Obsahy(1)
Il Mare, „Moře“, dům u jezera. O Vánocích roku 1999 se odsud stěhuje mladá dabérka dětských pořadů, Eun-joo. V poštovní schránce nechává novému vlastníkovi vánoční pohlednici, v které ho prosí, zda by jí případnou opožděnou poštu neposlal na její novou adresu. Vánoce 1997. Čerstvě dostavěné Il Mare hostí svého prvního obyvatele, architekta Sung-hyunga. Ten nachází ve své poštovní schránce vánoční přání datované rokem 1999. Píše mu jakási Eun-joo a prosí ho o vyřešení jejího problému s poštou. Jihokorejský snímek Il Mare inspiroval americký remake „DŮM U JEZERA“ (2006) režiséra Alejandra Agrestiho, se Sandrou Bullock a Keanu Reevesem v hlavních rolích. (kiddo)
(více)Recenze (116)
Nevím jestli to bylo mým rozpoložením, nebo filmem, ale něco mi tam chybělo. Byly tam výborné lehce vtipné momenty, dost hřejivých míst a hodně očekávání, s časovými rovinami a jejich střídáním jsem neměl problém stejně jako s koncem a vyzněním příběhu. Jenže mě ta formální dokonalost nechala nějak chladným, ani moje oblíbenkyně Jeon Ji-hyeon tento film nevytáhne z lehkého nadprůměru, ale s delším časovým odstupem musím uznat, že tohle patří k tomu výrazně lepšímu, co můžete v ranku najít. ()
Milý príbeh natočený typicky kórejským spôsobom. S peknými hercami, nevtieravou hudbou a zaujímavým príbehom platonickej lásky odohrávajúcej sa pomocou korešpondencie cez časopriestorovú poštovú schránku. A samozrejme s množstvom logických prešlapov s tým súvisiacich, ktoré asi tolerantne prehliadnete, keďže ide v prvom rade o romantický príbeh (aj keď rybka bola už silné kafé ;)) Naštastie sa režisér popri pomalom tempe vyhýba prílišnému pátosu a melanchólii, ktoré sú s veľkou obľubou s danou tématikou v kórejskej (a nielen tej) produkcii používané... Škoda, že koniec mi do celkovej kompozície akosi nezapadal, a ukončenie príbehu scénou "pochopenia" Kim koho a čo vlastne videla pri rozlúčke, by bolo podla mňa vhodnejšie. 8/10 ()
„Chtěl bych ti teď říct jeden moc dlouhý příběh. Uvěříš mi?“ Eun-joo je milou, klidnou (opravdu klidnou xD) dívkou, která zanechá ve schránce domu u jezera dopis novému majiteli. Vyzvedne si ho však nový majitel? - Nějakým způsobem se ocitne o dva roky dříve u úplně prvního majitele domu a po tom jak oba uvěří této pravdě, začíná pomalé rozvíjení jejich vztahu. Během toho Eun-joo bojuje s nesvárem bývalé, zároveň však vnitřně stále trvající lásky. ■ Klidné a vyrovnané až do posledních vteřin. ■ Viděl jsem už hodně podobné, o osm let starší dílo s názvem Tokyo Girl, kde časový rozdíl doby a věkový rozdíl hlavních aktérů je dost odlišný. Oba filmy mají sice stejnou kostru, ale oděnou do jiných šatů. ■ Oba tyto snímky se mi líbily a všem kdo mejí rádi JK tvorbu, vřele doporučuji zhlédnout všechny snímky s Ji-hyeon Jeon , jelikož je opravdu úžasná herečka. ()
Být na stejném místě v jiném čase je tou správnou výzvou pro fyzikální scénáristy chtivé překonávat časovou bariéru ve jménu lásky. Mám pro podobně originální korejské romance slabost, přesto však remakeovaný Dům u jezera, který jsem viděl o nekonečně mnoho pikosekund dříve, dokázal mé cynické srdce zasáhnout do o něco citlivější chlopně. ()
Film s krásnou hudbou, poetickými záběry, barvami a atmosférou. Zkrátka a dobře vším, co se mi tak líbí na asijských filmech. Nejdřív jsem viděl hodně průměrný remake Dům u jezera a (i když už jsem viděl i horší remaky) srovnat se to nedá. Všechno, co je na tomhle filmu krásné v americké verzi mizí a místo toho sází Amíci na hvězdné obsazení v podobě Keanu Reevese a Sandry Bullock, čímž ničí krásnou atmosféru originálu... joo tak už to dneska chodí... ()
Galerie (29)
Photo © Dream Venture Capital
Zajímavosti (4)
- Názov filmu v preklade znamená „Láska, ktorá presahuje čas“. (Arsenal83)
- Rybka ve filmu je nožovka běločelá (Apteronotus albifrons). Pochází z Jižní Ameriky, dorůstá až půl metru, je zaznamenaný případ, kdy se dožila 16. let. Orientuje se pomocí elektrického pole, které vydává (podobně jako sonar u delfínů). V akváriu vyžaduje množství úkrytů a chov ve skupině. Není pro začínajícího akvaristu. V mořské vodě nepřežije. (Jirka_Šč)
Reklama