Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Willy Brown (Vincent Gallo) právě po pěti letech opustil brány nápravného ústavu. Celou dobu však rodiče udržoval v omylu, že dělá přísně tajnou práci u CIA. Před sebou tak má tři úkoly. Nejprve musí najít vhodné místo, kde si může ulevit. Poté unese dívku Laylu (Christina Ricciová) a přiměje ji, aby před nic netušícími rodiči (Anjelica Hustonová a Ben Gazzara) sehrála jeho snoubenku. Nakonec si hodlá vyřídit účty s fotbalovým hráčem týmu Buffalo Bills, jehož špatný výkon dal do pohybu události vedoucí k někdejšímu Billyho zatčení. Výstřední černá komedie Osudová sázka skýtá zajímavý pohled na život jedné zkrachované existence. (Cinemax)

(více)

Recenze (140)

lennyd 

všechny recenze uživatele

Billy se po pěti letech vrací z vězení, kde byl nespravedlivě odsouzen. Celou dobu tvrdil svým impulsivním rodičům, že pracuje pro vládu, má manželku a dům. Proto po propuštění unese mladou Laylu (Christina Ricci), kterou přesvědčí, aby na návštěvě u rodičů hrála jeho milující manželku. Díky tomu, že jej Layla lépe pozná, a pozná prostředí, ve kterém musel vyrůstat (rodiče jsou závislí na sledování amerického fotbalu), zamiluje se do něj a chce s ním zůstat. Ale Billy má jiné plány - chce zabít chlápka, kvůli kterému se do vězení dostal ... Film jako takový je docela o ničem (stupidní a naivní příběh, kterému neuvěříte ani moment). Ale je naprosto brutálně skvěle natočený - a hlavně celá návštěva rodičů je naprosto úžasná (mít takové rodiče, tak si to du asi hodit). I když vůbec nemám rád filmy, ve kterých režisér obsazuje sám sebe do hlavní role, tady si asi nikoho jiného než Vincenta Galla představit nedokážu. Christina Ricci (tentokráte opět na blond) mu jen sekunduje - nicméně, všemu vévodí Anjelica Huston v roli Billyho matky (u scény "na hřbitově" jsem byl totálně na odpis). Když to všechno sečtu a odečtu (film o ničem, ale jinak naprosto skvělej), vycházejí mi průměrné 3*... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

To jsou věci. Buffalo '66 v lecčem naplňuje pejorativní obsah pojmu "filmový art", a to zejména tím, jak si podpírá příběh na základě naprosto nesmyslných, atypických a neuvěřitelných situací a motivací, jen aby byl. Nad vodou to ale drží hlavně kamera, jistá poťouchlost a naprosto bravurní, geniální konec, který mě pobavil, potěšil a stimuloval jak v poslední době máloco. Možná tomu i dopomáhá fakt, že Vincent Gallo hrál fakt sám sebe. No považte, po dokončení filmu řekl o kameramanovi Lance Acordovi, že jenom mačkal tlačítka, je to člověk bez nápadů, jakékoli estetické vize a v zásadě všechna uznání ke kameře by měla směřovat k režisérovi. Kameraman se ostatně měnil ještě předtím, za kameru se chtěl postavit sám Gallo, ale studio bylo proti. O Christině Ricci prohlásil, že je bezduchá loutka a hubu si otevřel i na Angelicu Huston, kterou vinil z neúspěchu filmu na Cannes. Zároveň během natáčení trval na využití 35 mm poloprůhledného filmu (jaké byly například diapozitivy), ačkoli si nezjistil, zdali ještě jsou někde schopný tento film vyvolat. V neposlední řadě využíval filmový rozpočet asi jako Tommy Wiseau - z 1,5 milionového celkového budgetu vyhodil 20 táců jen za paruku pro Angelicu Huston a 100 litrů musel přinést v hotovosti v papírovém sáčku Mickeymu Rourkovi (jež byl tehdy na naprostém dně) za jeho minutu a půl dlouhé posezení před kamerou. Gallovi se nakonec podařilo naplnit svou uměleckou míru svým dalším kusem Brown Bunny, kde přesvědčil svou tehdejší přítelkyni (a úžasnou herečku) Chloe Sevigny k nepředstírané on-shoot felaci, kterou zařadil do filmu a tím ji na dlouhá léta úplně odepsal z herecké asociace, což znamená téměř ze světa filmu. V jeho komplikované filmařské historii se tak alespoň ona stala jediným členem štábu, se kterým kdy byl spokojen. ()

Reklama

vincent 

všechny recenze uživatele

Čím to je, že filmy, ktoré sa zvyknú nazývať nezávislými na mňa pôsobia ľudsky? Gallo u mňa zabodoval na 100%. Tento film som náhodou našiel na jednej slovenskej komerčnej stanici o jednej po polnoci. Už na prvý pohľad sa mi zdalo, že to môže byť zaujímavé, ale bolo toho oveľa viac. Gallo je sám o sebe zaujímavý týpek, ktorého výkony by som možno tak trochu mohol prirovnať k herectvu Toma Waitsa. Výborné bolo aj to, že sa mu podarilo zohnať do castingu aj ostatných výborných hercov. Zahrať priemerných, navonok ničím zaujímavých ľudí je omnoho ťažšie ako dopredu vyprofilované klasické filmové charaktery. Samotný príbeh na mňa pôsobí veľmi ľudsky. Balancuje na hranici komédie a drámy, avšak je plný aj psychológie vyjadrovanej bez slov. Postavy sa pohybujú vo svete, kde len predstierajú, že všetko je ako má byť. Či je to už klamanie o väzení, hranie sa rodičov na rodičov (vynikajúca Anjelica Huston) alebo lož o priateľke. Postavy sú osamotené i keď nežijú samy. Nie sú schopné vzájomnej komunikácie i keď sa medzi sebou rozprávajú. Ulice sú prázdne, slnko nesvieti a zlepšenie je v nedohľadne. Prvotný vplyv na zmenu správania a postojov hlavnej postavy nemajú priatelia ani rodina, ale reklamný bilboard. Do poslednej chvíle čakáme, ako sa samotný príbeh skončí i keď spôsob rozpávania je okrem flashbackov a záverečného "flashbacku" vlastne priamočiary. Zaujímavý sa mi zdal tiež spôsob snímania kamerou (hlavne "rozhovor" za stolom s rodičmi), ktorá sa pohybovala okolo diania v akýchsi 90 stupňových obratoch alebo vďaka jej statickosti sa stávalo to, že postava vystúpila zo záberu, či bola doň vsadená zvláštnym spôsobom (telefonické rozhovory Gallovej postavy s "Hňupom"). Dobrý bol aj výber hudby, exteriéry a interiéry alebo aj také maličkosti ako Gallova chôdza, či jeho červené topánky :). Filmu nozaj nie je čo vytknúť a patrí do skupiny filmov, ktoré vás prekvapia v čase, keď máte pocit, že už vás len málo čo môže nadchnúť. Neviem, či by som film zaradil medzi najlepšie, ktoré som kedy videl, určite však patrí medzi najzaujímavejšie. ()

merit1 

všechny recenze uživatele

Ak sa obeť zamiluje do svojho únoscu, môže sa to zdať prinajmenšom nepochopiteľné. Tajomstvo príťažlivosti je však nevyspytateľné a prvotné zdesenie rukojemníčky sa mení na city opačného charakteru. Okolnosti dávajú páchateľovi napriek všetkému punc zraniteľnosti, čo zo sebou prináša zmenu úloh a vzájomnú potrebu blízkosti ( ukážkovo znázornenú v motelovej izbe ). Žánrovo ťažko zaraditeľný film disponuje skvelými hercami, zvláštnym napätím, správnou uletenosťou a suchým humorom. Kamera zaberá z netradičných uhlov a umiestnení, vzbudzuje dojem experimentálnosti a miestami u diváka navodzuje pocit priamej účasti. Vincent Gallo je úkaz a v podobnom duchu sa nesie aj jeho film. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Inu, když jsem sledoval počáteční scénu se snahou hlavního hrdiny najít vhodné místo na vymočení, nestačil jsem nevěřícně koulet očima a kroutit hlavou. To bylo opravdu velmi velmi ujeté. Já bych si s tím servítky nedělal a místo bych si našel hned, ostatně i Billy měl spoustu možností, které nevyužil. Pak se ale rozjel čím dál tím více zajímavý příběh, který byl dobrou sondou do rodinné výchovy a vlivu špatných rodičů na utváření života svého dítěte, jeho povahu, chování a sebevědomí. Matka žije pouze fotbalem a syn je pro ní příteží, otec nevyzpytatelný rapl, z kluka labilní poděs, který by v záchvatu vzteku byl snad schopen i zabít, avšak ve svém jádru není zlým člověkem. Příběh patřičně obohacuje sympatická Christina Ricci a romantická linie mezi ní a Vincentem Gallo dodává snímku ten pravý šmrnc. Ke konci je film také řádně napínavý a v tu chvíli jsem již pomýšlel i nad 5*, ale dám raději poctivé 4*, než mírně nadsazených pět. Každopádně velmi dobrý počin. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (8)

  • Postava profesionálneho hráča amerického futbalu menom Scott Woods (Bob Wahl) odkazuje na skutočného hráča Scotta Norwooda, ktorý v drese Buffalo Bills pokazil záverečný kop vo finále Super Bowl XXV. (MikaelSVK)
  • Auto, kterým jezdí Layla (Christina Ricci), je Toyota Corolla AE86, jinak také nazývaná Toyota Sprinter Trueno ve verzi Coupé. (lskala)

Reklama

Reklama