Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paní Marchová má čtyři dcery – Meg, Jo, Beth a Amy. Otec musel odejít do války a už před jeho odchodem postihla rodinu chudoba, ale ženy to bez peněz a bez otce zvládají celkem dobře. Jo je nadaná spisovatelka, Meg má velké srdce a hledá si muže, Beth hraje na piano a Amy je teprve malá holka, která se chce jednoho dne provdat za bohatého muže. Matka se snaží svoje dcery naučit, že je ze všeho nejdůležitější dobrý charakter a že ženy mají stejná práva jako muži, ale to je v 19. století nemyslitelné. Do vedlejšího domu se ke svému dědečkovi nastěhoval mladík jménem Laurie, který se s dívkami spřátelil. Laurie a Jo jsou nerozlučná dvojka. Laurie má svého vlastního učitele a pan Brooke má slabost pro Meg, která jeho city opětuje. Laurie se pro dívky stal jejich starším bratrem. Mezi sestrami občas panují neshody, jednoho dne nemůže Amy odpustit Jo, že šla s Lauriem do divadla a vzala s sebou pouze Meg, takže jí spálila její rukopis. Tato hádka ale skončí, když se Amy proboří tenkým ledem na rybníku a skoro se utopí. Když jednoho dne dorazí do domu telegram, že byl pan March zraněn a že leží v nemocnici, odjíždí paní Marchová do Washingtonu za svým mužem a pan Brooke jí dělá společnost. Meg se musí postarat o domácnost a o sestry. Beth dostala na starost péči o německou rodinu, které pomáhala její matka, jenže Beth u rodiny chytí spálu a skoro zemře. Beth zachrání život až příjezd její matky, ale ani tak už Beth nikdy není tak silná jako před onemocněním. K prvním Vánocům po nemoci dostane Beth od Laurieho a jeho dědečka piano, které jí zvedne náladu. Toho večera se dokonce vrátí domů i otec, kterého přivezl domů pan Brooke, který toho večera požádal Meg o ruku a ona se rozhodla nabídku přijmout. Svatba se konala za čtyři roky a Laurie na ni požádal o ruku Jo, ale ta ho odmítla. Laurie odjíždí se zlomeným srdcem pryč a Jo se rozhodne přestěhovat do New Yorku. Amy mezitím vyrostla v nadějnou umělkyni, a proto ji bohatá teta bere s sebou na cestu do Evropy, kde se Amy bude věnovat i studiu umění. Jo se snaží v New Yorku prorazit jako spisovatelka, ale je to těžké. Jo se při svém pobytu v New Yorku seznámí s Friedrichem, který je profesorem filosofie. Dvojice se do sebe zamiluje a Friedrich se snaží Jo pomoci stát se skvělou spisovatelkou, ale ona jeho kritiku snáší velmi špatně. Toho dne, kdy Friedrich není spokojený s jejím prvním románem, se Jo dozví, že se Beth přitížilo, takže Jo odjíždí domů... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (177)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

-Miluješ Laurieho více než miluješ mě? -Nebuď blázen, nikdy bych nemohla někoho milovat více než miluji mé sestry. Silné a až austenovsky romantické drama z Nové Anglie století devatenáctého, kdy zuřila občanská válka, ženy neměly společenské postavení a uvedení do společnosti znamenalo pro dívky téměř jedinou záruku bezstarostné budoucnosti. V této době se v ne příliš jednoduchých situacích vyskytují sestry Marchovy, každá si projde těžkým obdobím a každá z něj vyjde s jiným rozuzlením. Neubránil jsem se ani dojemným chvílím, ani těm veselým. S představitelkami jsem se smál ale bohužel jsem s nimi neplakal (což je nejspíše jediný zápor Malých žen). Je trošku smutné, že krom Winony "Keiry" Ryder si mě nejvíce získal Gabriel Byrne, který je na očích pouhých deset minut. Mohl to být nevšední zážitek, takhle je to "jen" silná podívaná. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Film natočený podle výborné knihy není sladkobolnou romantikou pro dojímavé divačky závislé na telenovelách. Je to příběh obyčejných žen, které se v podmínkách, kdy konvence a předsudky musely stranou, staly neobyčejnými. Všechny herečky byly skvělé, mě ale zaujala nejvíc tehdy začínající Claire Danes. ()

Reklama

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Moc hezky ztvárněná klasika s výjimečnými hereckými výkony (především Susan Sarandon, Christian Bale, Winona Ryder a mladičká Kirsten Dunst). Nicméně pojetí tohoto příběhu je velmi „standardní“, ničím nevybočující. Což mě bije do očí o to víc poté, co jsem viděla novější adaptaci od Grety Gerwig. Ta je svým provedením a nechronologickou výstavbou mnohem odvážnější, zajímavější a místy jako by šla emočně ještě o něco víc do hloubky. Musím říct, že Gretinu novější verzi rozhodně preferuju a je za mě ještě o kus lepší. Přesto, i tato klasičtější adaptace zvládá znamenitě přenést ducha knihy do filmové podoby a má svá hezká místa. Jediné, co se bohužel moc nepovedlo, byla postava Beth. Chudák Beth totiž dostala mnohem méně prostoru než by si (i dle vyprávění v knižní předloze) zasloužila. Navíc, v podání Claire Danes bohužel ani nepůsobila tak dětsky a bezelstně, jak by správně měla. Zkrátka a jednoduše, ze všech čtyř sester byla právě postava Beth nejenom nejhůř obsazená, ale zároveň měla tak žalostně málo prostoru, že působila velmi ploše a jaksi „nemastně neslaně“. Přitom v knižním příběhu jsou to právě kapitoly a části věnující se této postavě, které dokážou dojmout nejvíce. Je to velká škoda. Dokonce i příběh o klavíru zde byl natolik zkrouhnutý, že divákovi skoro ani nedojde, jak moc to pro Beth byla velká věc, když od pana Laurence dostala klavír darem. No, darmo mluvit. Naštěstí postava Beth a její vyobrazení pro mě byly jediným zklamáním na jinak pěkné a kvalitní adaptaci tohoto nesmrtelného příběhu o sestrách Marchových. ~(4,2)~ ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Jednou všechny vyrosteme. Je dobré vědět, co chceme." ----- Veskrze empatické vyprávění, spletené ze všech podob lásky, lehkého nádechu melancholie a kouzla starosvětských obyčejů. Přináší prostý příběh z těch dávno minulých časů, kdy emancipace byla ještě v plenkách - a jako jednu z nejdůležitějších trvalých hodnot vyzdvihuje vztah k vlastní rodině a k domovu, což je jednoznačně pozitivní zjištění. Nikterak nezakrývá svou příslušnost k románům červené knihovny - ať už psaným či zfilmovaným ... naopak, zdá se, že se jim staví po bok s náležitou hrdostí. Myslím, že je to jeho svaté právo, neboť k námětu přistupuje citlivě a jen s nezbytně nutnou dávkou uslzeného patosu a hořkosladkého romantismu, takže na 4* v pohodě dosáhne. P.S.: ----- "Mysterium ženského světa zahaluje závoj, který není radno odkrývat." ----- Tudíž naprosto nevhodné pro kritické realisty a otrlé cyniky. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nedostatok býva matkou invencie.“ Knižku som nečítal a predchádzajúce filmové adaptácie nevidel. Ale austrálskej režisérke Gillian Armstrong sa vďaka kvalitnému scenáru a dostatočnému rozpočtu (bohaté kostýmy, štedrá výprava) podarilo stvoriť film, ktorý si vždy rád pozriem. Film s parádnou atmosférou a vynikajúcim hereckým obsadením. Tomu dominuje Susan Sarandon, ale tiež aj jej dcéry, prevažne pôvabná Winona Ryder a Kirsten Dunst. V silnom príbehu, dojemnom i vtipnom zároveň, sa však nestrácajú ani muži. Nevyzdvihol by som ani tak fajn Gabriela Byrnea, ale skôr Johna Nevilla (hoci v miniatúrnej roličke). Mám slabosť pre "ženské" filmy (ďalej napr. Vyprážané zelené paradajky) ()

Galerie (48)

Zajímavosti (12)

  • Opera, na kterou vzal prof. Bhaer (Gabriel Byrne) Jo (Winona Ryder), se jmenuje "The Pearl Fishers" od Georges Bizeta. (zuza99)
  • Na konci titulků je film věnován dvěma osobám, z nichž jednou je Polly Klaasová, dvanáctiletá dívka, která byla v roce 1993 unesena ze svého domova v Petalumě v Kalifornii a později nalezena zavražděná. Winona Ryder strávila většinu svého dětství právě v Petalumě a potom se také zůčastnila mediální kampaně za bezpečný návrat dívky. (Morien)

Související novinky

Tvůrci Lady Bird se vrací

Tvůrci Lady Bird se vrací

01.07.2018

Tvůrčí trojice zpoza loňského úspěšného snímku Lady Bird, režisérka Greta Gerwig a hvězdy Saoirse Ronan (Brooklyn) a Timothée Chalamet (Dej mi své jméno), se znovu sejdou v nové adaptaci knihy Malé… (více)

Reklama

Reklama