Reklama

Reklama

Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (631)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých 4EVER nejoblíbenějších filmů si toto hodnocení zaslouží hlavně díky šílené, ani na vteřinu nezastavující akci (pořád se něco děje!), skvělému soundtracku a výbornému Paulu Walkerovi v hlavní roli. Většího borce v kožené bundě, trousícího drsné hlášky pravidelně prokládané slovíčkem "fuck" aby člověk pohledal. Ten chlápek má herecký talent na to, nahradit v budoucnu největší filmové hvězdy současnosti, kterým momentálně táhne na padesátku/šedesátku - jen kdyby se více snažil a jeho agenti se více oháněli! Zběsilý útěk je Walkerův první, viditelně kvalitní zářez na filmové pažbě, a spousty skvělých rolí má jistě před sebou. Dále pak jako takový veliký bonus film obsahuje jednu specifickou scénku v druhé polovině filmu, kterou můžu vidět podesáté a stejně jsem z ní vyklepanej. I když se v podstatě jedná o takovou fikanou vsuvku - povídku - vloženou do děje, je bezchybná a pocit mrazení při ní nezmizel do konce titulků. Wayne Kramer zplodil nejosobitější, akcí nadupaný snímek nového tisíciletí a já si v hledáčku pečlivě zaměřuji jeho slibnou kariéru. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Skvělá akční jízda, která nenchá vydechnout ani na sekundu. Možná až na konci se dá trochu vydechnou, protože závěr je trošku očekávanej, ale natolik dobře zpracovanej, že to ani moc nevadí Kupodivu i slušňáček Paul Walker je slušně drsnej a hraje dobře.Za zmínku tady určitě taky stojí karel Roden opět v roli rusáka, ten snad ani nic jinýho nehraje, ale musim uznat, že se na to celkem hodí a to jeho tetování fakt nemá chybu. Jedinej kdo mi moc neseděl je Cameron Bright, ten se desně snaží jít ve stopách Osmenta, ale myslim, že tu svojí tajuplnost děsně přehání, sice na to má dobrej obličej, ale ten jeho neustále stejnej výraz mi za chvilku už šel na nervy, ale jinak byl celkem dobrej. Já jsem fakt dost spokojenej takhle napínavej a dobře zpracovanej akční trhriller se skvělou kamerou sem už nějakou tu dobu neviděl a nebýt trošku slabšího konce, tak by to bylo plných 5*, takhle jsou to jen slabší ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Fíha... čumím... Naprosto nekompromisní akční jízda.. Film na téma, co všechno se může posrat, když se něco posere. Roden, jako vždy skvělý, Walker velmi dobrý, ostatní herci jakbysmet. Krve spousta, 3 puky do hlavy trošku přehnaný, a z celé té pasáže okolo Pedofilů se skoro až zvedá žaludek. Velmi realistický, naturalistický, a skutečně ani chvíli nenudící nářez. A ten konec mě nikterak nepohoršuje. Naopak.. Nejpoctivějjší 4 hvězdičky, jaký si vůbec dovedete představit! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Formálně dokonalá strhující postmoderní variace na film noir, která odkazuje k mnoha jiným snímkům s obdobnou tématikou (základní dějovou kostrou k mafiánskému Krycímu jménu Donnie Brasco, významovou rovinou ke Scorseseho opusům reflektující svět západního velkoměsta jako naprostou džungli, kde existuje jen zlo realizované zločinem, drogami a prostitucí, jak je to vidět v Taxikáři či třeba v Počítání mrtvých, atmosférou se dotýká režijní práce jiného velikána Davida Finchera, co se týče akce, tak přebíjí téměř všechno...). Postmoderní filmové postupy ovlivnily film do té míry, že místy sledujeme nejen formální exhibici (dokonalé střihové přechody, zpomalované či zrychlované scény, práce s kamerou, geniálně připravená mizanscéna...), ale kaskáda novátorských filmových propriet je místy až samoúčelná, pro diváka jsou to ovšem doslova sekvence hojnosti... Duch filmu noir se tu realizuje výhradně v mužském světě a trochu jako v Peckinpahových Strašácích se tu analyzuje hlavně ona benevolence k hranici, kterou každý člověk ve svém vlastním vědomí odděluje akceptování násilí a jeho odmítání. Kde ji má hlavní hrdina, je velmi sporné, a pakliže přistoupíme na to, že jeho jednání je v boji se zločinem normální, otřese se v základech naše vnímání normality obecné. Jestli tenhle snímek má hledat a klást nám etické otázky, pak raději nechci slyšet odpovědi... Za zmínku rozhodně stojí herecké výkony, Karel Roden tu opět hraje jednu z hlavních rolí a jako již poněkolikáté, opět ruskojazyčného mafiána, a jde mu to o poznání lépe než třeba v 15 minutách. Paul Walker je strhující, role byla nejen fyzicky náročná, ale jeho postavu jsem mu bezvýhradně věřil. Zběsilý útěk je skutečně silný film, bere si to nejlepší ze současné mainstreamové kinematografie (a to dokonce i její klišé) a nebojí se to formálním experimentem přetransformovat v nějakou novou kvalitu, používá k tomu zvláštního druhu humoru (do scény popravy zakomponovaná aluze na globálně rozšířenou reklamu na kreditní karty) především vizuální prostředky. Jako dotvrzení kvalit doporučuji vytrvat do závěrečných titulků - jejich estetické ztvárnění je nevídané a utvrdilo mne v pocitu, že jsem viděl cosi neobvyklého... ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Anzore! John Wayne byl buzík!..... Maximálny pretlak vulgarizmov, drsnosti, štýlovosti, brutality, vizuálnych nápadov, šialene rýchleho strihu a množstva dejových zvratov. Do bodky sa tu napĺňa fráza - menej je niekedy viac. P.S.: Ten happy záver sa sem po predošlých prehnane brutálnych minútach absolútne nehodil. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (20)

  • Většina krvavých efektů byla dodělána digitálně. Jediná mechanická metoda (vybuchující pytlíky s umělou krví přidělané na těle) ve filmu byla použita v závěru na hokejovém hřišti. (Othello)
  • Scény v hokejové hale se natáčely na stadionu HC Sparta Praha. (Witta)
  • Scéna se stíny na zdi v bytě pedofilních manželů odkazuje na slavnou sćenu se stínem z filmu Upír Nosferatu (1922). (Ignus.cz)

Související novinky

Stallone a kulka v hlavě?

Stallone a kulka v hlavě?

08.02.2011

Pravda, na té kombinaci není nic nového. Tentokrát by to ale bylo doslova – Sly totiž zvažuje účinkování v akčním thrilleru Headshot, který natočí tvůrce Zběsilého útěku Wayne Kramer podle scénáře… (více)

Bruce Willis stále v akci

Bruce Willis stále v akci

03.06.2010

Jako Mr. Church zahostuje v The Expendables, ale v okamžiku, kdy si budeme jeho cameo vychutnávat, Bruce už bude natáčet další akční řežbu. V srpnu totiž odstartuje natáčení adaptace počítačové hry… (více)

Reklama

Reklama