Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (474)

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Stallone jako kurva drsňáckej detektiv Marion Cobretti (Cobra) v možná úplně nejlepším jeho čistokrevným 80's akčňáku. Jedná se částečně o kriminálku, ve které se akce střídá s napětím, ideální kombo spolu s nekompromisním hláškařem Cobrettim. Jak projíždím Stalloneho filmy, tak zvyšuju na plnej, protože tohle za to prostě stojí. 90% ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 5/10 Efekty 3/10/// +Sylvester Stallone, slušná akce a občas tu je i nějaké napětí -špatná kvalita českého dabingu, špatný zvuk, film působí zastarale/// Naštěstí to není moc dlouhé, jinak by to už začalo nudit. Akce se dostaví až v druhé půli a přesto-že celému filmu už dochází dech, tak akce je stále koukatelná a svižná. Musíte ji ovšem brát s nadhledem. Kdysi to mohl být slušný akčňák, jež se sice nevyrovná Rambovi a jim pdobným kouskům, ale kdysi to asi mělo švih. Dnes je to zapadané prachem./// Celkem 55%/// ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vše vyzradí úvodní vloupačka hypermarketu – expresionisticky prodlužující se stíny (Stallone vně záběr), Kulešův efekt (ikona lebky se zkříženými hnáty hozená do juxtapozice s nevinnými záběry civilů), zvuky/hudba (ocelově syntetický, skyňeťácký zvuky vytažený z knihoven drží v mixu obrys s hudebním pojetím elektrických kytar a kláves Roberta Teppera). Přitom kvalitní akční film je něco zcela výjimečného, na rozdíl od ostatních žánrů, které se hromadí v obrovských nánosech a zamořují archivy. Specifičnost akčního filmu spočívá v nárocích, které klade na filmařský štáb. Vyžaduje jak precizní zvládnutí narativu (příběhu, postav – filmového vypravěčství), tak stylu (kamera, střih - filmového jazyka). Většina režisérů zvládá buď jedno, nebo druhé, oboje zcela výjimečně. Ztotožníme-li styl se sexem a narativ s flirtováním, pomůže nám to pochopit základní úskalí a limity. O Tim Burtonovi či Woody Allenovi je dobře známo, že akci neumějí – a vskutku, představa souložícího Woody Allena, jehož tělo sebou zmítá po Mie Farrow či Dianě Keaton, jako by patřilo nějakému plazovi z Galapág, není nereálná, zajisté však odpudivá. Pak tu máme Hyacinty, Erose a Narcise z řad Filipa Renče nebo Davida LaChapelle, kteří akci rozumí, ale o to chudší je jejich slovní repertoár, ipso facto příběh. Chovají se neomaleně, a přitom z nich vyzařuje jistá dávka šarmu a sofistikovanosti. Jsou typem mužů, kteří nosí košile s vyšitým monogramem, hedvábné kapesníčky a alespoň jednou za týdně si nechávají přeleštit boty a přistřihnout vlasy. Jejich vzorná životospráva je vzorem naší mládeži. Jen hrstka režisérů ovšem dokáže během sexuální ekvilibristiky šeptat partnerce do ouška svítáníčka. Kolemjdoucí cizinče, jakživ nepodceňuj akční filmy, jsou tou nejlepší vizitkou každého režiséra, dokládajíc, že rozumí jak stylu, tak vyprávění. Najít takovouto osobnost mezi všemi těmi tvůrci, jejichž nasazení, um a city jsou pouze polovičaté a kterými se to v naší společnosti v posledních letech jen hemží, není ani tak jako hledat jehlu v kupce sena, ale spíše se podobá hledání teplého, citlivého těla mezi všemi těmi studenými mrtvolami v centrální pražské márnici. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Typický akční film 80. let, brutální, jednoduchý, chvílemi až stupidní děj, v kterém jde jen o to, kdo s koho, Stallone je ve formě a likviduje jako osamělý policista chránící krásnou ženu (ach bože, to krásné kýčovité klišé) bandu úchylných zabijáků v čele s Brianem Thompsonem, finální Jánošíkovská smrt výše zmíněného je třešničkou na dortu téhle bezduché řežby ()

Sinecod 

všechny recenze uživatele

Ještě sexy Sylvester s o číslo menšíma kalhotama, absolutně trapný záporák u kterýho sem až do poslední vteřiny netušila o co mu teda vlastně jde (a to počítám i ty maníky se sekyrama (jaká sekta? Co chtěli? Jak toho chtěli dosáhnout?)), ve scénáři dost silných slov absolutně nesilných a vůbec sem tak nějak měla pocit, že jsou všichni ztracený a neví co mají dělat. Mohu tak být akorát vděčná, že jsem nežila v 80. letech (léta hrozného mejkapu, příšerných účesů a úděsných hadrů). ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Na konci honičky, kdy Cobretti (Sylvester Stallone) nabourá díky psychopatům do stojící lodě je vidět, že oni do ni nabourali před ním. Pokračují ale v jízdě a ujíždí. Takhle měla honička původně končit, ale ve filmu se hodně stříhalo a měnily se scény. (Fenk)
  • Pro bojové scény nechal Stallone vyrobit "pětačtyřicítku Colt " se slonovinovou rukojetí, na níž se nacházela královská kobra a " samopal Jati " se zaměřovacím laserovým paprskem. (Chupacabre)

Reklama

Reklama