Režie:
Jee-woon KimScénář:
Jee-woon KimKamera:
Mo-gae LeeHudba:
Bjǒng-u LeeHrají:
Kap-soo Kim, Jeong-ah Yeom, Soo-jeong Im, Geun-young Moon, Seung-bi Lee, Mi-hyeon Park, Dae-yeon LeeObsahy(1)
Sestry Su-mi a Su-yeon jsou propuštěny z psychiatrické léčebny a vrací se zpět domů, kde je čeká macecha, zamlklý podivínský otec i jedno skryté tajemství v podobě zvláštních nočních zvuků a přeludů. Su-mi obviňuje nenáviděnou macechu, ovšem jsou to právě její prsty, jež mají co dočinění s tajuplnou atmosférou, která pomalu ale jistě zaplňuje celý dům i jeho obyvatele? Režisér a scénárista v jedné osobě - Ji-woon Kim vychází z korejské variace na nám dobře známou Popelku. Děj zprvu plyne líně a nenuceně, je prokládán melodramatickými záběry, aby se vzápětí mohl změnit v bezmála dvouhodinový nervy drásající snímek, který stojí za to shlédnout večer jen na vlastní nebezpečí. (Saishi)
(více)Videa (1)
Recenze (180)
Mám hendicap, že jsem Příběh dvou sester viděl zatím pouze jednou. Kdybych měl stručně shrnout pocit z filmu, tak, že mi připadal být exkurzí do mysli psychicky narušeného jedince. Sledujete množství scén, aniž byste tušili, co je realita a co není (tedy, ono na začátku vypadá jako realita všechno), kdo je normální a kdo ne. Jediné, čím jste si jisti, je, že něco není v pořádku. Vrstevnatý a více vysvětlení nabízející snímek o dvou sestrách, otci a zlé (na první pohled) maceše, který se vzpírám označit za horor. Spíš se jedná o drama, nešetřící strachem, psychoatmosférou a scénami, při kterých sebou člověk trhne a ve kterém není všechno takové, jaké se zdá být. Bezchybné herecké výkony. Až uvidím opakovaně a dojde mi logika některých věcí (což očekávám), možná hodnocení ještě zdvihnu. ■ Komentář, který se mi líbí, napsal kiddo. ■ Trailer http://www.youtube.com/watch?v=nQV7ejqpbPc ()
Tretí film Ji-un Kima je mixom drámy a hororu. Teda hororu. Nájdeme tu pár naozaj lahodných lakačiek, ale celkovo je všetko neprirodzené až veľmi úzko späté s Japonskou Nenávisťou. V tomto smere sa teda nejedná o žiadne veľké prekvapenie. Výsledná pointa tiež nie je natoľko silná aby mohla skutočne zanechať ten potrebný wtf dojem - ako tomu bolo napríklad v prípade Oldboya. Film ale nenudí. Je to hlavne výraznou atmosférou, ktorá je asi najväčším kladom celého filmu. Celé to ticho a nepokojné zvuky uväznené vo veľkom dvojposchodovom dome na samote vytvárajú omnoho stiesňujúcu a strašidelnejšiu atmosféru ako duchovia. Podobných filmov existuje naozaj veľa, ale predsa len je tento niečím zvláštny. Ono aj napriek tomu, že tam nie je moc pamätných scén sa rozhodne jedná o remeselne dokonale zvládnutý film. A ono to s každého pohybu kamery a s každej jednej kompozície cítiť. Režisér sa s filmovou rečou hrá. A tým robí film o poznanie zaujímavejším. Aj keď Kima považujem za zručného filmára, žiadny s jeho filmov , ktoré som doteraz videl až teda na jeho prvotinu ma moc nenadchol. Uvidím ako si budeme rozumieť ďalej. Príbeh o dvoch sestrách je priemer, s výbornou atmosférou ale bez výraznejšej schopnosti zostať vám v pamäti. ()
3 1/2 Nahor idem najmä preto, že po formálnej stránke nemám čo režisérovi vytknúť a v tomto ohľade (aj po zhliadnutí novšieho kúsku Bittersweet Life) je na dosť vysokej úrovni. Žiaľ príbeh, ktorý sa príliš zbytočne komplikovanou formou schováva za rodinnú drámu v hororovom kabáte nedokáže zdatne sekundovať. ()
Asijský duchařiny bývaj většinou zárukou kvalitního strachu, ale tady je to spíš nuda a to zejména kvůli hodně překombinovanýmu příběhu snažící se o nečekanou pointu(podařilo se) a taky dost přestřelený délce, která následně způsobí spoustu zbytečných prostojů a ubývaní slušný hororový atmosféry, kterou to v některých momentech rozhodně má, mimoto se podařily asi jen 2-3 pěkný hororový scény, ale to je na 2 hodiny vskutku hodně málo. Chtělo by to zkrátit a víc zhutnit atmosféru ()
Hodně divný a plíživý snímek, který se ke konci zvrhne ve zběsilé tempo zmatených obrazů, ze kterých se až motá hlava a i když jsem se v nich dokonale ztratil, tak mi po skončení filmu zůstaly v hlavě a jejich různé kombinace a srovnávání mě zabavili ještě na dlouhou chvíli, ale stejně jsem k uspokojivému výsledku nedošel. Nevím jestli jen režisér nezvládl mozaikovitou strukturu, ale i tak vytvořil zajímavý hlavolam k rozlousknutí. A když už moc nefunguje děj, tak vše vynahradí podmanivá hudba, typicky asijské hororové rekvizity a velmi dusná atmosféra, která s ejen málokomu podaří tak skvěle vykreslit. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (5)
- V původním příběhu se hlavní postavy jmenovaly Janghwa a Hongryeon, jenž lze přeložit jako růžová květina a červený lotus. Jména jim však byla změněna na Su-mi a Su-yeon, což znamená pouze růže a lotus. (Othello)
- Su-jeong Lim, která ztvárnila postavu Su-mi, se původně účastnila konkurzu na roli Su-yeon. (Othello)
- Snímek je inspirovaný tradiční a velmi populární korejskou folklórní pověstí "Janghwa hongryeon jeon" ("The Story of Janghwa And Hongryeon"). Pověst se traduje od dob, kdy u moci stanula mocná korejská panovnická dynastie Čoson, vládnoucí zemi po celých pět století od roku 1392 do roku 1897. Pověsti se i bez autorské akreditace dostalo jen do této doby značného množství rozdílných zpracování, ať už těch divadelních či přímo filmových, z nichž vynikají díla jako jsou filmové snímky Janghwa Hongryeon jeon (1924), Dae Jang-hwa Hong-ryeon jeon (1962) nebo americký hororový snímek The Uninvited (2009). (Conspi)
Reklama