Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v roce 1908 v Anglii. Na Ravenscroftské panství přijíždí britský inspektor Scotland Yardu Thomas Hatcher (Martin Dejdar), aby zde vyšetřil záhadnou vraždu čeledína Patricka Roarka (Mark Huntley). V domě žije 5 žen paní Ravenscroftová (Greta Scacchiová), její dcera Gillian (Laura Harrisová), guvernantka Charlotte Kleinerová (Gabrielle Anwarová), kuchařka Ellen Frenchová (Edie McClurgová) a služebná Dolly (Fay Mastersonová). V průběhu vyšetřování inspektor Hatcher zjistí, že smrt Patricka Roarka nebyla nešťastná náhoda, jak všechny ženy svorně tvrdí. Naopak se zřejmě jedná o vraždu, která má navíc něco společného se smrtí majitele panství pana Ravenscrofta, který zemřel také pádem ze schodů. Výpovědi si v mnoha případech odporují a je na inspektorovi, aby zjistil tajemství Ravenscroftského panství. Zemřeli nešťastnou náhodou, zabili je duchové nebo šlo opravdu o vraždu? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (53)

Dr. Hawkeye 

všechny recenze uživatele

Poté, co jsem o tom filmu četl a slyšel, jsem čekal malér jak hrom a vida, ono to tak hrozné není. Pochvalu si zaslouží hudba Michala Dvořáka a Martina Kumžáka či kamera Vladimíra Smutného. Co je poněkud nepochopitelné, je údajný rozpočet 150 milionů korun (ačkoliv ano, jsou tam ty hvězdy), což se rozhodně neodrazilo ve vizuální stránce, kterou mi film připomínal lepší televizní mikrokomedii. Nějak mi také nesedlo to zcela nejasné žánrové zařazení, respektive rychlé změny žánrů (nejvíc mi seděla takřka dadaistická pasáž, kde již zoufalý a opilý detektiv, odhaluje tajemství pomocí několika hledisek "to bylo tak" - mám tam ale problém - pokud jsem dobře koukal, celá pasáž se odehrávala ve stáji, pak několik záběrů/protizáběrů dialogů a ejhle, jsme v jedné z místností panství...) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Martin Dejdar v zajetí divadelnosti, zastíněn převýšeným mezinárodním ženským hereckým osazenstvem a nakonec vykoupen skutečností, že  film je po letech přijímán lépe než v době svého vzniku. Tehdy jej strhala kritika a komerčně naprosto vyhořel. Dejdar na prvním anglicky mluveném českém filmu z pozice producenta prodělal nejedny kalhoty. Sám se pasoval do hlavní role inspektora Scotland Yardu, co má český původ, který přijíždí na panství v anglickém zapadáku na začátku dvacátého století vyšetřit neobjasněné úmrtí sluhy, který zemřel za nevyjasněných okolností po pádu ze schodů. A nejspíš mu někdo k tomu fatálnímu pádu dopomohl. Navíc podobným způsobem před časem skonal i majitel sídla. Na místě  se setkáváme s atraktivní vdovou (Greta Scacchi), její  dcerou (Laura Harris) a personálem (Fay Masterson, Edie McClurg) z kuchyně, který  tvoří dvě kuchty. Předně docela debilně působilo Dejdarovo příjmení Tomáš  Hatcher. A stejně debilní byly jeho četné představy související s vyslýchanými. Jednou si představoval, že se na svědkyni vrhá a líbá ji, podruhé, že je ohrožován kuchtou, co se ho chystá bacit kusem masa a tak dále. Těmito zbytečnostmi se film mnohdy posouval do roviny podivné detektivní parodie. Film vycházel z divadelní předlohy a je to na něm hodně  znát. Obsahuje dlouhou řadu statických scén, založených na sáhodlouhé konverzaci. Hudba dvojice Michal Dvořák a Martin Kumžák je skvělé zlovĕstně posazená a často navozuje až strašidelné pocity. Samotné interiéry sídla jsou příslušně nasvícené a nasnímané tak, aby navodily mysteriózní dojem. Greta Schacchi při svém nástupu na scénu nenechá nikoho na pochybách, že ona je hlavní hvězdou filmu. Měl jí zřejmě  být legendární Peter O'Toole v roli kontroverzního pána panství, ten má ale ve filmu jen pár sekvencí a funguje spíše jako atraktivní doplněk do titulků. Celé pojetí filmu pak nemá daleko do dražší televizní inscenace. Diváky ještě čeká poměrně absurdní rozuzlení záhady. Ken Berris režijně zůstal ve sféře otravně opakujících se flashbacků, kdy za film nesčetněkrát uvidíme padat ze schodů protagonisty úmrtí, konverzující detektiv versus podezřelé ženštiny se jevil v duchu staromódních detektivek poměrně přijatelně důstojně, než se rozhodlo, že požije alkohol a zbytek své detektivní mise dohraje se zvýšenou hladinou promile v krvi. A tím jen umocnil parodické vyznění filmu. Martin Dejdar na svůj hýčkaný film ani po letech nedá dopustit. A tak si tedy nyní připomeňme, na co tenkrát vehementně lákal diváky do kin. 6/10 ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Prekvapive se nejedna o spatnou detektivku. I kdyz samozrejme nechapu onen monstrozni rozpocet, kdyz se snad cely film odehrava uvnitr a vyprava nebyla nijak narocna? Tech lzi a dejovych zvratu je pri vysetrovani tolik, ze to pusobi komicky. Pokud to byl zamer tvurcu, pak klobouk dolu. Zenske herecke vykony, v cele s vybornou Scacchi jasne prevysuji ty muzske. Jako televizní inscenace by to bylo uplne bez chyby, ale jako treti nejdrazsi cesky film..?! ()

dainio 

všechny recenze uživatele

Nenáročná, zato ale příjemná detektivka z období staré Anglie. Okrem prvních minut, interiérová výslechová záležitost. Neuvěřitelná snůška lží, paralel, story a odlišných scénářů. Je toho tolik, že by se z toho jeden potrhl. Pravda ale stejně vyjde najevo. A třebas pro mně, to bylo překvapující. Zjištění, co a jak se vlastně stalo, mi přišlo docela promyšlené. Stejně jako zvláštní komediální vsuvky s černým nádechem. Martin Dejdar hraje standartně. Rozhodně bych nebyl tak přísný, na jeho výkon či spíše kritický, jako někteří komentující. Stejně tak ostatní. Taková Greta Scacchi, předvedla výtečný výkon. Peter O'Toole se ve filmu, jenom párkrát mihne, tudíž jeho foto na plakátu k filmu, beru jen čistě jako mediální a zavádějící věc. Závěrem, Panství není tak špatné, jak je tu řečeno. Hodnocení bych spíše procentuálně nadzvednul. Spadá mi to někam okolo 55 %. Na posezení u kafe nebo u čaje, pro milovníka detektivek, je to myslím ideální film. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Viktoriánsky laděné detektivky mám rád, Panství jsem chtěl vidět od chvíle, kdy se natáčelo a Martin Dejdar o něm tehdy v médiích mluvil neskutečně sebevědomě. Včera jsem pak náhodou o filmu zaslechl zmínku a konečně si znalost doplnil. A výsledek? Ono je to vážně skoro tak špatné, jak se povídá. Tenhle film chatrně stojí a především padá se scénářem, který se hrubě nepovedl. Jo, chtít z divadelní hry udělat film není snadný. A tady tvůrci vybouchli. Blábolivý děj, Dejdar, co svým umem stačí na televizi, nikoli však na film, stotisíc flashbacků, dokola padající těla že schodů, rádoby šokující twisty, nepochopitelný hrdinovy představy a strašný dabing, a to nejen Nadi Konvalinkové, ale i Dejdara dabujícího sebe sama, hyperkorektně vyslovujícího "Jsem" a že někdo padá "se schodů"... V opileckém závěru jsem se už nepokrytě bavil na účet filmu a kroutil hlavou, co je to za debilitu. Vzhledem k obsazení je to škoda, Gabrielle Anwarová je nádherná, Greta Scacchiová zajímavá (byť jí hlas Konvalinkové strašně ubírá), Laura Harrisová, u který jsem dlouho přemýšlel, odkud ji znám, než mi konečně docvakla Rodriguezova Fakulta... ale film je propadák. O nesmyslných dovětcích, co jako hrdinové dělali potom, se zmiňovat nebudu. Trapárny s Margaret Thatcherovou nebo Chamberlainem a Hitlerem nelze přejít bez spršky vulgarismů. Nerad to říkám, ale je to fakt blbost. Hodně velká blbost. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • První anglicky mluvený český film produkoval Martin Dejdar. Film skončil finanční katastrofou, která herce na mnoho let zadlužila. (Hwaelos)
  • Natáčelo se na zámku Hrádek u Nechanic. (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno