Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

Ruut 

všechny recenze uživatele

Námět: on tajně podvádí svou ženu s jiným mužem, ona si v době padesátých let dost dobře rozumí s "negry". Tohleto slibuje zajímavou zápletku. Jenomže. Jenomže je to celé strašná nuda. Nudná režie, nudné herecké výkony, skoro žádné emoce. Celé je to zasycené hezkými barvamy. Kamera se povedla. To jo. Ale to je asi tak jediný klad filmu - hezká retro stylizace. Scénář sliboval mnohem víc než jsem nakonec v hotovém filmu dostal. První zápletka nevěrného muže nestojí za nic. Celou dobu všichni dělají jako že se nic neděje. Až teprve deset minut před koncem se muž v jediné jakžtakž dramatické scéně rozhodne že takhle dál nemůže žít a chce se rozvést. Druhá zápletka - téma rasové nesnášenlivosti je na tom uplně stejně. Absolutně sterilní nuda. Probíhá to stále asi takto: několik ženských se mezi řečí zmíní že negři jsou problém a hned na to se zeptá kamarádek co včera vařili. Samozřejmě tohle píši už s nadsázkou. Ale nějak tak to probíhá. Celkově absolutně zbytečný nudný film o tématech ze kterých se dalo vytřískat mnohem více a hlavně byly mnohokrát mnohem lépe natočené. herdcké výkony všech zůčastněných jsou ospalé a nudné jako celý film. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Julianne Mooreovou a Dennise Quaida jsem přesvědčivěji zahrát ještě neviděl žádnou z jejich dosavadních rolí. Snímek nádherně ukazuje poměry v Americe v polovině dvacátého století, jak se společnost stavěla k homosexualitě a osobám barevné pleti. Režisér Todd Haynes obsadil do hlavních rolí již zmíněné Julianne Mooreovou, která se role starostlivé matky a manželky ujala s přehledem a předvádí svůj dosud nejlepší herecký výkon. To samé se dá řici o Dennisu Quaidovi, který se nezalekl role homosexuála, a věříte mu absolutně vše. Dennis Haysbert zahrál přesvědčivě roli ponižovaného černého otce a tak nezbývá než dát plné hodnocení. Navíc skladatel Elmer Bernstein složil dobrý soundtrack, na dnešní poměry originální. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Čo by ste vy robili na mieste ženy, keď by sa vám chlap šudil s chlapom ? Cathy Whitaker raz pristihne IN FLAGRANTI svojho „milovaného” Franka v náručí istého chlapíka, čo ju dozaista vyvedie z normálnej miery, akou žili doteraz. Prisľúbi jej, že sa bude liečiť, aby bolo všetko opäť v normále, ale darček k Vianociam v podobe zájazdu na Miami k Silvestru 57, opätovne mení situáciu do starých koľají, pretože sa tento zvrhlík zahľadí do mladého ucha. A už aj predtým prejavuje jej okolie predsudky voči nej, kvôli náklonnosti k černošskému záhradníkovi, a ani sa jej nie je, čo čudovať, keď sa jej rúti domček z karát. Tak, aby nebol dejový chaos, zopakujem pre istotu, o čo ide. Po zistení z úvodu recenzie, čo sa dozvedela hlavná postava, odteraz sa začína meniť i ona, pričom spoločnosť to vníma s patričnými dôsledkami, že je nepredstaviteľné, aby sa stretávala biela kultivovaná žena s „čiernou opicou” , sme v Severnej Amerike, druhej polovice 50. rokov, kde sa táto problematika danej neznášanlivosti tlačí čoraz zákernejšie do popredia. Čiže rasizmus spojený s homosexualitou, dosť silná téma, ktorú obstojne spracováva režisér a scenárista v jednej osobe Todd Haynes s extraordinárnou herečkou Julianne Moore v hlavnej úlohe + s dvomi výbornými Denismi vo vedľajších úlohách. Výprava, kostýmy, kamera, hudba = na vysokej umeleckej úrovni, gratulujem a chválim. 16 rokov starý snímok, ktorý oveľa lepšie pracuje s touto citlivou tématikou, ako súčasné záležitosti na jedno pozretie ! ()

moviefilm 

všechny recenze uživatele

Ďaleko do neba je najväčší omyl Akadémie. Márne rozmýšľam, čo mi ten film dal. Asi nič. Videl som jednoducho film, ktorý mal štyri nominácie na OSCARa (a to iba jedna bola zaslúžená): Najlepší pôvodný scenár: Ako tu bolo poznamenané, táto nominácia je zlý žart. Absolútne tejto nominácii nechápem. Je pre mňa väčšou záhadou, ako Lochnesská príšera. Najlepšia herečka v hlavnej úlohe: Julianne Moore síce hrala skvele, ale nebolo to nič extra, nič OSCARové. Najlepšia kamera: Opäť nič zlé, avšak štandardné. A strašne ma štvali časté prelínačky. Najlepšia hudba: Jediná zaslúžená nominácia. Tá je ozaj originálnaa excelentná. Možno až najlepšia v roku. Ďaleko do neba je jednoducho nudný film, ktorý mohol byť OMNOHO lepší. Po tých OSCARových nomináciach som čakal viac... ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Hospodyňka, která jakoby vyběhla ze "Stepfordu", přijde na to, že její manžel není na ženský. Tatáž hospodyňka si rozumí se svým zahradníkem - vdovcem, k tomu černým. To celé se navíc odehrává v čase a v místě, kde není přáno "kamarádství" ani muže s mužem, ani bílé s černým. Na manželův "problém " se nepřijde, na manželčin ano a přestože její vztah je na platonické úrovni, stejně je to ona, kdo je společensky vyřízen. Na Julianne Moore a její herectví je radost se dívat, ale v tomhle chaosu, kde na jednu rodinu toho tvůrci nakladli víc než na celý zbytek města, se ta radost krapet ztrácela. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Julianne Moore bola počas natáčania filmu tehotná, čakala svoje druhé dieťa. (Fabrinka)
  • Todd Haynes vytvořil barevnou paletu pro každou scénu ve filmu a při výběru byl pečlivý a konkrétní. Důraz kladl na zkušenost s barvami například ve scénách, v nichž jsou Cathy (Julianne Moore), Eleanor (Patricia Clarkson) a jejich přátelé oblečeni do červené, oranžové, žluté, hnědé a zelené, a pohrával si také se zelenou barvou, když ji používal k nasvícení zakázaných a tajemných scén. Tento efekt byl použit jak ve scéně, kdy Frank (Dennis Quaid) navštíví gay bar, tak když Cathy jde do restaurace v převážně černošské čtvrti. (classic)
  • Film využívá nostalgické mechanismy vybroušeného dobového melodramatu a zpochybňuje typickou sangvinickou povahu tohoto žánru ve snaze vyzdvihnout ústřední konflikty hlavních postav, Cathy (Julianne Moore) a Franka (Dennis Quaid) Whitakerových, a zároveň nabourává zdravý obraz amerického života v tomto období, který je v americké kultuře obvykle romantizován. Haynes používá tyto a další taktiky, jako je osvětlení a hudba, aby zdůraznil tyto klíčové události a nejen posunul děj příběhu, ale vytvořil pro diváky smyslový zážitek, který je ukolébá a zdánlivě zobrazuje idealizovanou verzi života americké rodiny na předměstí 50. let, ale ukáže se, že tomu tak zdaleka není. (classic)

Reklama

Reklama