Reklama

Reklama

Kmotr II

  • USA The Godfather: Part II (více)
Trailer 1

Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary... Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla... Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 026)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Al Pacino je výborný, charizmatický herec. O tom ma už viac krát presvedčil. No to aký výkon predviedol v druhej časti filmovej trilógie "Krstný otec" je niečo nevídané, famózne, dokonalé. Pod vedením perfekcionalistického režiséra Francisa Forda Coppolu dokázal stvoriť kultovú postavu svetovej kinematografie. Hlava jednej z najväčších organizovaných, zločineckých skupín v USA, Don Michael Corleone, je v jeho podaní neuveriteľne presvedčivý. Vzbudzuje rešpekt, ide z neho strach. Rovnako skvelý je aj Robert DeNiro v úlohe jeho otca Vita, zakladateľa talianskoamerickej mafiánskej dynastie Corleoneovcov. ***** ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Jestli nás historie něco naučila, tak že zabít lze kohokoliv." Bez Branda, až moc podobné předchozímu filmu a zbytečně dlouhé. Linie s mladým Vito Corleonem v podání usměvavého de Nira výborná, hlavní linie s Michaelem ale po úvodní čtvrtině celkem nezáživná (pasáž na Kubě a slyšení v senátu). ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tento díl už není tolik gangsterský a věnuje se hlavně mezilidským vztahům v Corleonovic famiglii. Jelikož postavy jsou opravdu brilantně napsané vše šlape jak po drátkách. Oceňuji hlavně dějovou linii s mladým Vito Corleonem, jelikož si můžeme vychutnat ještě o jeden herecký koncert navíc. Film má téměř 4 hodiny a naprosto nenudí. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Nevadily mi vsuvky do minulosti ani velké party v italštině. Četla jsem román, věděla jsem o čem to je. Nesednul mi De Niro jako charismatický Vita Corleone - i když za to dostal Oskara. Sice fešák, ale velká rozporuplná osobnost ne. Nevadily mi rozdíly mezi románem a filmem, na to má autor právo a na scénáři se Puzo podílel. Dokonce jsem se ani nenudila. Přesto jde pro mne o velice přeceňovaný film. Je sice dobrý, ale není vynikající. Když k tomu přiberu i jedičku, chyběly mi osobní příběhy Sonnyho, Lucy, Connie, dokonce i samotného Vita - všechno to šlo jak na běžícím pásu, hodně děje, málo vykresené charaktery. Pro mě to nešlo dost do hloubky. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Povedlo se něco zdánlivě neproveditelného. Dokonalý film dostal ještě lepší pokračování. Ano, je to nesmyslné. Je to nelogické. Ale je to prostě tak. Propracovanější, nákladnější a vystupňované do filmařských orgií nejvyššího stupně. Vždyť jen samotné mládí Vita Corleona by samo o sobě vystačilo na bezchybný film. Ještě citově napjatější a emočně naprosto strhující - bezútěšné postavení a životní bezvýchodnost mafiánského života v nostalgicky překrásném zobrazení rodiny Corleonů, která ještě nepochopila, že časy pistolníků jsou nenávratně pryč. ()

Galerie (176)

Zajímavosti (81)

  • Film bol natočený za 104 dní. (Stefan_M)
  • Loď, která převáží mladého Vita Andoliniho (Oreste Baldini) do New Yorku, se jmenovala Moshulu. Z lodi byla postavena restaurace, která je nyní ve Filadelfii. (don corleone)
  • Lee Strasberg, představitel Hymana Rotha, byl ve své době velmi uznávaným pedagogem, jehož vliv ve filmové branži je patrný dodnes. Zabýval se především psychologickými aspekty hraní a byl jedním z iniciátorů tzv. metodického herectví. Metodické herectví vyzdvihuje individuální herecký výkon a klade nárok na úplné splynutí herce s postavou. Jeho žáky byly takové osobnosti jako James Dean, Paul Newman, Dustin Hoffman a také dva protagonisté z předchozího snímku Kmotr (1972) Marlon Brando a Al Pacino. Obsazení Strasberga do pokračování Kmotra tak můžeme chápat jako sebeuvědomnělou poctu tomuto pedagogovi. (Volpe)

Související novinky

Zemřel Roger Corman

Zemřel Roger Corman

12.05.2024

Svět filmu přišel o jednu z ikon americké kinematografie, v kalifornské Santa Monice totiž zemřel legendární americký režisér, producent a scenárista Roger Corman. Bylo mu úctyhodných osmadevadesát… (více)

Remake akčního Raidu je v nejlepších rukou

Remake akčního Raidu je v nejlepších rukou

11.01.2022

Už pár měsíců víme, že remake akčního filmu desetiletí The Raid / Zátah: Vykoupení natočí režisér Patrick Hughes (Expendables: Postradatelní 3, Zabiják & bodyguard). Film si objednal Netflix a… (více)

Zdigitalizovaní drsňáci se vrací na plátna kin!

Zdigitalizovaní drsňáci se vrací na plátna kin!

27.05.2012

V červnu se diváci mohou těšit na tři klasické perly stříbrného plátna s tématem „drsní muži“ – Rocky, Zjizvená tvář a Hodný, zlý a ošklivý. Všechny tři uvedené filmy bude možné vidět pouze během… (více)

Reklama

Reklama