Režie:
Don CoscarelliScénář:
Don CoscarelliKamera:
Don CoscarelliHrají:
A. Michael Baldwin, Bill Thornbury, Reggie Bannister, Kathy Lester, Terrie Kalbus, Angus Scrimm, Don Coscarelli, Dac Coscarelli, Kate Coscarelli (více)Obsahy(2)
Kultovní horor Dona Coscarelliho, ze kterého čerpalo inspiraci mnoho pozdějších tvůrců. Dva bratři, žijící v okolí městského hřbitova, se snaží vypátrat původ záhadných jevů, které je obklopují. Postupně objevují bizarní podzemní svět a pouští se do boje proti vetřelcům ze světa nadpřirozených sil, kteří na sebe berou stále rafinovanější podoby... (MIDO FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (170)
Libůstka v 80-tkové atmosféře se zajímavým hudebním motivem, ale velmi naivním a béčkovým scénářem. Prostředí pohřebního ústavu v čele s mrtvolným dlouhánem, jakožto hlavním záporákem, dává Phantasm správný hororový nádech. Ale i přes svou kultovost se dle mě jedná o nedotažený snímek s kupou hluchých míst a prvků, které by se mohly s klidem vynechat. Jako třeba ti hajzlíci trpajzlíci a prkenou scénu se zápasením s malým breberákem. Žádná bomba se nekoná, tak snad pokračování na tom bude o něco lépe. ()
Začnu chybami ve filmu. 1, snímek začíná sexem na hřbitově. Poloha nohou u ženy nebudí rozhodně dojem, že je v poloze " na koníčka " i když v záběrech na hlavy obou aktérů to tak zase vypadá. 2, Okolo 9 až 13 minuty přijede na hřbitov kluk na motorce. Není vidět, že by si s sebou něco přivezl, nemá žádný batoh ani brašnu na motorce, přesto však, když leží na trávníku, má u sebe docela objemný dalekohled, kterým sleduje okolí. No a když odjíždí už ho zase nemá, není ho kam dát. Co se tedy z dalekohledem stalo ? To ví jen režisér. CITÁT - Tady je to trochu strašidelný, že jo ?......... Jinak počínání obou bratrů je velice sporné. Oni se vlastně vloupají do cizího baráku, ničí tam vybavení a když jsou napadeni strašně se diví. Jak jim pak mám asi držet palce ? Nulové drama, strašná hudba a nelogický děj. Mám ještě filmy z označením 2,3 a 4, ale zatím se jim vyhnu velkým obloukem. ()
Dva útoky stříbrných koulí, jeden vodotrysk krve a hromada dětské naivity, která zabíjí všechny slibné náznaky kvalitní podívané. Coscarelli má občas dobré nápady, ale celková atmosféra mu stále uniká hlavně díky dějovému chaosu. Malý klučina je protivný spratek, o to víc pak fandíte démonickému Tallmanovi, který si zasloužil víc času. Nadhled přehlušující chatrnou logiku vytuší spíše zběhlejší divák, tudíž prozatím 3 a ½ a za nějaký čas zase nazdar. ()
Ač je tu skvělá hlavní melodie, kterou si budete broukat i po několika hodinách, tak to ostatní se zase tak moc nepovedlo. Postavy a dialogy nejsou to pravé, stejně tak záporák, který se tak trochu podobal i jednomu klaďasovi, takže se ze začátku v tom dá trochu ztrácet, ale i tak je tady záporák málo výrazný a nebudí takový strach, jaký by měl budit. ()
Atmosférický zmatek, který je ospravedlněn dětským pohledem na celou situaci a démonickými výjevy s notnou dávkou odlehčených situací. Coscarelliho nezajímá čas, prostor ani logika. Jeho jediným zájmem je vyprávět příběh, jež co chvíli míří do slepé uličky, ovšem dostává se z ní tak skvěle a absurdně, že mu to vlastně ani nemůžete mít za zlé. Z pobíhajících trpaslíků, vysokého hrobníka a obšlehlého hudebního motivu je cítit zapálenost každým coulem a ta, alespoň v tomto případě, nahrazuje nedostatek talentu. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (49)
- Film byl natočen již v roce 1977, avšak do kin byl puštěn až v roce 1979. (Chatterer)
- Na začiatku jazdí Mike (A. Michael Baldwin) na motorke po cintoríne, keď ho ale vezme kamera spredu, je jasné, že herec na motorke nejazdi, stroj je pripevnený k autu, ktorého stopy sú jasne vidieť za jeho chrbtom. (tXtX)
- Natočilo se přes tři hodiny stopáže, ve střižně skončily většinou scény přibližující obyčejný život hlavních postav a některé akční sekvence. Postupně se natočily tři konce, se kterými nebyl režisér nebo producent spokojení a nakonec byl použitý současný závěr filmu (který se točil jako úplně první scéna a měl být součástí finále). Část vystřižených scén a jeden z konců (Tall Man chycený do pasti na stromě) použil režisér ve čtyřce. Další konec (Tall Man zlikvidován při souboji v chodbách mauzolea) lze najít ve vystřižených scénách na DVD a jako třetí konec měly sloužit závěrečné scény filmu, kde Michael zjistí, že vše bylo jen sen a vzpomene si na skutečný pohřeb svého bratra. (BoredSeal)
Reklama