Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Tahleta paní Whitakerová byla tak dokonalá, že se naprosto nedivím změně orientace pana Whitakera, možná byla jedinou možností, jak uniknout - její sladké "ano,drahý" by možná změnilo i svět, včetně nahlížení na rasová tabu její doby... Vážně, scénář mně přišel vyumělkovaný stejně, jako efektní ladění barev Cathyiných šatů, a rovněž tak neskutečný. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Hospodyňka, která jakoby vyběhla ze "Stepfordu", přijde na to, že její manžel není na ženský. Tatáž hospodyňka si rozumí se svým zahradníkem - vdovcem, k tomu černým. To celé se navíc odehrává v čase a v místě, kde není přáno "kamarádství" ani muže s mužem, ani bílé s černým. Na manželův "problém " se nepřijde, na manželčin ano a přestože její vztah je na platonické úrovni, stejně je to ona, kdo je společensky vyřízen. Na Julianne Moore a její herectví je radost se dívat, ale v tomhle chaosu, kde na jednu rodinu toho tvůrci nakladli víc než na celý zbytek města, se ta radost krapet ztrácela. ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Melodramatická "disneyovka", která nenabízí žádný smířlivý konec ani prince na bílém koni. Snaživá Popelka, Šípková Růženka, Kráska milující zvíře - vše v dechberoucích dobových kulisách s vynikající Julianne Moore v hlavní roli. Ačkoliv se ve výsledku jedná o chladnější, povrchnější a utopickou podívanou, ale my přeci umíme nahlédnout pod povrch - nebo snad už dneska nikoliv? ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Celé je to dělané ve starém stylu. Jak kdyby se snažili napodobit filmy ze starých dob. I ta hudba a její použití tomu naznačuje. Ta hudba je teda pěkně blbá. Bohužel si to až moc uvědomuju a to mě ruší. Navíc si myslím, že to jejich hraní je hodně umělé. Ta atmosféra mi tam připadala tak umělá, jak třeba ve Stepfordskejch paničkách, akorát tohle nebyla komedie. Ale ten námět byl fakt zajímavej. ()

Suzana 

všechny recenze uživatele

Zlatá padesátá. Krásná auta, nablýskané hospodyně a jejich ještě nablýskanější domácnosti. Pod tím vším maloměšťácká omezenost, rasismus a předsudky. Bohužel, film jaksi plně nevyužívá možností, které daná doma a dané téma nabízí a chvílemi mám pocit, že jde o jakési povrchní nakouknutí na problém. Ale to díky přesvědčivé Julianne ani tak nevadí, pokud si pouze chcete užít smutný film o nenaplněné lásce v podzimních barvách. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Julianne Moore bola počas natáčania filmu tehotná, čakala svoje druhé dieťa. (Fabrinka)
  • Modrá barva je ve filmu často použita jako symbol upadajícího manželství Franka (Dennis Quaid) a Cathy (Julianne Moore), například ve scéně, kdy Cathy obdrží telefonát od hartfordské policie ohledně Franka a jeho „potulování“, a později, když Frank a Cathy opouštějí ordinaci psychiatra po první návštěvě, aby se pokusili omezit Frankovy homosexuální sklony. Právě ve druhém z těchto okamžiků je použito jediné sprosté slovo v celém filmu, a to Frankem na adresu Cathy, což ještě více demonstruje chlad a hořkost, kterou vůči své ženě cítí, a dokonale to ladí s barevnou paletou, která je během této scény obklopuje. (classic)

Reklama

Reklama