Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (474)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica je nádherné klasické 80-kové guilty pleasure so všetkým, čo k tomu patrí. Mestská symfónia, ktorú má pod palcom jeden ultradrsný policajt. Tá druhá sa však presúva mimo mesto a celá atmosféra je fuč. Film je zrazu mŕtvy, ako človek po uhryznutí kobry. Stále je to však povinnosť pre všetkých, ktorí si myslia, že akčný hrdina rovná sa komiksový šašo s nadprirodzenými schopnosťami. Toľko upozornenie pre dnešných puberťákov. Pre nás starších pekná nostalgická spomienka na časy, kedy bol pre nás Stallone boh a jeho diela vrcholnou métou kinematografie. Som rád, že som sa k filmu po 25 rokoch vrátil. Aj napriek drsnému, objektívnejšiemu hodnoteniu, ktoré si asi takto koncipovaný film nezaslúži. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Stalonova akční pecka typických 80. let pod taktovkou mistra Cosmatose (Rambo II). Osobně mám ten film strašně rád. Stalone je zde naprosto výborný, není zde takovej vypatlanec jako v Rambech a Rockym. Vyšetřování a ochranu modelky si prostě řídí pěkně po svým. S nikým se od začátku nesere. Vystřílí zde mraky zloduchů, má perfektní (na tu dobu...) samopal s laserovým zaměřovačem, je zde sice jen jedna osobní bitka (kromě té poslední), ale úžasně provedená. To jak tam vymete s těma grázlama je fakt choreograficky výborně natočený. Akční scény, výbuchy, bouračky, všechno absolutně na jedničku ... Tohle je Stalonův film, podobně jako Arnold využil své slávy pro Komando, Sly využil Cobru. Prostě Cobra dělá Stalona a on zase ji. Navíc jeho slušivej obleček, zápalka v ústech, černý brýle co se nosily v 80. letech ... prostě nostalgická paráda!! Napětí, málo humoru, film spíš do thrilleru. Herecké výkony v pohodě, hudba super ... Prostě pro mě jasný favorit "akčních osmdesátek"!! ()

Reklama

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

,,Herec" Sylvester Stallone... V Rambovi vytvořil alespoň nějakou (sice propagandisticky oslizlou a herecky toporně upocenou) legendu, tady už ale pouze kopíruje a nejhorší ze všeho je, že sám sebe - svaly si ponechal, jednu silovou složku (armádu) vyměnil za jinou (policii) a džungli plnou nepřátelských vojáků zaměnil za džungli velkoměsta. -10% ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Po nevýraznom Dead Poole prichádza Harry Callahan do špinavých a temných 80-tych rokov a volá sa Marion Cobretti. Nosí tmavé brýle, mláti nadriadených a štýlový .44 magnum vystriedal za automat. Ale hlavne omladol, béžové sako vystriedal za čierny outfit a v hube prevaluje špáratko. Do toho synťáky, atmosféra tuhá jak štolverk, slušný bodycount a psychotický záporak. 80% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště překvapí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (29)

  • Asi nejlepší scéna filmu je ta, kdy Kobra projíždí nočním městem, kamera snímá jeho obličej a za doprovodu písně „Angel of the City" prostřihují obraz výjevy z pátrání po tajeném gangu. Každý opravdový Stallonovský fanoušek přitom musí rozpoznat, že jde v podstatě o remake kultovní scény z Rockyho IV, jen došlo k výměně písničky „No Easy Way Out" a Kobrovo pátrání nahradilo obrazy souboje mezi Appolo Creedem a Ivanem Dragem. (Divočák)

Reklama

Reklama