a rodiny a uvědomování si jeho osobnosti s vynikajícím Samem Neilem se mi líbila moc, ale pak se film zbytečně vlekl a připadal mi nekonečný. Mám moc ráda Spielbergovu A.I.. umělou inteligenci, která je dojemná, ale zároveň dost drsná. Tohle je spíš film pro děti, ale to je hlavně režisérem. ()

KarKulA 

všechny recenze uživatele

Na začátku to vypadalo jako jeden z tuctových rodinných filmů o robotovi. Po chvíli ale film nabral vlastní a nečekaný směr skrze další generace, a začal se dotýkat etických otázek umělé inteligence a to od práva na vlastnictví až po právo na svobodu a nakonec i to "lidství". Bohužel se opravdu jenom "dotýkal", neboť tvůrci filmu tímto docela dobrým nápadem proplouvali tak, že diváka degradovali na úroveň IQ kde ta lidská inteligence začíná. Pokud k tomu všemu přičtu ještě prvoplánovou předojemnost čišící z každé minuty, přehoupl se pro mě film nezvratně za hranici dobrého vkusu. Pověstnou poslední kapkou je pak pro mě Robin Williams v hlavní roli jedinečného androida - dodnes mi není jasné jak si chlap může na svém univerzálně nasazeném pohledu zneužívaného králíčka vystavět celou kariéru a tolik let a filmů na něm přežívat (kéž by se aspoň jednou na starý kolena chyt za koule, pokud po těch všech Petrech Panech ještě nějaký má, a zahrál si třeba pořádně narušeného psychopata, aniž by na diváky házel ze stříbrného plátna svůj dojemný plachý pohled). 2* nakonec dávám za hezkou výtvarnou stránku a Hornerovu hudbu, jejíž motiv úvodní znělky (The Machine Age) až nápadně připomíná jeho o pár let mladší motiv z A Beautiful Mind (A Kaleidoscope of Mathematics) . ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Cukrkandlová sci-fi pohádka na dobrou noc - přestože se nevyhýbá nadmíru dojemným scénkám, které se vztahují k časovým limitům lidského života. Popravdě ... pokud mám být upřímná - podezírám ji, že je záměrně vyhledává. Krom toho: Prezentovaný náhled na svět - potažmo na existenci jedinečné bytosti obdařené umělou inteligencí - neodráží tak docela náhled můj osobní, neb je přece jenom maličko přes čáru. ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- ON toužil po společnosti sobě rovné - nebo alespoň po rodině, kterou měl (nebo která spíš měla jeho) a o kterou přišel spolu s nově nabytou svobodou. Ale o koho vlastně OPRAVDU stál, ke komu si vytvořil velice blízký osobní vztah ? K "Malé slečně" - k nikomu jinému ... kdokoli další mohl být "jen" jejím otiskem - více či méně věrnou kopií, která zaplní prázdné místo. Jaký názor by asi měla ONA sama ... "Malá slečna" - na nerovný a svým způsobem sobecký svazek, který celou svou vahou dopadá na ŽENU, protože z něho nemůže vzejít žádné potomstvo ? Andrew - přes veškerý technologický i medicínský pokrok - nebyl Pinocchiem, dřevěným panáčkem, kterému bylo umožněno stát se opravdovým chlapcem. Pořád zůstával umělou inteligencí - byť se tělo, které ji věznilo, víc a víc podobalo člověku. Jenomže ... je něco násilného a zvráceného v těch proměnách, které nedokážou přetvořit podstatu věci. Buď jak buď, Amerika se opět předvedla jako země neomezených možností ... pro robota s vlastním tučným kontem. Ale já osobně mám neporovnatelně hlubší vztah k Terminátorovi ze 'Dne zúčtování" (1991). Slaboučké 3* ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • Přestože film ztvárňuje stejnojmennou povídku od Isaaca Asimova ("Bicentennial Man" - "Dvěstěletý člověk"), především druhá část filmu se s povídkou rozchází. V povídce například vůbec není romantická linka s Portiou (Embeth Davidtz) a Andrewův (Robin Williams) důvod stát se člověkem není láska, ale rovnost s člověkem. Povídka také, vzhledem ke své délce, není tak detailní jako film. Naopak povídka často naráží na zákony robotiky a vztah svobodného robota s lidmi. (tom.nosek)
  • První skladba, kterou si Andrew pouští na objeveném přehrávači, je Rusalka od Antonína Dvořáka. Příběh o víle, která se chtěla stát smrtelnou. (Karlos80)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno