Režie:
Alejandro AmenábarKamera:
Hans BurmannHrají:
Eduardo Noriega, Penélope Cruz, Fele Martínez, Najwa Nimri, Gérard Barray, Tristán Ulloa, Alejandro Amenábar, Chete Lera, Jorge de Juan, Miguel Palenzuela (více)Obsahy(1)
Vyhlášený frajírek a holkař César (Eduardo Noriega) se na jednom večírku seznámí s dívkou Sofií (Penelope Cruz) a zamiluje se do ní. Césarova žárlivá přítelkyně Nuria se rozhodne mu pomstit a narazí schválně do betonové zdi. César nehodu přežije, ovšem následky jsou tragické: má znetvořený obličej. Lékaři mu sdělí, že by nepomohl ani chirurgický zákrok. César však stále miluje Sofii, ale jednoho dne se všechno změní, protože doktoři objevili nový způsob... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (229)
V podstate to isté čo americký remake, ktorý som videl bohužial skor, takže je mi teraz ťažko objektívne tento film zhodnotiť. Prekombinovaný, za vlasy pritiahnutý scenár zachraňuje skvelá atmosféra a pocit, že na konci sa NIEČO stane. Ono sa to stane a je to celkom originálne, zároveň ale vyjde na povrch absurdnosť zápletky. Je tu niekolko velmi pekne natočených scén, napr. scéna v parku. Zaujímavé, že na rovnako posobivú atmosféru potrebovali v Hollywoode niekolkokrát vyšší rozpočet. ()
Povinných 5*. Remake ma zastihol nepripraveného v kine, v čase, keď zoznam mojich obľúbených režisérov znel Smith, Crowe, DiCillo, a hneď letel do topky. Doteraz si pamätám ten pocit (mal som 14). Nasledujúce dve dekády Amenábarov originál odkladám, aby som aspoň trochu zabudol a dokázal si ho užiť. Nepodarilo sa. Tá pointa sa zabudnúť nedá. Takže 5*, lebo si ich to zaslúži, má to depresívnejšiu atmosféru, Noriega hral lepšie jak Cruise, Penelopa bola o 4 roky mladšia a možno je to aj lepší film, ale sorry, už som to poznal. A v reále spomienky nevymažeš. ()
Sny se mísí s realitou a má mysl se vytrácí do neznáma. Po nemastných neslaných 80 minutách, kdy jsem si říkal "co na tom, proboha, všichni vidí??", začalo do sebe všechno pomalu zapadat, ovšem to neznamená, že jsem najednou objevil dosud skryté přednosti tohoto snímku. Z "Otevři oči" se rázem stala poblázněná sci-fi o možnostech moderních technologií a to se mi pranic nepozdávalo. To bych se raději dál prodíral těmi hutnými sny, ztrácel se a zase nacházel, než abych si poslechl, že celej film je vlastně jen o jednom velkym snu. Jako by těch snů dneska nebylo málo. Vždyť já mám teď chuť položit si otázku, zda jsem tenhle film vůbec kdy zhlédl a jestli teď opravdu píšu komentář na čsfd, nebo zkrátka jen sním. Na tomhle dílku určitě něco je, mně to každopádně zůstalo skryto. Proto mu uděluji zmatených 50%. ()
SPOILER Naozaj som nečakal Total Recall pre náročných. Alebo čo ja viem, možno to bol VŠETKO len sen. A preto Abre los ojos! Inak sa to zistiť nedá. Prípadne to mohla byť ešte aj chyba v Matrixe. :) SPOILER DONE To čo Amenábar predviedol vo svojich 25 rokoch je úchvatné! Zopakujem si niekedy aj remake, ktorý som videl skôr a na ktorý som úspešne zabudol. Ale nečakám, že dostanem niečo tak bezchybné. Nemám viac slov. "Nechajte ich, nech si to prečítajú v mojej mysli." ()
Původní a formálně méně atraktivní verze Vanilla Sky, která je na první dobrou méně popově mainstreamová a přitažlivá, ale sugestivní a originální je velmi. Důkaz, že Španělé se nemají filmařsky za co stydět. Oproti americkému remaku je zde mnohonásobně menší rozpočet, absentuje hlavní mužská herecká hvězda a i tak je to obstojně zvládnuté řemeslo plné osobitých momentů a mindfuck scén. Být to ještě temnější, psychologicky silnější a s větším tahem na branku, hodnotil bych stejně pozitivně jako Vanilla Sky, kde jsem se spíše než v originalitě příběhu nechal unést New Yorskou scénografií ruku v ruce s celkově vyladěnou formální složkou. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (9)
- Píseň, která zní v nočním klubu, kam César poprvé přichází, je skladba "Rising Son" od skupiny Massive Attack, ve které je často opakována fráze "dream on (sni)". (becki_tu)
- Pro Césarův byt byly použity stejné kulisy, jako pro byt Davida ve filmu Carne Trémula (1997) režiséra Pedra Almodóvara, ve kterém si také zahrála Penélope Cruz. (becki_tu)
- Ve scéně, kdy César (Eduardo Noriega) jde to Sofiina (Penélope Cruz) bytu a strhává ze zdi její fotky, lze spatřit obrázek "Sandmana", což je populární komiksová kniha, která pojednává o světě snů. Její autor je Neil Gainman. (Seabeast)
Reklama