Režie:
Emile ArdolinoScénář:
Eleanor BergsteinKamera:
Jeffrey JurHudba:
John MorrisHrají:
Jennifer Grey, Patrick Swayze, Jerry Orbach, Cynthia Rhodes, Jack Weston, Jane Brucker, Kelly Bishop, Lonny Price, Max Cantor, Neal Jones, Wayne Knight (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Frances Housemanová, přezdívaná Baby, tráví s rodiči léto v hotelu pro movitější hosty. Tady se dosud poslušná dcera seznámí nejen s divokým rytmem tance, který je konzervativními hosty považován za hříšný, ale také s tanečním instruktorem Johnnym Castlem. A když Johnnyho taneční partnerka Penny zjistí, že je v jiném stavu, a nemůže se zúčastnit vystoupení v sousedním hotelu, souhlasí Johnny, že místo ní zatančí s Baby. Začnou intenzivně trénovat a společné hodiny tance je natolik sblíží, že jejich vztah přeroste v lásku. Opravdovost citů však musí projít řadou těžkých zkoušek nejen na parketu, ale především v ovzduší konzervativní morálky, která jejich vztahu nepřeje. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (959)
Soundtrack John Morris: 1. The Time Of My Life - Bill Medley/Jennifer Warnes [4:50] ,2. Be My Baby - Ronnettes [2:39] ,3. She's Like The Wind - Patrick Swayze [3:52] ,4. Hungry Eyes - Eric Carmen [4:08] ,5. Stay - Maurice Williams/The Zodiacs [1:35] ,6. Yes - Merry Clayton [3:17] ,7. You Don't Own Me - Blow Monkeys [3:01] ,8. Hey Baby - Bruce Channel [2:23] ,9. Overload - Zappacosta [3:41] ,10. Love Is Strange - Mickey & Sylvia [2:54] ,11. Where Are You Tonight - Tom Johnston [4:01] ,12. In The Still Of The Night - The Five Satins [3:06], ()
Chápu, že muzikál asi neladí dohromady s oduševnělým scénářem, ale zde si přeci jen mohly scénáristé trošku namáhat mozek. Výskedek je totiž taková laciná harlekýnka s písničkami. Patrick Swayze možná v černém tílku masí dobře, ale to v mých očích nijak dojem z filmu nemění. Na druhou stranu, vlastně ten film až tak úplně mizerný není a asi bych od muzikálu neměl očekávat žádné psychologické sondy apod. Myslím, že 2* jsou fér. ()
Dlouho jsem se této klasice žánru vyhýbal, obával jsem se, že to bude přeslazené, až to bude lepit. Mýlil jsem. Hříšný tanec je příjemná podívaná, u níž se člověk nenudí, baví se a rád sleduje Swayzeho a Jennifer Grey při tanci. Perfektní soundtrack hraje také svoji velkou roli při výsledném dojmu. Píseň Hungry Eyes člověku zní v uších ještě hodně dlouho po doběhnutí závěrečných titulků. Chybička: Na konci filmu, když Johnny tančí v uličce před pódiem, tak si všimněte, že poté, co se zvedne ze země (tancoval na kolenou), má docela špinavé kalhoty. O chvíli později je má ovšem čisté. ()
Ještě těsně před pádem režimu dostal můj táta možnost jet pracovně do Norimberku. Přivezl odtamtud lecos od sladkostí po modely Revell, ale hlavně přivezl video Fischer a několik čistých videokazet. ČST tou dou dávala jak všechny díly Angeliky, tak kupodivu i americký Hříšný tanec. Jak Angelika tak Hříšňák byly otcem natočeny na videokazetu v režimu longplay a to neměl nikdy dělat. Mladší sestra to začala sjiždět prakticky každý den a to v takové intenzitě, že jsem chtě nechtě po pár dnech znal nazpaměť jak všechny dialogy markýzy andělů se sultánem, králem i Peyracem tak z Hříšňáku. Nakonec padl zákaz rodičů tyto filmy pouštět, ale bylo už pozdě. Filmy se pro mne staly na jednu dekádu naprosto nenáviděnými. Dnes, po mnoha a mnoha letech jsem na Hříšňák koukl. Je to vlastně taková soft verze Padesáti odstínů šedi pro dospívající dívky. Zajímavé je, že tehdy se mi ve filmu líbily více ty šedesátkové hity místo těch osmdesátkových, které převládají ač se film odehrává na začátku šedesátek. Holt punc doby vzniku filmu. A překvapilo mne, že je tomu dnes tak stále. Já ty osmdesátky prostě nějak nerad... Ale nikdy neříkej nikdy, to jsem se u hudby už dávno naučil. Film nevybočuje z řady tehdy podobných filmů ať už se týkaly také tančení či dokonce krasobruslení. Hrdina zde tedy hrdinka po tvrdém drilu nakonec prorazí a všem ukáže (zejména posměváčkům a pochybovačům) zač je toho loket a jak to umí. Prolém u mne je, že nemám moc rád Patricka (zde navíc s trvalou na hlavě) a ani J. Grey mi nepřišla nikdy nijak extra sexy... Takže za mně je to taková klasická americká limonádička co je neškodná a někomu se může líbit i víc. Dávám za 3 zvedačky. * * * ()
|| Scenár: Eleanor Bergstein | Hudba: John Morris, Erich Bulling | Produkcia: Linda Gottlieb | Distribúcia: Vestron Pictures | Rozpočet: 6 miliónov $ | Tržby: 213,954,274 $ || Celú dobu som mal pocit, že sa pozerám na záznam zo školy prírody, čo by ani nemalo byť tak zlé, ale od filmu s takou zväsťou čakám niečo viac. Dynamika a nápaditosť vôbec neodpovedá roku výroby, hlavne v stavu, keĎ už boli pred ním vyrobené muzikály toho najvyššieho karátu. Choreografia tiež nie je výnimočná, nehovoriac o absurdnosti dejového základu na týždňovom vývoji dievčaťa zo stavu úplneho dreva v dokonale točiacu a rytmicky fenomenálnu tanečnicu... Samozrejme, jedná sa o oddychovku, ktorá svojou priemernosťou plní všetky požiadavky všeobecného diváka na zapožičanie na VHS v sladkých 90.tych... Ps: Tak mizivé herecké výkony a režijnú neschopnosť prehĺbenia situácii som už dávno nevidel :) ()
Galerie (66)
Zajímavosti (85)
- Do role Marjorie Housman, matky Baby (Jennifer Grey), byla původně obsazena Lynne Lipton, se kterou bylo natočeno několik scén. Krátce po začátku natáčení ale onemocněla a její role připadla Kelly Bishop, která do té doby měla ve filmu jen menší roli. Přesto je možné Lynne Lipton ve filmu zahlédnout, a to v úvodních scénách, kdy rodina přijíždí do Kellermanova resortu. V autě vedle řidiče sedí žena s blonďatými vlasy, přestože vlasy Kelly Bishop měly hnědý až červený odstín. (Luxocculta)
- Roli Baby mohly hrát Winona Ryder nebo Sharon Stone, ale neprošly castingem. Sama autorka scénáře Eleanor Bergstein prosazovala Jennifer Grey, která byla nakonec obsazena. Její honorář byl 50 000 amerických dolarů. (kenny.h)
- Hlavní mužskou roli Johnnyho (Patrick Swayze) měl původně hrát Billy Zane, neměl však žádnou taneční průpravu. Jednou z dalších variant byl také Val Kilmer. (Kamkon)
Reklama