Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 066)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Rozhodně velké potěšení! O snímku od Ridleyho Scotta opět s Russelem Crowem, ale s takovým příliš obyčejným tématem jsem nechtěl slyšet vůbec nic. Nakonec jsem povolil a film shlédl a jsem velmi spokojen. Russel Crowe předvádí velký herecký výkon, kdy bych mu na začátku nepodržel ani dveře u výtahu a na konci bych mu s radostí i vyčistil boty. Jeho proměna je uvěřitelná, příjemná a hlavně... přirozená. Ridley Scott k tomu napomáhá svým vytříbeným vizuálním vkusem, kdy dokáže proměnit obyčejnou zahradu v úchvatné místo plné slunečního světla dopadajícího přesně tam kam on chce a kde to na diváka působí nejkrásněji. Hudební motiv filmu je také velmi příjemný a vůně vína prochází každým okénkem filmu. Film, který lze doporučit bez rozdílů věků a který by měl být brán bez očekávání, protože v tom je jeho síla. Zaútočit ve chvíli kdy to nečekáte a naprosto mu podlehnout. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,K ČERTU S PENĚZI“...... /// Moudrost najdeš na roztodivných místech…. a tak se z Maxe – i díky vínu, stal dobrý člověk (vo tom bych kurva něco věděl…). Provence, nostalgické vzpomínání i prosluněná současnost. Harmonie, vyrovnanost, sklenka, co není nikdy prázdná …(ale to už je jiná písnička), běžné radosti života. Film, kterej je prostě a vobyčejně řečeno – FAJN! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal v roce 2006 Peter Mayle číst nebudu. 2.) Miluju Francii, víno, Marion Cotillard. 3.) Sháním chalupu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Asi bych se měla k těm 3* nějak postavit, ale ona už to přede mnou udělala Jeanne: že vysvětlila, proč se jí film nelíbí a já to vidím podobně, jen ne tak přísně. Podobný typ filmu už tu byl mockrát - karierista si pod vlivem kouzla nového prostředí srovná žebříček hodnot -, ale to by tak nevadilo, konec konců mám to i ráda, ale klišé se vloudilo i do režie, pod kterou být podepsán nějaký elév, tak v pohodě, ale Ridley Scott? Kde jsou jeho akcenty a permanentní udržování zvědavosti? Hezky se na to kouká, vlažně se to poslouchá a co dál? Nakonec i obsazení Russella Crowea není vzhledem k vývoji jeho postavy fér - když už coby psí čumák vypadá na vděk za misku teplého mléka. K německým dojákům na Nově či Primě o tom, jak chtěl pracháč postavit v Toskánsku fabriku a místní majolenka mu to "rozmluvila", Dobrý ročník skutečně nemá daleko. Závidím vám nadšeným, závidím, chtěla bych být taky. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Snad jen vyjma několika kamerových obletů a typicky volených filtrů není vůbec poznat, že toto dílko režíroval vizuální mág Ridley. O to větší je pak překvapení, že ať se zaměříme na cokoliv, vše v tomto snímku funguje fantasticky. Scott natočil odpočinkovou, lehkou a nesmírně šarmantní oddychovku, která potěší nejen milovníky francouzského venkova, teplých letních večerů, večeří při svíčkách či zaryté vinaře. Jednoduchý příběh se stokrát ohraným poselstvím je podán s takovou dávkou nostalgie, přirozenosti a lehkosti, až se tomu věřit nechce. Jde to věru i bez těžkotonážních vizuálů. Dialogy jsou naprosto výtečné a spousta scén je doslova jako z pohádky, čemuž pomáhá i nádherná a do detailu propracovaná výprava. I zde si dává Scott záležet na každé maličkosti a to především co se "backgroundu" týče (např. scéna kdy Crowe sedí u bazénu, čte dopis a kolem něj poletuje lehounké chmýří a prach). Doslova film od srdce. Jako oddychovka naprosto bezchybné. Dostatečně lehké a hravé na pobavení, avšak zároveň dostatečně inteligentní a vášnivé na to, aby to člověka neurazilo svou jednoduchostí. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych nevěřila, že Russel Crowe může působit pohodově (uznávám ho jako skvělého herce, ale nikdy mi nebyl moc sympatický), ale zde pod vedením Ridleyho Scotta, který si taky docela žánrově odskočil od svého "průměru", mě neuvěřitelně překvapuje. Po shlédnutí Dobrého ročníku snad nemůže zůstat jediný člověk, který by nechtěl navštívit Provence a zjistit, jestli ty vinice ve skutečnosti vypadají tak, jako na plátně a jak ve skutečnosti chutná a voní všechno to francouzské víno. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Pro záběry, v nichž Max (Freddie Highmore) spadne do bazénu, se musel dvůli dostatečné hloubce vykopat a vybetonovat nový bazén. (Gastovski)
  • Film není klasickou knižní adaptací. Scénář a kniha vznikaly v podstatě souběžně a v mnohém se liší. Film například vůbec neobsahuje kriminální podzápletku. (don corleone)

Související novinky

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Zemřel britský herec Albert Finney

Zemřel britský herec Albert Finney

08.02.2019

Ve věku 82 let zemřel britský herec Albert Finney, známý například z filmů Velká ryba nebo Dobrý ročník. Finney byl pětkrát nominovaný na Oscara, v roce 2003 pak získal Zlatý glób za hlavní roli v… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Nikdy se nikomu nezavděčíš

Nikdy se nikomu nezavděčíš

11.01.2007

Každý měl aspoň jednou v životě ten problém, že ať udělá cokoliv sebelepšího, tak se někdo musí ozvat hlasem nespokojeným. Tahle životní moudrost platí dvojnásob ve filmovém průmyslu. Před několika… (více)

Reklama

Reklama