Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

genetique 

všechny recenze uživatele

Scenár a Julianne Moore. To sú minimálne dve kategórie, ktoré si sošku zaslúžili! Manželka citovo zapletená do čierneho záhradníka, manžel zisťujúci svoje gayovské tajomstvá. Zmiešanie dvoch veľmi citlivých tém, ktoré boli v 50-tych rokoch tŕnom v oku nejedného Američana sa zistilo ako dobrá voľba v správnom pomere s krásnou hudbou a ešte krajším kvietkovsko-farebným motívom. Škoda, že záver nebol poriadnym záverom. A aj pre vadivú, až prehnanú rodinnú úslužnosť dávam 'len' 85%. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vysoko štylizovaná záležitosť, ktorá poteší najmä staršie ročníky, ktoré kedysi mali v obľube melodrámy z 50ych rokov minulého storočia. Far from heaven k ich témam pridáva otázku rasizmu a homosexuality, ktoré sa v tých časoch v týchto typoch filmu neriešili. Ja mám kinematografické 50te roky vo všeobecnosti rád (a Douglasa Sirka), takže som si tento retro výlet náležite užil. Možno by mohol tento film poslúžiť mladšej generácii ako odrazový mostík ku klasikám z polovice minulého storočia. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Todd Haynes je rozhodně dost zvláštní a jedinečný režisér, ale jeho styl stejně jako témata mi příliš nesedí. Přes oblíbenou ústřední dvojici jsem kromě cca druhé třetiny neměl žádný extra dojem z filmu. Styl 50. let mohl být hlubší a působivější, ale jinak Daleko do nebe působí hodně obyčejným dojmem. Tomu pomáhá i dost jednoduchý příběh a žádné citové vázání diváka k postavám. Jak rychle film přišel, tak i odešel a já jsem od něj zůstal stejně daleko jako samotné postavy od nebe... Romance, co neprobudila moje city. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Niektorí pacienti vyskúšali už aj... náročnejšiu liečbu.“ – „Náročnejšiu?“ – „Elektrošoky.“ Niekto pravdaže tieto malé drámy nemá v láske alebo ho skrátka nebavia, bolo by ale nespravodlivé kvôli takému detailu hanobiť príbeh, ktorý je taký poctivý a pôsobivý a zaujímavý po hereckej stránke (Julianne Mooreová ma pravdupovediac ako herečka otravuje, ale mužný Dennis Quaid a skvelý Dennis Haysbert to zachraňujú). Nenápadné, ale o to viac sa vás dotkne. Príjemné. A farebné. Ako jesenné lístie. P.S. Snímka je zaujímavá tiež pôsobivým „zachytením doby“ (v päťdesiatych rokoch 20. storočia naozaj nebolo múdre priateliť sa s Afroameričanom a homosexualita sa „dala/mala liečiť“). ()

k212 

všechny recenze uživatele

Paradox tomu chtěl, aby film, který je po stránce formální poplatný padesátým létům, pojednával o zálěžitostech, které tehdy okruhem zájmů "normálních" lidí být nemohly. Tedy chci tím říci, že je to spojení brilatní, téměř geniální a právě proto je v něm tolik lidského pochybení, žádné vyhrocené strojené situace, taková to doba prostě byla a lidé podmaněni (ve svobodné zemi) propagandou věřili lecčemu... Po stránce herecké to snad ani nemohu komentovat, prostě výborné, kamera, úhly pohledu, barevné ladění - skvělé. Co víc si přát, snad větší zájem o takové filmy, neboť v kině moc lidí na tomhle dílku nepotkáte. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • V komentáři k filmu Todd Haynes poznamenal, že ho ovlivnil film Rainera Wernera Fassbindera Strach jíst duše (1974). Oba filmy zobrazují pocity odcizení a trapnosti, které jsou zprostředkovány například tím, že se někdy na postavě zdrží o několik vteřin déle, než je divákovi příjemné, než přejde k další scéně. (classic)
  • Julianne Morre byla nominována na Oscara v kategorii hlavní herečka společně s Nicole Kidman, se kterou si zahrála ve filmu Hodiny (2002). Nicole Kidman cenu nakonec vyhrála. (R´Hell)

Reklama

Reklama