Režie:
James WanScénář:
Leigh WhannellKamera:
David A. ArmstrongHudba:
Charlie ClouserHrají:
Leigh Whannell, Cary Elwes, Danny Glover, Monica Potter, Ken Leung, Michael Emerson, Tobin Bell, Makenzie Vega, Shawnee Smith, Dina Meyer, Benito Martinez (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Krvavá hra s pravidly ostrými jako pila... Ve špinavé sklepní umývárně se proberou z bezvědomí dva muži, fotograf Adam a doktor Lawrence Gordon. Oba jsou připoutaní okovy k potrubí a nemají tušení, jak se zde ocitli. Mezi nimi leží muž s prostřelenou hlavou. Z magnetofonových pásek, které u sebe najdou, se muži dozvědí, že se stali oběťmi sadistického maniaka, zvaného Skládačkový vrah. Jeho specialitou je vhánět nic netušící lidi do důmyslných pastí, z nichž zpravidla není úniku. Každá z nich však má svůj skrytý význam. Oběti se vlastně ocitají v krvavém očistci, a jen málokoho čeká vykoupení. Pro Adama a Lawrence platí v této smrtící hře pravidlo, že místnost opustí živý jen jeden z nich... Psychothriller, který si libuje v rafinovaných krvavých nástrahách, natočil jako svůj debut režisér James Wan ve spolupráci s hercem a scenáristou Leighem Whannellem. Nízkorozpočtový snímek se stal senzací na festivalu Sundance v roce 2004. Kromě šokujících výjevů totiž nabídl i to nejlepší, čím se vyznačovaly podobné snímky z poslední doby, zejména thriller Sedm, horory typu Cela a Kostka, ale i nesčetné počítačové hry s dobrodružnou tematikou. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (1 363)
Když jsem Hru o přežití viděla poprvé, byla jsem naprosto šokována. Stala se jedním z mých nejoblíbenějších filmů. Zajímavý a originální námět, který tu do této doby ještě nebyl, mistrovský scénář, úchvatná kamera, mrazivá atmosféra, jedinečná hudba Charlieho Clousera, přiměřené množství brutality a sadismu a naprosto masakrózní konec s šokující pointou. Herecky excelují Leigh Whannell a Cary Elwes v rolích Adama a Dr. Gordona. SAW také stvořil další hororovou ikonu. Jigsaw. Záhadný, zvrácený a svým způsobem také šíleně geniální člověk, který svou postavou vnesl na plátna nový fenomén. Ale bohužel komerční úspěch tohoto snímku vzal za své a filmaři se rozhodli, že následující pokračování by jim slušně mohla vydělat, a tak se pustili do postupné, bezduché demolice jednoho z nejoriginálnějších thrillerů poslední doby. "Most people are so ungrateful to be alive, but not you, not any more.", "I'm sick from the disease eating away at me inside. I'm sick of people who don't appreciate their blessings..." ()
Super oblíbený teenagerský horor ... a ona to je stigmatická zvrácenost pro zvrácenost ... zajímalo by mne, jakým směrem se ubírá současná mainstreamová kinematografie, když tohle si žádá dav? Už jsme zase u toho, že při popravách na náměstích bývalo vždycky plno... Navíc tu zjevně lže oficiální text distributora, neboť já jsem ujížděl na Sedm a přitom ublinkával u Saw...tyhle dva filmy nejsou rozvíjením jedné tvůrčí linie, to jsou dva protipóly... Sedm geniální atmosferický thriller, kde jsou bizarnosti a zvrácenosti dotvářením atmosféry, Saw film, který zvrácenosti řetězí v nepřetržitém toku a jinak zaujmout neumí... Prázdné slizké nic... PS: O kvalitativním rozdílu hovoří také dobře třeba ten fakt, že zatímco sérii Saw opakovaně reprízují na stanici Prima Cool, Sedm obvykle jde v hlavních vysílacích časech na velkých komerčních kanálech. ()
Good. Good. Extrémní fyzický a psychický teror alá Kostka, v trochu jiném podání. Celý film je hodně dobrý, ale stejně má své mouchy. Degradování vraha na to, že nosí trapný plášť typu Purpurové řeky 2 nehledě na to, že ho policajti mohli pohodlně asi tak 40x zabít. Jinak však dobře vypointované a vesměs originální. Srovnání se Sedm se asi nevyhnu takže ať to máme rychle za sebou. Sedm je o mnoho dospělejší a postava vraha je tam naprosto perfektní, oproti tomu v Saw je to jen takový odvárek aby to dobře vypadalo. Jinak ale spokojenost. A ještě jeden film z kterého autoři stoprocentně čerpali ne-li přímo vykradli je Šílený Max. ()
První díl thrillerové série o mimořádně činných neuronech krutého soudce lidských životů má opravdu drsné zoubky. Dynamická režie vytváří údernou atmosféru, profil hnusné, špinavé, chátrající umývárky se do mě zanořil jako kly prasete divokého do hraboše. Hru o přežití v netradičních podmínkách podmalovávají šílené pasti plné bolesti a utrpení, z nichž uniknout znamená dát si dostaveníčko s Peklem. A když děj vjede do cílové rovinky, uhrane nás všechny jakési konformační překlopení doprovázené kopancem Charlieho Clousera. Všechno je jinak, tomuhle říkám Pointa! Luxusní, originální, nečekané. 90% 1,2 miliónů dolarů(rozpočet)/103 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Překvapivá mozaika s šokující pointou, která se zdá být tak rafinovaná, až se do ní zamotali i sami tvůrci. (Nad použitím pilky k jinému účelu je radno nepřemýšlet.) Film také disponuje kvalitním hudebním doprovodem a prolízat se jeho hustou atmosférou až na konec je opravdový zážitek. Již nikdy se vám nejspíš nestane, abyste usnuli ve své fotografické komoře. [TOP 19/13 72%] ()
Galerie (72)
Zajímavosti (99)
- James Wan zariskoval, když si za film nevzal žádný honorář "předem" a rozhodl se pro procenta ze zisku, ale bohatě se mu to vyplatilo. (don corleone)
- Ve scéně, kdy se Alison (Monica Potter) zmocní zbraně a míří s ní na Zepa (Michael Emerson), tak se při různých záběrech mění ruka, ve které drží zbraň. (Amras)
- Poslední film promítaný na filmovém festivalu v Torontu 18. září v roce 2004. (imro)
Reklama