Režie:
Craig BrewerScénář:
Craig BrewerKamera:
Amy VincentHudba:
Scott BomarHrají:
Terrence Howard, Anthony Anderson, Taryn Manning, Taraji P. Henson, Ludacris, Paula Jai Parker, Isaac Hayes, DJ Qualls, Elise Neal, Juicy J, Jeff PopeObsahy(1)
Pouliční podvodník a pasák DJay v sobě objeví nadaného rapera. S pomocí starého kamaráda ze střední - Keye, talentovaného nahrávacího technika a nejrůznějších lidí ze svého memphiského okolí se rozhodne od základů změnit svůj život. DJay je memphiský pasák, který tráví většinu času přemítáním o životě ve svém zaparkovaném Chevy, na jehož zadním sedadle si to mezitím prostitutka Nola rozdává se zákazníky. Kuplířství mu zrovna moc nejde, ale protože dokáže vydělat téměř na čemkoli nebo komkoli, nedělá mu problém schrastit tolik peněz, aby udržel sebe i své tři dívky spokojené a ubytované v pronajatém domku. DJay však prožívá krizi středního věku - tiše sní o tom, že se stane uznávaným raperem. Když se od majitele místního klubu Arnela dozví, že se do města chystá raperský magnát Skinny Black, DJay se rozhodne natočit vlastní nahrávku v naději, že ji dostane až ke Skinnymu. S malou pomocí přátel a "rodiny" se mu podaří rozehrát největší partii svého života a vyburcovat všechny lidi kolem sebe. Je totiž jasným důkazem toho, že "každý musí mít svůj sen". (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (67)
Že life in the streets ain't easy zpíval již blahých časů se svým obtloustlým parťákem Mark Wahlberg aka Marky Mark. Své o tom ví i dealer plus pasák v jedné osobě Djay (Terrence Howard), který se pokouší vymanit s džungle memphiských černošských ghet pomocí mikrofonu a spršky drsných rýmů. Žádný laciný příběh ala americký sen (teda trochu možná jo), žádná infantilní pohádka o tom jak hloupý honza získal království a půlku princezny k tomu, žádný eura rozhazující Patrik "Rytmus" Vrbovský, žádný cool StreetDance 3D ale skutečná street. Připočtěme k tomu právem na Oscara nominovaného Terrence Howarda nebo seriózní role pro převážně komediální herce Anthony Andersona nebo DJ Quallse a výsledkem je nízkorozpočtová afroamerická trefa do černého. ()
Doporučuji jako instruktážní video panu Rytmusovi a jemu podobným kašparoidním panákům, kteří kolem sebe rozhazují eura, rádoby drsné rýmy a tváří se u toho zarputile jak předsedové JZD. Ono hip hop to měl coby těžký underground vzklíčivší v 70tých letech ze sociálně-patologického podhoubí vždycky blíž do kriminálu než k pobočkám Louise Vuitona či Gucciho. Craig Brewer to moc dobře věděl a do filmu dostal právě onen kýžený feeling, který toho dokáže divákovi zprostředkovat mnohonásobně víc než stovky stran odborných textů nebo hodiny strávené před MTV... ()
Hustle & Flow je pro mě jeden z nejlepších filmů s hip-hopovou tématikou. Takových filmů je v žánru jako šafránu a měli bychom si vážit každého nového přírůstku. A popravdě se ani nedivím, že titulní song vyhrál Oscara, protože je vážně skvělej a poslouchal jsem ho asi tři dny v kuse pořád dokola. ()
Yeah, nigga, yeah !!! Možná jsem si měl dát předtím špeka, asi by se mi to líbilo víc. Fandil jsem D-ímu, i když občas mi přišlo, že se ke svejm ovečkám moc hezky nechoval. Vlastně já zapoměl, chtěl podle nich pojmenovat svůj první song. Mělo se to jmenovat "Prašti tu čubku" , nakonec to změnili...Howard se mi ale líbí čím dál víc, i tady předvedl slušnou práci. ()
Nejsem ani odpůrce ani echt fanda a nebude to ani nic mezi tím, hudba je tak rozmanitá a na tuhle už nemám kapacitu, ALE: pokud jde o vášeň, zvedám vysoko obě ruce ZA. Hustle a Flow na ní stojí a tím si mě získal, nakonec to se mnou nebude tak tragické, protože při těch nahodilých improvizacích jsem měla husinu jak struhadlo - ty songy měly neskutečný říz. Příběh o cestě za snem měl i nezbytnou dávku hysterie a banalit, ale to je v hudebním filmu s vášní snad přímo žádoucí. Ps: DJ Qualls - hubený bělásek jakožto muzikant v černém filmu - lahůdkový!!! ()
Reklama