Reklama

Reklama

Paříži, miluji Tě

  • Francie Paris, je t'aime (více)
Trailer 2
Romantický / Drama / Povídkový
Francie / Lichtenštejnsko / Švýcarsko / Německo, 2006, 115 min

Hrají:

Bruno Podalydès, Marianne Faithfull, Elias McConnell, Gaspard Ulliel, Steve Buscemi, Catalina Sandino Moreno, Barbet Schroeder, Javier Cámara (více)
(další profese)

V Paříži, miluji Tě se sešli světoznámí režiséři, mezi něž patří bratři Coenovi, Gus Van Sant, Gurinder Chadha, Wes Craven, Walter Salles, Alexander Payne a Olivier Assayas, aby společně ukázali Paříž způsobem, jaký tu ještě nebyl. Natočen lidmi stejně kosmopolitními jako město samo. Americký turista vidí rasové napětí a paranoidní vize města. Mladá emigrantka pracuje v buržoazním prostředí. Americká hvězdička natáčí film. Muž neví, zda být s manželkou nebo milenkou. Mladík pracuje v tiskárně a touží po jiném muži. Otec se pere se vztahem ke své dceři. Pár se snaží okořenit svůj sexuální život. To je jen pár zážitků, které tvoří Paříži, mliuji Tě... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (646)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Povídky: 1.Hodně vtipná promluva v autě, osudově romantický kolaps. (4*) 2.S výjimkou trochu divného zakopnutí moc příjemné seznámení a „střet“ kultur. Režisérka si evidentně potrpí na nezávislé hrdinky. (4*) 3.Dlouho křeč, vyznívání do ztracena, povídku však zachraňuje vtipná pointa, která částečně omlouvá předešlé. (3*) 4.Chudák Buscemi, nevychovaný spratek a šílený pár. Hodně úsměvné, škoda jen té nepříliš zvládnuté „nakládačky“. A nečekal bych, že právě tohohle kraťasu si budu v rámci tvorby Coenů cenit úplně nejvíc. (4*) 5.Hořkost matky-cizinky. Čistý průměr. (3*) 6.Totální zmar, u kterého stojí za zmínku jen a pouze ty kostýmy. (1*) 7.Od někoho, kdo natočil Umírající zvíře, jsem čekal něco lepšího, než podprůměrný kousek takřka bez emocí. (2*) 8.Dle jmen nejhvězdněji obsazená povídka, avšak výsledek je jen lehce nadprůměrný. Iluze a kovboj Dafoe byli fajn, Binoche mě však příliš neoslnila, snad kvůli tomu silně omezenému prostoru. (3*) 9.No jasně, Chomet zase musí být něco „spešl“, že? A tak je to taky správně! Obrovsky nápaditá povídka s mimy, celkově druhá nejlepší. (5*) 10.Cuarón si s malým prostorem poradil znamenitě. Povídka, která celá stojí na závěrečné pointě, si kvůli plnému docenění zaslouží opakované zhlédnutí. (4*) 11.Maggie Gyllenhaal byla jako sjetá odzbrojující, zápletka s dealerem vypadala dlouho zajímavě, ale…konečný smysl téhle povídky jsem prostě nenašel. (3*) 12.Smutné, ale moc pěkné. A ten závěrečný pohled kamery člověku dost zhořkne. (4*) 13.Úsměvné, dobrá hra s diváckým očekáváním. (4*) 14.Vskutku netradiční romance s Woodem. Vlastně je to hrozná blbost, dost stylizovaná, ale hodně zábavná. A na závěr celého filmu ji člověk nakonec uvidí (konečně) ve správném světle. (4*) 15.Restart vztahu s požehnáním klasika? Jakože chlápek byl ve své nehumornosti vtipný, Emily Mortimer tomu zas dodala ten správný lesk. Zatím to nejlepší, co jsem od Cravena viděl. (4*) 16.To suverénně nejkrásnější na celém filmu. Víc ve vlastním komentáři u filmu True z roku 2004. (5*) 17.Hořkost v naprosto noblesním hávu. A ten nadhled se mi moc líbil. (4*)18.Od někoho, kdo natočil Děti moje, bych nečekal něco tak mile „neutrálního“, s trochou toho zajímavého bilancování. (4*). Různé podoby lásky v 18 povídkách, z nichž se mnohá velmi povedla. Fajn bylo i dodané závěrečné „rozloučení“, které i něco dořešilo a vysvětlilo. Celkově mi to vychází na slabší 4*. „Řekli jsme si, že to budou líbánky.“ – „Byl to náš jediný volný termín.“ – „Tvůj jediný termín.“ – „Protože máš tu novou práci.“ – „Ale ty jsi souhlasila!“ – „Když si mě chceš vzít, musíš poznat, kdy lžu.“ ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nejlepší kousky: Coenovci se Stevem Buscemim jako terorizovaným turistou, Sylvain Chomet a jeho zamilovaní mimové, Alfonso Cuarón s úžasně chrchlajícím Nickem Noltem a překvapivou pointou - to vše v jednom záběru, Tykwerovo zachycení strachu ze ztráty lásky a Payneova osmamělá pošťačka. Zbytek průměr až podprůměr, prakticky bez důvodu opakovaného zhlédnutí. Snad bude právě natáčená óda na New York vyrovnanější. ()

Reklama

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Osmnáct povídek, střídající své kvality, se mnou rozehrály neuvěřitelný kolotoč emocí. Některé nudily k smrti, jiné dokonale bavily a ty zbylé mě roztrhaly na kusy. Můj souhrn jednotlivých povídek. Vysoce pravděpodobné spoilery!!!! Příběh 1. Montmartre (Bruno Podalydès): Příběh o muži, jež smutní nad tím, že je stále sám. Poté se ale, díky neštěstí procházející dámy, štěstí na něj obrátí. - 50% Příběh 2. Quais de Seine (Gurinder Chadha): Setkání dvou mladých lidí, mladíka mající za kamarády voly a muslimky pyšnící se svou vírou. Aneb jak prvním pohledem najít zalíbení. – 70% Příběh 3. Le Marais (Gus van Sant): Znáte ten pocit, že někde máte svou spřízněnou duši? Co když ji najdete, ale ona Vám nerozumí? – 60% Příběh 4. Tuileries (Joel a Ethan Coen): První filmový počin bratrů Coenových, který mě vysoce nadchl. Steve Buscemi v roli amerického turisty, který kromě krásných pařížských památek pozná, jak dokáží francouzští milenci žárlit. - 80% Příběh 5. Loin du 16éme (Walter Salles a Daniela Thomas): Tvrdý příběh mladé ženy, které den co den odváží své miminko do jeslí, aby jako chůva jela hlídat cizí. Ukolébavka jež dítě uspí a mě rozpláče. – 80% Příběh 6. Porte de Choisy (Christopher Doyle): Absolutně jsem nepochopila, co tím chtěl básník říci. Bohužel ani nechci :o( – 10% Příběh 7. Bastille (Isabel Coixet): Jen paní Smrt dokáže v člověku probudit umírající city a ve mně moře smutku. – 75% Příběh 8. Place des Victoires (Nobuhiro Suwa): Poslední rozloučení matky se synem mě naprosto umlčelo. – 80% Příběh 9. Tour Eiffel (Sylvain Chomet): Mimická skladba mému srdci nejbližší. Mim oživující ulice Paříže byl zatčen za obtěžování okolí. Nebyl, ale sám. Z trestu se najednou vyklubal osud. Dokonalost. – 100% Příběh 10. Parc Monceau (Alfonso Cuarón): Příběh natočený na jediný záběr nám přinesl jednoduchou avšak milou pointu. – 80% Příběh 11. Quartier des Enfants Rouges (Olivier Assayas): Příhoda, pro mě osobně lehce nepochopitelný, o dealerovi a jeho zákaznici. Vzájemná náklonnost vs. profesní vztah? – 60 % Příběh 12. Place des fêtes (Oliver Schmitz): Dech beroucí příběh o černochovi, který v jediný den vyznal lásku a zemřel. – 90% Příběh 13. Pigalle (Richard LaGravenese): S tímto příběhem mám jisté problémy v pochopení. V počátku se seznámíme s postarším manželským párem, kteří se snaží oživit svůj vztah a vypadá, že se to i přes malé karamboly podařilo. Ale v závěru nás kamera odkáže na plakát dvou herců a jejich poslední představení. Jsem z toho zmatená :o( – ? % Příběh 14. Quartier de la Madeleine (Vincenzo Natali): Upírská lovestory přinášející nejednu zábavnou minutu. :o) – 80% Příběh 15. Père-Lachaise (Wes Craven): Důkaz toho, že Oscar Wilde opravdu ovlivňuje lidi ve velké míře i po smrti. – 70% Příběh 16. Faubourg Saint-Denis (Tom Tykwer): Nejkrásnější povídka celého filmu. Příběh slepého chlapce, který si zavzpomíná na chvíle se svou dívkou, kterou poté „uvidí“! Ach! – 100% Příběh 17. Quartier Latin (Gérard Depardieu a Frédéric Auburtin): Příjemná konverzace se sarkastickém nádechem poskytující klid nejen v jejich duši. :o) – 65% 18. 14e arrondissement (Alexander Payne): Konec jak se patří. Ze splnění tajného přání se vyklube poznání sama sebe. – 85%. () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Osmnáct pařížských distriktů plus dvaadvacet režisérů se rovná osmnácti "pařížským" pohledům na lásku v rozpuku, v úpadku, za zenitem, neexistující, chtěnou, k rodině a v mnoha dalších jejích tvářích. Nesporně zajímavý projekt, ale při množství povídek je jasné, že kvalita nemůže být konstantní. Mile tedy potěší, že žádný z příběhů není vyloženě špatný. Na druhou stranu nepříjemně překvapí, že při takové kadenci zvučných jmen je jen několik málo příběhů něčím výjimečných, obvzláště v první polovině. Většina má sice něco do sebe, ale minimum z nich vás donutí přemýšlet i za rámec stopáže. Tedy o tom jak daná situace začala či naopak pokračovala. Vypíchl bych Sylvaina Chometa, jehož příspěvek rozhodně patří k tomu nejlepšímu, ale i tak ho neanimovaná podoba zbytečně brzdí v rozletu a poté vrchol celého filmu v podobě povídky Toma Tykwera. Již kvůli ní to stojí za vidění. Paris, je t'aime měl být ve výsledku emocionálně silný zážitek. Což sice krom dvou či tří momentů není, ale nutně to neznamená, že by šlo o špatný nebo průměrný snímek. Třeba proto, že každý si tu ten svůj segment, který ho osloví, zajisté najde. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Skvostný povídkový film koncipovaný jako pocta městu nad Seinou, 18 filmových střípků, z nichž se pomalu, ale velice působivě skládá poetická mozaika odrážející náladu a chuť kosmopolitního města (pohříchu ale s převažujícím vlivem rastru amerického, který však městu propůjčuje zajímavé konotace - hlavně tedy v závěrečné povídce - deníku americké turistky - pošťačky z Denveru). Leitmotivem všech 18 minipříběhů je vztah muže a ženy a s ním spojená láska ve všech jejích fázích a podobách - od letmosti a sotva postřehnutelných počátků po tragické i rozverné konce... Jediným příspěvkem, který mne nebavil (a jehož smysl uvnitř konceptu snímku jsem nepochopil) byla podivné asijské extempore o kadeřnici - bojovnici a jejích metamorfózách, naopak vrcholů bylo hned několik - vtipná a stylová Coenovská variace na násilí v metru, Père-Lachaise Wese Cravena, který vtipně oživuje ducha v Paříži pohřbeného Oscara Wildea, Bastille od Isabel Coixet s postmoderně vševědoucím vypravěčem a lidsky silným příběhem, Place des fêtes Olivera Schmitze s lidsky hlubokým vhledem do složité komplexnosti osudů lidí na okraji společnosti či přistěhovalců, Faubourg Saint-Denis německého mága Toma Tykwera, který osobitě žongluje s významy a rychlostí filmového času a formálními postupy videoklipu dosahuje maximálního efektu a účelnosti, a především Tour Eiffel Sylvaina Chometa coby poetický příběh městem se pohybujícího mima, jehož krása a křehkost mne doslova ohromila... Tenhle film je tak různorodý, má tolik vzájemně se vylučujících ingrediencí, až někde vzadu objevíte jeho krásnou, univerzálně fungující chuť... Jděte na něj, pochutnejte si... Podobné filmy: New Yorku, miluji Tě!, Láska ve městě, Povídky z New Yorku, Noc na Zemi, Amélie z Montmartru ()

Galerie (37)

Zajímavosti (8)

  • Režisér Julio Medem měl také natočit jednu z povídek. Ač jí i začal připravovat, tak nakonec musel odmítnout, jelikož termín realizace kolidoval s natáčením jeho nového celovečerního filmu. (DaViD´82)
  • V šiestej poviedke ("Porte de Choisy" - Christopher Doyle) sa na fotografiách v kaderníckom salóne viackrát objaví Amélia z filmu Amélia z Monmartru (2001). (sad47)
  • Původní záměr byl natočit rovných dvacet povídek. Každá by se přitom odehrávala v jednom z dvaceti pařížských obvodů. Sice to tak bylo i zrealizováno, ale pro finální sestřih byly vynechány dvě povídky představující XV. a XI. obvod čili se od záměru odstoupilo. (DaViD´82)

Související novinky

Zemřela herečka Gena Rowlands

Zemřela herečka Gena Rowlands

15.08.2024

Ve věku čtyřiadevadesáti let odešla obdivovaná americká herečka oceněná čestnou Cenou Akademie a dvěma Zlatými glóby, Gena Rowlands. Zemřela ve středu 14. srpna ve svém domě v Indian Wells v… (více)

Zemřel herec Gaspard Ulliel

Zemřel herec Gaspard Ulliel

19.01.2022

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve věku 37 let zemřel po tragické nehodě na lyžích francouzský herec a držitel dvou cen César, Gaspard Ulliel. O jeho skonu informovala agentura AFP. Talentovaný… (více)

Festival krátkých filmů Praha

Festival krátkých filmů Praha

09.01.2016

Vyznání lásky osmdesátkovým akčňákům jménem Kung Fury, sonda do světa pornohereček, ale i pocta slavnému kameramanovi Jima Jarmusche a Guse van Santa. Takový bude 11. Festival krátkých filmů Praha,… (více)

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama