Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 066)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Dobrý ročník se v mých očích jen pramálo odlišuje od našich, českých Bobulí. Náprava zkaženého městského člověka skrze víno a lásku děje se snad o něco více uvěřitelněji, nostalgické vzpomínky jsou subtilnější a chytřejší, celý film je o poznání vážnější a řemeslně lépe zvládnutý - toť vše. Slabé víno v moc pěkné lahvi. Možná až bolehlav. Repliky zúčastněných osob jsou totiž zrovna tak bobulovitě, ne-li více křečovité. Ani tolik "básnických" promluv plných "moudrosti" a oslavy krásných žen a vína se hned tak nevidí. Ten tupý kontrast sobecké, městské burzy a rurální idylky má být hlubokým sociálním objevem, roztomilým aspektem filmu či komickým prvkem? Není než hloupou "frází". ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Klišé? Ako hrom. Vadí to? Ani náhodou. Prečo? Pretože Ridley Scott. Jeho réžia je také dokonalé, sústredené, pragmatické a do posledného záberu premyslené remeslo, až je to vlastne geniálne umenie. Zo začiatku som sa nechytal na to snáď až príliš šmrncovné tempo a mal som dojem, že Ridley chce tromfnúť bráchu Tonyho v nižšej priemernej dĺžke záberu. Potom film vo Francúzsku zrazu začal spomaľovať, zábery zvláčneli a predĺžili sa, kamera sa upokojila a mne došlo, že to bol celé zámer a že ma to nasmerovalo presne tam, kde ujo Ridley chcel. Chémia medzi Russellom a Marion funguje výborne, ale voči Marion asi musí fungovať chémia každému človeku mužského pohlavia na tejto planéte ;-). Onen záverečný "návrat a otvorenie srdca" v kaviarni je neuveriteľne obohratá filmová finta, ale Ridley opäť triafa do čierneho - takto vedieť narábať s klišé (a pritom ich neprevracať a nevariovať, proste ich len správne použiť), to je snáď Boží dar. V sedemdesiatke sekať takéto kúsky, klobúk dolu, pán Scott. Jediná drobná výhrada - trochu by som utlmil Croweovu snáď až trochu prehrávanú šarmantnosť. ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Asi bych se měla k těm 3* nějak postavit, ale ona už to přede mnou udělala Jeanne: že vysvětlila, proč se jí film nelíbí a já to vidím podobně, jen ne tak přísně. Podobný typ filmu už tu byl mockrát - karierista si pod vlivem kouzla nového prostředí srovná žebříček hodnot -, ale to by tak nevadilo, konec konců mám to i ráda, ale klišé se vloudilo i do režie, pod kterou být podepsán nějaký elév, tak v pohodě, ale Ridley Scott? Kde jsou jeho akcenty a permanentní udržování zvědavosti? Hezky se na to kouká, vlažně se to poslouchá a co dál? Nakonec i obsazení Russella Crowea není vzhledem k vývoji jeho postavy fér - když už coby psí čumák vypadá na vděk za misku teplého mléka. K německým dojákům na Nově či Primě o tom, jak chtěl pracháč postavit v Toskánsku fabriku a místní majolenka mu to "rozmluvila", Dobrý ročník skutečně nemá daleko. Závidím vám nadšeným, závidím, chtěla bych být taky. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Duben 2008 - Miluji víno, miluji Francii, "ujíždím a relaxuji " na romantických filmech... I nachystal jsem se do pohody (nalil si skvělý a sváteční BARSAC) a usedl k "bedně" abych shlédl dlouho očekávanou filmovovou lahůdku.... Nic vůči R.C., ale už jsem dlouho neviděl herce hrát hlavní roli s tak neupřímně nepřesvědčivým zápalem... Film to není přitom vůbec špatný ba naopak, Provence jako kulisa... famozní... ale od představitelů (představitele) hlavních rolí jsem čakal trochu víc než trochu nudnou a trochu nepřesvědčivou rutinu... ale ono to třeba chce jen dozrát... ten můj pohled... Uvidíme jaká bude další sklizeň, tj. repete mého shlédnutí tohoto snímku a dlouho to trvat nebude... :-) Srpen 2008 - Jen málokdy se vracím ke svým komentářům a hodnocením, on ten pozdně doupravený text či změna hodnocení není ve většině případů správná, v tomto případě milerád udělám změnu... Přidal jsem jedničku a po třetím shlédnutí ještě více obdivuji M.Cotillard (božská jako E.Piaf), musím ustoupit a ubrat od negativ na R.Crowa... jen si všimněte jeho bezděčné mimiky, hejska a povrchnío floutaka zahrál dobře... inu... ten film v mých očích zraje jak víno... a jak známo dobré víno je živé.. i tento film ožil.... u mě ANO!!! Můžu ho... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

V dnešní době je hrozně obtížný narazit na film, který ačkoliv v sobě nemá jen pozitivní stránky je ve skutečnosti hrozně příjemnou záležitostí, která nádherně zahřeje u srdce a hlavně připomene Francouzskou náklonost k filmu let minulých. Já to v tomhle filmu fakt hrozně cítil, jako kdybych koukal na nějakou klasickou Francouzskou komedii s hlavní rolí Funésem nebo Belmondem, až na to, že Belmonda zde nahradil Russel Crowe a popravdě jsem se s ním přišel hrozně hezky. Nenucený, a přitom nádherně hřejivý film, který v sobě nemá pranic depresivního, a to je v dnešní době ohromný problém. Zajímavé na tom ale je to, že to se netýká jen filmu ale i hudby, a je jen otázka času, kam tohle všecko dospěje. Přitom se ani pak není čemu divit, když statistiky tvrdí, že lidé jsou kolem sebe stále více ostražitější, depresivnější a sebevražd je stále více a více. Dobrý ročník je skutečně ten film, který pokaždé dokáže potěšit. Má ve svém arzenálu zbraně, kterými dokáže zaútočit na leckterého diváka a rozhodně věřím, že nezklame. K tomu mu dopomáhá hudba a neskutečně pohodová atmosféra. Abych se přiznal, tak tohle jsem skutečně od Scotta nečekal a asi málokdo by čekal, přitom nejhorší na tom všem je, že jako film zrovna Dobrý ročník solidně prodělal. Proto zdvihám palce rovnou dva za tu radost, kterou tvůrci do tohoto filmu dali a věřím, že to nedělali jenom pro peníze, tedy doufám, protože tenhle film je tak kouzelný právě protože je tak prostý a jednoduchý. Jen je škoda, že divák tohle nedokáže ocenit a nezajde na to do kina. Abych ale pravdu přiznal, sám jsem k tomuto filmu odstup měl, a teď toho opravdu lituju. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • K natáčení posloužily kromě francouzských vinic také městečka Bonnieux a Gordes, letiště v Marseille a vlaková stanice v Avignonu, zatímco před přesunem do Francie se celý děj odehrává v Londýně. (Ollie235)
  • Když se na Russella Crowea (Max Skinner) v bahnitém bazénu měly valit hektolitry vody, sám si vyžádal kameru a osobně pořídil několik záběrů. (Siriuss)
  • Je velmi málo pravděpodobné, že by se v době, kdy byl Max (Freddie Highmore) malý, vyráběla taková nafukovací křesla do bazénu, jaká vidíme ve filmu. (don corleone)

Související novinky

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Zemřel britský herec Albert Finney

Zemřel britský herec Albert Finney

08.02.2019

Ve věku 82 let zemřel britský herec Albert Finney, známý například z filmů Velká ryba nebo Dobrý ročník. Finney byl pětkrát nominovaný na Oscara, v roce 2003 pak získal Zlatý glób za hlavní roli v… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Nikdy se nikomu nezavděčíš

Nikdy se nikomu nezavděčíš

11.01.2007

Každý měl aspoň jednou v životě ten problém, že ať udělá cokoliv sebelepšího, tak se někdo musí ozvat hlasem nespokojeným. Tahle životní moudrost platí dvojnásob ve filmovém průmyslu. Před několika… (více)

Reklama

Reklama