Série(3) / Epizody(39)
Obsahy(2)
Žijí životy druhých, vlastní nestíhají. Seriál TV Nova z novinářského prostředí. (oficiální text distributora)
Recenze (233)
Oproti jinejm skvostum, ktere vyrabela televize Nova je tohle docela koukatelny. Herecky vykony mi pripadaly jako by spis improvizovali, ale ono s tak deravym scenarem se neni co divit. Nastesti i kdyz to je misty trapny, je to vetsinou docela pohodicka a kdyz to porovnam s jinejma skvostama (Rodinna pouta, libovolna telenovela) tak si to 3* zaslouzi. ()
Opět další z pokusů TV Nova přijít s něčím seriálovým a něčím originálním. A znovu to skončilo krachem. I když na nově by nám ukazovali zase hromadu koláčů sledovanosti a my bychom tak asi patrně zjistili, ře Redakce měla prakticky nepřetržitě sledovanost vyšší, než finále olympiády v Naganu, kdy Hašek, Jágr a spol. vyhráli poprvé v historii zlato. ()
Seriál drží nad vodou charismatický Viktor Seidl (David Matásek) a fotograf Kamil (Roman Zach), který použitím vtipných hlášek a satyrických trefných komentářů dokáže pobavit. Divák alespoň na chvíli zapomene, že jde o laciný seriál z produkce TV NOVA. Oba herce hodnotím půl hvězdičkou, a protože Redakce jiné plusové stránky nemá, hodnocení je jednoznačné - 1 hvězdička! Bohužel jsem se nikdy nedokázal vžít do rolí ostatních redaktorů. Spíš přemýšlím, proč všechno hrají tak kýčovitě a strojeně. Vrcholem všeho je výkon Milana Šteindlera alias novináře Lubora. Těžko něco vyčítat tomuto chlapci, on je totiž trapnej všude, kde vystupuje a když má nasadit vážnější tvář vypadá ještě trapněji. Svým "výkonem" Šteindler strhl i ostatní kolegy z redakce včetně manželky Veroniky (Zuzana Onufráková), malinkaté Anny (Dana Batulková) a v neposlední řadě Lindu, přítelkyni tlustého stážisty, v podání Ireny Máchové, které věnuji poslední řádky mé kritiky. Hraje hlavní roli v zatraceně amatérské scénce. Fotograf Kamil nepřijde ráno do práce, ona vytuší že se mu něco stalo, a tak mu jede na pomoc. Náhodou objeví silnici v lese, kde je Kamil usmrcován plyny z výfuku v autě jednoho podvodníka. Další čirou náhodou jede kolem policie, která chce nejdřív vysolit pokutu za parkování na úzké silničce, ale prioritně zachrání Kamila. (Inu snažit se zabít člověka u silnice, kde jezdí policie a pokutuje drobné dopravní přestupky, to chce mít vlastnost, jež museli mít režiséři Redakce, - Krejčí a Vejdělek - aby tento paskvil protlačili do televize - odvahu.) http://www.youtube.com/watch?v=Vf0YKZvApGU ()
Jako menšího mne tento seriál zaujal. Všechno v něm bylo tak krásně čisté, nablýskané... mělo to i happy-endy (tedy aspoň první série). Děj byl zábavný, neotřelý, prostředí také (nebo snad to nebyl první seriál z novinářského prostředí?), dialogy se mi zdály vtipné, občas až se skrytým významem... Pak jsem ale vyrostl a z vychvalovaného dítka se stal tak trochu spratek. S odstupem času si uvědomuji, že to, co bylo dříve vtipné, je dnes bezduché, to co bylo neotřelé, je dnes pokulhávající. Happy-endy se změnily na nucené závěry, a i když pořád neoceňuji rozchod Veroniky a Lubora, tak mi přijde, že šlo o jeden z mála světlejších momentů seriálu. Samozřejmě prostředí a děj v něm je značně idealizovaný. Skutečné noviny takto nefungují, ať už hledíme na "ranní porady", věčné pití kávy a minerálky v kuchyňce, přehrabování se v archivu, vztah šéfů v pracovní době a tak dále, a tak dále. Co mi na snaze scénáristů vyloženě vadí, je snažit se udělat děj, za každou cenu. Díky tomu byla podle mého názoru obětován vztah Veroniky a Lubora, byl zde uveden příchod Hynka, vztah Anny a Lubora, byla vyšachována příjemná a sympatická Alice a nahrazená chladnou, až ledovou Kateřinou. A samozřejmě odchod charismatického Vincenta a nahrazení ho nudným a ospalým Ludvíkem bylo šlápnutí vedle jako hrom. K hercům žádné velké výtky nemám. Potěšila mě dvojice Roman Zach a Pavla Ptáčková, kteří byli známí už z několika dřívějších seriálů (a v případě Pavly i pohádek), a mezi nimi to opravdu celou první a i část druhé řady jiskřilo. Jenže bohužel, nevím z jakého důvodu tato akvizice vyšuměla do ztracena, a proto závěrečná katarze působila kopanec do bolestivého žaludku. Na druhou stranu, herci si seriál vyloženě užívají a nelze jim moc co vytknout. Snad jen Ireně Máchové, která zřejmě neprošla tolika rolemi, aby se dokázala úplně vžít do postavy (i když to možná bude i tím, že jí scénáristé napsali postavu poměrně nezajímavou a plochou) a Markétu Frösslovou, jejíž nepříjemný afektovaný hlas a snaha udělat ze sebe teenku, i když jí dávno nejsem, mě bude strašit po nocích ještě hodně dlouho. A samozřejmě nesmíme zapomenout na Jiřího Ployhara, představitele Mrázka, který prosvětlil celý seriál a přidal mu hodně plusových bodů. Já osobně mám nejradši první sérii, po odchodu Alice mi zbytek seriálu přišel zbytečně natahovaný a uvadající. Když to ale shrnu, tak celkově jde o to lepší v dnešní české seriálové nabídce. Nemohu si stěžovat, a proto dávám to, co si seriál zaslouží - 50 %. ()
Druhou řadu jsem téměř nesledoval, přišla mi o dost horší než ta první. Ta mě celkem bavila. Ano, je to účelová zábava, všechno je tam moc umělé a neuvěřitelné, ať už to jsou toporné dialogy, dokonalé prostředí nebo dávno profláknuté a předem odhadnutelné dějové "zvraty", odbočky, náměty jednotlivých dílů. Ale docela hezky se na to kouká a příjemně se u toho usíná... Jsou i mnohem horší seriály, kterými se dá zabít večer... ()
Reklama