Režie:
J. Lee ThompsonScénář:
Gail Morgan HickmanKamera:
Gideon PorathHrají:
Charles Bronson, Kay Lenz, John P. Ryan, Perry Lopez, Soon-Tek Oh, George Dickerson, Dana Barron, Mike Moroff, James Purcell, Jesse Dabson, Tom Everett (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Čas beží a zdá sa, že život losangeleského architekta Paula Kerseyho (Charles Bronson), ktorý sa po smrti manželky a dcéry stal neľútostným pomstiteľom a prenasledovateľom zločinu, by sa konečne mohol usadiť a dostať do normálnych koľají. V práci sa mu darí rovnako dobre ako vo vzťahu, ktorý nadviazal s energickou reportérkou Karen Sheldonovou (Kay Lenz). Jej dcéru Ericu (Dana Barron) si Paul obľúbill, akoby bola jeho vlastnou dcérou. Lenže osud zrejme nehodlá Paulovi dopriať šťastie a pokoj. Jednej osudnej noci sa Erica vyberie so svojím priateľom Randym (Jesse Dabson) do zábavného parku, aby čoskoro na to zomrela na následky predávkovania kokaínom. Hoci má Kersey plné zuby násilia a túži po pokojnom živote, chopí sa znovu zbrane a bez zľutovania zlikviduje JoJa, priekupníka, ktorý dal Erike drogy. To je však iba začiatok. S Paulom sa totiž spojí tajomný milionár Nathan White (John P. Ryan), ktorý mu poskytne prostriedky a príležitosť zlikvidovať dva zločinecké gangy ovládajúce spoločne takmer deväťdesiat percent obchodu s drogami v Los Angeles. Paul striedavo zabíja dílerov pracujúcich pre oba gangy, a to tak dlho, kým vzájomné podozrievanie a paranoja nespôsobia, že dve konkurenčné bandy proti sebe a navzájom sa začnú ničiť... (TV Markíza)
(více)Recenze (64)
WHO THE FUCK ARE YOU? DEATH!!! Charles Bronson je nejdrsnější flegmatik v celém Los Angeles, který je odsouzen být navěky sám, protože kohokoliv ve svém životě potká a má rád, musí zemřít. Paul Kersey je ztělesněním smrti a to doslova. Kdybych žil v dobách mstitele, tak bych rozhodně nepáchal žádnej zločin, protože bych si mohl být jistý, že si pro mě přijde. BANG! ()
Už je to prostě slabé, a ta se tvůrci rozhodli, že z Paula Kerseyho udělají v podstatě klasického akčního hrdinu, drsňáka, který prochází městem a zabíjí. Už v něm není nic z toho, co ho dělalo zajímavým v prvních dvou filmech, už v sobě nemá skoro nic uvěřitelného, už není jen člověk z lidu. Už je prostě drsný zabiják. ()
Holt, musíme si to přiznat.Hispánský architekt Paul patří spolu s Rambem, Rockym, Matrixem(jméno Arnieho v Komandu) ke kulturnímu dědictví vzniklého za úřadování Ronalda Reagana (od 1980 do roku 1989).Bronson, i když se to nezdá kosí protivníky řádně jako za starých dobrých časů a může se ve svých 66 letech vyrovnat i takovým mladíčkům jakými jsou (či spíše byli) "Džudykof" nebo Chuckie. Ale zatímco Chucka a spol. posílají vypořádat se s diktátory někde v Africe a v SSSR, na starého důchodce zůstanou ti parchanti doma.Takže tentokrát to budou drogoví dealeři, což by bylo sado.Ale těch explozí a toho ufuněného běhání je tu trochu dost. ()
Posledni povedenej dil kterej jeste vzniknul v produkci Cannonu cekal sem uz velkej vodvar ale je to porad pecka trend nastoleny ve trojce tu je udrzovan uz zadny krimi dramata tohle je cistokrevna akcnarna a byt ke konci uz mi to prislo trochu umele natahovane tak ten Nehappyend mne zase slusne rozsekaj ten chudak Bronson ma fakt smulu s nikym se nemuze dat dohromady kazdyho mu oddelaj no reknete koho by to nenasralo nevzal poradnej kolt do ruky a nesel zkosit par zasranejch parchantu kdyz si o to vylozene rikaj kazdopadne v nejlepsim prestat skoda ze tenhle dil nebyl posledni mohla to byt jedinecna serie ()
Ne a ne a ne, charisma páně Bronsona na mě prostě nefunguje, stařík s žehlicím prknem místo páteře a výrazem mrože v říji. Oprostím-li se ale osobních antipatií, tak mi ve čtvrtém Přání smrti zůstane vcelku pohodové akční béčko s několika specialitami, z nichž nejvíc ční asi Kerseyho nezvratný osud, respektive osud jeho blízkých a pak povedená přestřelka na ropném poli, ta je díky skvělé kameře asi největší a zapamatovatelnou ozdobou filmu, nepočítám-li teda předtarantinovský osud negra, co plachtil čtyři patra.. Tři ()
Galerie (52)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Zajímavosti (15)
- John P. Ryan bol obsadený do úlohy hlavného záporáka, pretože Menahemovi Golanovi sa páčil jeho výkon v ich staršom spoločnom filme Expres do pekla (1985). (m.a.t.o.)
- Pôvodný scenár G.M. Hickmana bol viac existenciálny, ale štúdio Cannon ho neustále nútil k zmenám, aby oslovil publikum, ktorému sa páčili predchádzajúce časti. Nakoniec jediná scéna, ktorá z pôvodného scenára ostala, bola tá úvodná. (m.a.t.o.)
Reklama