Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (175)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Krásná i smutná romance "po turecku". Dva naprosto odlišní lidé se setkají na útěku před realitou. Jakmile to začne vypadat, že by mohli najít společnou řeč, zasáhne osud a zase je na čas rozdělí. I po uplynulých letech stále vědí, že k sobě patří, jenže ... Jenže někdy se prostě nemůžete vrátit ani k milovanému člověku, protože vedle v místnosti slyšíte něco, na čem vám záleží ještě víc. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Hustý film, ktorý aj napriek svojej tvrdosti je o láske. Prvá polovica bola pre mňa čistou katarziou (100%) a druhá sa síce o čosi viac podobala na skutočný život , ale trošku stratila na sile (napriek tomu 90%). Príbeh o sahe vymaniť sa s pod "nadvlády" rodiny a začať vlastný "slobodný" život. Výnimočný film so skvelými hercami, aktuálnymi témami a údernými obrazmi a hudbou... ()

Reklama

Skip 

všechny recenze uživatele

Tlak života je někdy nesnesitelný, protože ho nesnesitelným dělají nejrůznější okolnosti a každý pak to dusno v sobě musí ventilovat jinak. Průšvih je, když to zamotá život i někomu jinému. Od začátku do konce bez jediného hluchého místa, vše uvěřitelné, žádný falešný sentiment, prostě tak, jak se to může kdykoliv odehrát. ()

Richie666 

všechny recenze uživatele

Velmi dobré sociální drama o dvou lidech, kteří si to mezi sebou vždycky představovali jinak, než jak to zrovna bylo... Hned několik zvláštních osudových zvratů a drsných souher náhod zde působí až neuvěřitelně realistickým dojmem a není divu, že když se k tomu přidají povedené herecké výkony obou hlavních protagonistů, zanechá ve vás Proti zdi opravdu hluboký zážitek. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Film situovaný do proslulé hamburgské čtvrti St. Pauli, kde žije (podle Fatiha Akina spíš přežívá) druhá či třetí generace tureckým imigrantů, jejichž tváře se již transformují do multi-kulturní podoby. Proč si režisér vybral právě toto místo a ne třeba Instambul, který přece jen - nejspíš jen jako svou vizitku - do filmu také vsunul, je celkem zřejmé: Němcům v Německu a Turkům v Turecku by se takový příběh mohl sotva přihodit. Spíš než soucítění s protagonisty, cítím ve filmu kritiku právě tohoto multi-kulti, který mísí kultury, ale nesbližuje je. Pozn. 1: Mám rád orientální hudbu, a rámcová písnička před Hagia Sofia, "Šuk sem, buch tam, námo je to fšechno jedno", nebyla od věci. Pozn. 2: Co jsme tedy v tomto filmu viděli: několik pokusů o sebevraždu, free fuck, nezřízené chlastání piva, rvačky, chlívek z bytu, drogy bez specifikace... a lásku, která tu může být jen přechodnou raritkou, jež se rychle vzepne a když odezní, a pak zůstává uvnitř jako zdroj agrese a sebedestrukce. Přitom sázím na to, že většině diváků se film líbí proto, že si mohou s uspokojením říct: "U nás doma to tak divoký není, je to sice rutina a nuda, ale přece jen díky bohu". ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • Sibel Kekilli byla údajně objevena agentem v jednom nákupním centru v Kolíně nad Rýnem. (džanik)
  • V době, kdy film začal sbírat ceny na mezinárodních filmových festivalech, označil německý bulvární tisk (Bild, Kölner Express) hlavní herečku Sibel Kekilli za bývalou pornohvězdu. Sibel kontrovala během děkovné řeči na Bambi Awards (2004), kde tisk obvinila z "mediálního znásilnění". (džanik)
  • První německý film po sedmnácti letech, který na Berlínském filmovém festivale získal Zlatého medvěda. (džanik)

Související novinky

Reklama

Reklama