Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Rusty James (Matt Dillon) je vůdce malého, bezvýznamného gangu na předměstí metropole. Žije ve stínu vzpomínek na svého zmizelého staršího bratra Motorcycle Boye (Mickey Rourke), který byl šéfem gangu v dobách jeho největší slávy. Předtím, než Motorcycle Boy zmizel, však zakázal jakékoliv pouliční šarvátky mezi gangy. Rusty James neváhá porušit dohodu a dochází k boji s šéfem další bandy otrapů Biffem Wilcoxem (Glenn Withrow), při níž je James díky své horké hlavě málem zabit, nebýt nečekaného návratu bratra. Ten, se však už nezdá být oním pověstným hrdinou – zmatený a deziluzovaný tráví více času v obchodě se zvířaty, než oprašováním zašlé slávy. Tam pozoruje dravé ryby v akváriu (jediné kolorované objekty v černobílém filmu) a střeží tajemství minulosti. Během následujících pár dnů bude nejen Jamesův život balancovat na ostří nože. (kwietitze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (106)

Joe321 

všechny recenze uživatele

Takhle vynikající jsem to rozhodně nečekal. Rodinka Rourke, Hopper a Dillon jako by ze skutečného života vypadla. Celkově všichni hrají výborně, ale Dillon mě náramně překvapil, protože právě on je nejlepší. Tupýho bitkaře topícího se ve stereotypním životě hraje velmi přesvědčivě a třeba scéna v baru... tam musel být opilej, protože takhle to zahrát... Tenhle stav totál na močku jsem už viděl/zažil tolikrát, že Dillon prostě musel být taky nebo je extra třída herec. Coppola navíc zapojil černobílý vizuál a doplnil ho takovým snovým audiem. Procházky, kdy Rourke přestane vnímat okolí mají sílu. -"California's like a beautiful, wild... beautiful, wild girl on heroin... who's high as a kite, thinkin' she's on top of the world, not knowing she's dying even if you show her the marks." ()

Amputace 

všechny recenze uživatele

Stylově vytříbená Coppolova studie lidské omezenosti, tuposti a pochybných zásad, které jejich nositele zbavují veškerých šancí o podnětnou sociální interakci. Film je to sám o sobě dobrý (hodnotím-li tedy prostředky čistě filmové: kamera, načasování hudby, vedení herců), nicméně postrádající kvalitnější rovinu literární či, chcete-li, příběhovou. Ne, že by Coppola neuměl vyprávět, na Kmotrech nám ostatně dokázal, že tohle rozhodně mezi jeho slabiny nepatří, zde však o rozvíjení příběhu vůbec neusiluje, koneckonců neusiluje ani o příběh. Proč? Jeho film je v první řadě o nudě a neschopnosti vymanit se z radostí a požitků (touha po boji a vzdoru, kterou hrdinové naplňují při soubojích gangů (tímto motivem je rozvinut jediný náznak děje, který se ve filmu objevuje: konfrontace nezkušeného Rusty Jamese a jeho bratra, který na rozdíl od Jamese již něco prožil, nějakou dobu pobýval v Californii a poznal "svět za zdí" a nyní se snaží svému bratrovi otevřít oči jak vyprávěním a přibližováním nového světa, který poznal, tak už svojí přítomností) a sexuální život, který je ve filmu rovněž vykreslen velmi jednostranně a ploše), které jsou však ve skutečnosti jen imitovaným stereotypem, jenž může nějakou dobu bavit, ale dříve či později se v něm člověk utopí a ztratí coby mentálně smysluplná osoba význam - a to ať už si svoji situaci uvědomuje nebo ne, jelikož snaha cokoli s ní udělat, cokoli změnit, bude takřka bezvýjimečně neúspěšná a bezzubá. Coppola dokonale nastínil podobu takového světa (vizuálně), podařilo se mu své hrdiny uvěznit do nervy drásajících kulis a černých mračen, nepodařilo se mu ovšem vytvořit pro tento svět sdostatek bezvýchodných situací a neřešitelných momentů. A zde se opět dostáváme k příběhu, který zkrátka chyběl. Cokoli ve filmu vykonaného bylo totiž poměrně donebevolající, vizuální preciznost nestačila k tomu, aby hrdinové vzbudili u diváka jakékoli emoce. Všechno bylo prázdné, zbytečné. Takříkajíc nicneříkající. ()

Reklama

harfuska 

všechny recenze uživatele

Vo filme sa viac zameriavam na obsah ako na formu, a preto ma tento snímok nijak nenadchol. Dostala som len pár šrámov a rybacích rečí, zabalených do efektného obalu. Vizuálne lahôdky, ktoré boli sprevádzané dravou hudbou, nijak nevyplnili dejovú prázdnotu, ktorú som cítila počas celého filmu. A aj keď boli chlapci celkom sympatickí a predviedli peknú bitku, znovu si ich nehodlám pozrieť. ()

Perverz 

všechny recenze uživatele

Directed by Francis Ford Coppola, známe ho, Ford prostě umí. Tenhle film se mi naprosto trefil do noty, zamiloval jsem si ho. Protože film nepřináší jednoznačný příběh, či zápletku, ale jen jakýsi pohled do života pár postav (bylo to o Rusty Jamesovi nebo spíše o Motorcycle Boyovi?), měl jsem podezření, že je to režisérova zpověď, jenže není, je to totiž podle knihy. I tak, je to metafora, metafora o vyprázdněnosti. Výtečně se na dívá, Diane Lane je tak krásná, a tolik mladých hvězd. Film si pohrává s existencionalismem. Všechno to chození po barech, černobílá slast, tak parádní hudba, pára, měl jsem u toho pocit jako po kopnutí panáka dobrého chlastu. A ještě jednou zmíním tu hudbu, úůů. Je to kousek života na plátně. ()

Micro41CZ 

všechny recenze uživatele

Wow! Tahle variace na multiego hlavního hrdiny byla dokonalá! V bezčasí je Rusty James jakožto hlavní postava obklopen svými dvěma nejvýznamějšími stíny - Stevem, ztvárňujícím slabost, rozum, zdrženlivost a "dobro", a THE Motorcycle Boyem, ztvárňujícím rozvážnou moudrost, rozšafnost, ideál a kult vůdce, jakým by postava (Rusty James) chtěla být (ona sama je mezi nima situovaná jakožto arogantní fracek). /// Otázkou je, do jaké míry jsou tyto dva charaktery skutečné, nebo jen vysněné (zajímává je smrt vůdce-syna-bratra, kterou všichni ignorují (i přes jeho vybájené kvality), což nahrává k modelu virtuálních alter-eg hlavního hrdiny symbolizujícíh pouze ztrátu jakéhosi smyšleného učitele, protože se v něj sám na konci filmu právě vypuštěním ryb do řeky stane. /// Motiv ryb, které jediné jsou barevné a proti zrcátku se stanou agresivními - v uzavřeném prostoru, uvězněni v akváriu (i když v něm vidí jen samy sebe), a naopak v řece, kde mají svobodu, jsou volné a neútočí na sebe samy, krásně reflektuje pocit postavení těchto tří charaterů ve snímku! A jejich vzájemná konfrontace je vždy perfektní! Jako by se mezi sebou hádal "andílek na rameni" a "ďáblík na rameni" s tím rozdílem, že tady existuje jakožto ústřední prvek, jemuž na rameno sedají našeptavači, "ďáblík", a na rameni mu sedí "andílek" a na druhém "kult osobnosti a vůdce, jeho vzor", jež ho (Rustyho Jamese, "ďáblíka") neustále konfrontují s realitou a komentují (nejenom slovy) jeho dění ve filmu. ()

Galerie (94)

Zajímavosti (12)

  • Jde o jedinou adaptaci S.E. Hintonové, ne které se nepodílel Emilio Estevez. (CliffLee)
  • Hodiny je možné vidět v každé scéně filmu. (CliffLee)
  • Cameo: S.E. Hintonová se objeví ve filmu jako prostitutka. (CliffLee)

Reklama

Reklama