Režie:
Todd FieldScénář:
Robert FestingerKamera:
Antonio CalvacheHudba:
Thomas NewmanHrají:
Sissy Spacek, Tom Wilkinson, Nick Stahl, Marisa Tomei, William Mapother, William Wise, Celia Weston, Karen Allen, Kevin Chapman, Veronica Cartwright (více)Obsahy(1)
Film velmi nápaditě a důkladně zobrazuje život americké rodiny Fowlerových žijících na pobřeží Camdenu. Frank Fowler tráví své poslední léto před nástupem na universitu se starší, právě se rozvádějící Natalii. Frank pracuje na půl úvazku na škuneru lovící humry. Společnost na moři mu často dělá jeho milující otec Matt, jinak městský doktor. Frankova matka Ruth (Sissy Spacek) pracuje jako vedoucí místního pěveckého sboru. Jak Matt, tak i Ruth cítí povinnost svému synovi ve všem pomáhat, i s jeho vztahem ke starší Natalii a výchovou jejich dvou dětí z předešlého manželství. Zdánlivě vypadá vše idylicky, dokud se neobjeví hrubiánský, stále ještě Nataliin manžel Richard V místním žargonu se kleci na humry říká ložnice. Každá taková ložnice je určena pro max. dva humry. V jednom místím rčení se říká, že jakmile se do klece chytí humři tři, nevěstí to nic dobrého - můžete se připravit na nevítaného hosta, nebo problémy ve své vlastní ložnici... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (66)
Tome, viděla jsem s tebou hodně filmů, ale asi jsem tě podcenila, protože po tomhle filmu se na tebe nedá v žádném případě zapomenout. Pan doktor, ale hlavně jako Frankův táta jsi mě dokonale přesvědčil a tvá manželka Ruth to jistě ocení, tak jako já. Za mě mohu ještě dodat, že jsem plně chápala Katii, protože komunikovat s někým, komu se něco podobného stalo, vyžaduje silnou dávku empatie a sebezapření ve věcech, které nám jsou velmi blízké, ale druhým mohou v dané chvíli ublížit. ()
Četně oceňovaný titul vypráví o dalším nedůležitém americkém městečku (podobně jako u Americké krásy a O Schmidtovi) jako o něčem nesnesitelném a okoralém. Všichni se znají, za dokonalou fasádou se ovšem postupně objevují vyprahlé a komplikované mezilidské vztahy - v podobných filmech je tak cítit odcizení a bezradnost ze ztráty komunikace. Fráze, reklama pro okolí, nucené úšklebky pro stejně vypadající okolí. Nejlépe s tím pochopitelně pracuje bezchybná Americká krása. Zde je hlavní hrdina již vlastně mrtvý, u Schmidta je to Nicholsonova zesnulá družka a v dramatu Todda Fielda je hybatelem děje vražda syna manželského páru Fowlerových. Právě Wilkinson a Spaceková rozehrají přesvědčivý koncert obviňování a oba disponují rozdílnými způsoby na vyrovnání se s následky tragédie, která jim vzala jediného syna. Nenápadný, leč působivý a velmi povedený debut!! Ale na víc, než na pět oscarových (především hereckých) nominací to nebylo!! Především díky pomalému tempu!! ()
Matt a Ruth Fowlerovi (Tom Wilkinson a Sissy Spacek) nejsou nikterak nadšeni ze vztahu svého dospívajícího syna Franka (Nick Stahl) se starší Natalií (Marisa Tomei), matkou dvou dětí s nedořešenou minulostí se svým bývalým manželem, násilníkem Richardem (William Matpother). Tomu se nelíbí, že se s ním Natalie chce rozvést, a jednou, v alkoholovém opojení, se rozhodne si to s Frankem vyřídit... Z filmu mám trochu rozporuplné pocity - na jedné straně hodně zajímavý příběh, a moc hezky zpracovaný - člověk ani nemá pocit že se kouká na film, ale jakoby se koukal z okna na vztahy v sousedství. Na druhé straně film působí hodně zdlouhavě, a obsahuje dlouhé pasáže kde se nic moc neděje, a divák se tak trochu nudí. Sice mu to hodně nahrazují herecké výkony - hlavně Toma Wilkisona a Sissy Spacek - po tragédii - jenže jenom to nestačí. A ani krása Marisy Tomei to bohužel úplně nezachrání... ()
Námet mal všetky predpoklady vyťažiť po dramatickej a emotívnej stránke maximum, no žiaľ na mňa to bolo až príliš zdĺhavé a mdlé. Kým prišlo na to, na čo sa celý čas vo filme čaká, tak už som bol riadne otrávený. Posledných 30 minút však bolo fantastických, škoda, že tomu tak nebolo už od začiatku. Prvej polovici skrátka chýba ešte nejaký nápad alebo viac konfliktných situácií. Slabý nadpriemer. 70/100 ()
Tento film, který zpracovává nelehké téma vyrovnávání se se smrtí dítěte, nabízí vyzrálejší pohled než jiné filmy tohoto typu. Hned na úvod dává daleko více prostoru na seznámení se se stavem věcí přes "zvratem", zároveň se však zdatně vyhýbá lacinému a zjednodušenému pohledu na "perfektní šťastnou rodinku". V druhé části pak jde dál za pouhé rozebírání psychického stavu pozůstalých. Činy postav nehodnotí a ponechává tak divákovi větší prostor než obvykle na to, aby si s nastoleným morálním problémem poradil sám, což je paradoxně působivější než častější naivní a povrchní, avšak společensky stravitelná řešení, kdy například pozůstalí vrahovi odpouštějí a nedej bože ho do vězení ještě chodí navštěvovat. (3,5*) ()
Reklama