Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Doktorka Susan Wheeler (Genevieve Bujold) sa po smrti svojho najlepšieho priateľa v bostonskej nemocnici, kde vykonáva prax, rozhodne dopátrať, čo bolo príčinou jeho smrti. Zistí, že až príliš veľa hospitalizovaných mladých a zdravých ľudí upadá do kómy, z ktorej sa už nikdy nepreberú. Pri svojej snahe zistiť, prečo k tomu dochádza, naráža na nepochopenie svojich nadriadených i milenca, kolegu Marka Bellowsa (Michael Douglas), ktorý by nerád ohrozil svoju sľubnú kariéru

V poradí len druhá kniha s názvom Kóma a už bestseller od Robina Cooka bola predlohou pre tento film. (Yoss)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Je to taková mysteriózní konspirační klasika. Nic převratného či šokujícího, jen řemeslně velmi dobře odvedený thriller z nemocničního prostředí. Příjemné herecké obsazení a slušná porce napětí (pronásledování zabijákem / ochrankou v nemocničních chodbách). "Hlavní" záporák bohužel dosti brzo a lehce odhalitelný - a to snad pro každého, kdo nějaký podobný thriller viděl. 70 % ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Starší a kvalitnější předobraz "Smrtící léčby". Lékařka pátrá na vlastní pěst, aby odhalila příčinu, proč mladí pacienti bez zjevného důvodu často upadají do kómatu. I 30 let po natočení jde stále ještě o napínavou podívanou, kde dominuje Genevieve Bujold v roli umíněné lékařky a trochu prostoru dostává i mladý Michael Douglas jako její kariéristický kolega. Dříve pecka, dnes stále ještě slušný nadprůměr. 75% ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Medicína posílena vědou se tváří jako nové náboženství slibující spásu a majestátné katedrály nemocnic jsou zaplněny miliony věřících. Každý pokrok i každé náboženství si ale žádá obětí. Obchod s lidskými orgány ve velkém umožnila teprve moderní medicínská, počítačová a spojovací technika a to je jen malá část ledovce, který se skrývá pod hladinou úspěchů, které společnosti prezentuje medicínsko farmaceutické lobby.___ Atmosféra napětí ve starších hollywoodských filmech byla řádově působivější než ve filmech éry CGI (computer-generated imagery). Většina dnešních tvůrců thrillerů a hororů ignoruje princip fungování lidské psychiky – lidé se totiž nejvíce bojí nikoliv toho, co již vidí, ale toho, co je jim zatím utajeno, o čem jen tuší. Dobře o tom věděl Hitchcock, který klamal a vodil diváka za nos až do konce filmu. Je jedno kolikrát zkušený divák viděl dnes již kanonizované postupy pomalého budování děsivé hrůzy prostřednictvím utajení informací a drásání nervů hudbou, stejně se pokaždé nachytá, protože napětí vzniká samovolně čistě jako fyziologická reakce, kterou spouští část mozku zděděná od plazů, jež v jakýkoliv okamžik očekává náhlý útok šelmy. Dnešní polopatické předvádění hromad střev a potoků slizu a krve po jisté době otrkání vyvolává již jen hysterický smích nebo znechucení. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Síce tento snímok zostarol len minimálne, v snahe napnúť diváka ale v mnohých momentoch aj tak zaostáva. Nieje to vzhľadom na dobu vzniku žiadny šialene uháňajúci technothriller, ale len pozvoľne gradujúci mysteriózny film, ktorý zaujal zrejme viac vtedy, ako dnes. A to aj napriek stále aktuálnemu medicínskemu námetu. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Paranoia je jen alternativní stav mysli: tak tahle věta platí pro myšlení hlavní hrdinky beze zbytku. Poklidné fungování lékařky v uznávané nemocnici vymění za vymýšlení konspiračních teorií a fušování do řemesla soukromých detektivů. Jenže hrdinka se záhy přesvědčí o pravdivosti další poučky: to, že jste paranoidní, ještě neznamená, že po vás nejdou. Ke konspiračním konstrukcím bývám nedůvěřivý a k těm, co mi předkládají historky tohoto druhu, pak přímo odmítavý. Jedno ale musím uznat - snímek je natočený na vysoké řemeslné úrovni, s citem pro atmosféru a s pečlivým dávkováním napětí. Pravděpodobně jde o pomyslný vrchol tématicky spřízněné produkce. Celkový dojem: 75 %. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (2)

  • Pri lekárskej vizite v Jefferson Institute jasne vidno, že všetky pacientky majú odhalené prsia. Keď o pár minút neskôr prechádzajú cez miestnosť strážnici, pacientky majú prsia zahalené. V nasledujúcej scéne, keď strážnici hľadajú Susan Wheeler (Geneviève Bujold), ich majú opäť odhalené. (Jayem)

Reklama

Reklama