Reklama

Reklama

Tlouštík

  • USA Heavy (více)

Obsahy(1)

Mladičká Callie a stárnoucí Delores jsou servírky v denním baru Dolly Modinoové, kde je kuchařem její syn, starší a proplešatělý mládenec Viktor. Každý z nich má jiné představy o budoucnosti. Zatímco křehká Callie místo přijala jen na dočasnou dobu, než si urovná soukromé záležitosti, Delores tu hodlá konečně najít svého trvalého životného partnera. Ironií osudu se osamělý a dobrosrdečný Viktor beznadějně zakouká právě do nejmladší kolegyně... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

emma53 

všechny recenze uživatele

Já budu muset nechat Touštíka trochu uležet, protože já opravdu nevím, co s ním? Ono celkově bych se v tom denním baru za chvíli ocitla asi v podobné situaci jako všichni přítomní, což v žádném případě nechci. On byl Viktor hodnej a milej tak, že mě to chvílemi až iritovalo. Nejenže byl stydlivý mládenec s pár kilkama navíc (co to je 250 kilčo, že?), ale z mého pohledu i trochu retardovaný a já to tady nechci těm ostatním kazit. Ale rozhodně James do toho dal, co mohl a myslím, že Taylora Vinceho bolely oči ještě dlouho po natáčení. A o Liv nemá cenu nic psát, ta to měla v očích už před těma cca dvaceti lety. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Originální? Kdepak. Překvapivý? Kdeže. Dynamický? Rozhodně ne. Přesto ale dobrý emotivní film. Jde o komorní melancholický příběh jednoho životního outsidera, který se musí vyrovnat se ztrátou svého zázemí a prožívá beznadějnou platonickou lásku. Přestože jde o pomalu plynoucí snímek, kde se nic zásadního neodehraje, vůbec jsem se nenudil především díky výbornému herectví Pruitta Taylora Vinceho a slušné režii Jamese Mangolda. Typický americký nezávislý kousek pro rozjímání a zamyšlení nad vlastním životem. Celkový dojem: 70 %. ()

Reklama

RAiken 

všechny recenze uživatele

Lehce podmanivý a zároveň otravný film o změnách, ke kterým nakonec možná ani nedojde. K jedné změně ale dojít spíše mělo, a to ke zkrácení několika scén, a taky možná nemělo až tak být tlačeno na pilu. Jeden by si pak mohl uříznout ze samotné pragmaticky dávkované deprese prstíky. Pruitt Taylor Vince sice prohodí pár skromných slov, ale za ty jeho smutný těkavý oči a výraz odhozeného opelichaného pejska byste ho chtěli z čirého srdce obejmout a vyplakat se společně s ním. Malý, komorní, oheň nijak nerozdmychávající filmek, který by se však hodil k posezení u táboráku a k zamyšlení se nad všehomírem... P.S.: A jak by tam bylo krásně, co Fingone? ()

tragos 

všechny recenze uživatele

Film o tom, že člověk zkrátka patří tam, kam patří, a nic na tom nezmění. Je na vás, jestli s touhle filosofií souhlasíte nebo ne, každopádně se jí řídí nejen příběh, ale i film jako celek. Působí prostě odevzdaně. Doufal jsem v poezii, ale dočkal se hlavně nudy. Na druhou stranu potěšili herci, hlavně Deborah Harry, a obě scény u letiště, které jsou zdaleka tím nejlepším, co Tlouštík nabízí. 5/10 ()

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Parta ztracených existencí, maloměsto, nešťastná láska, problémy - kolikrát už jsme něco podobného viděli? Ale abych jen nekritizoval. Práci s herci by mohl James Mangold z fleku přednášet. Obdivuhodný je i jeho čich při castingu, protože hereckému obsazení většiny jeho filmů (Narušení, Walk The Line) nelze vytknout vůbec nic. Tlouštík není výjimkou. Třeba v omšelé servírce by asi málokdo hledal někdejší náruživou rockovou princeznu Debbie Harry. Oproti tomu s příběhem jsem měl trošku problém. Ano, je to takové mile každodenní, obyčejné a ze života. Jenže malých nezávislých filmů o tom, jak je život v americkém zapadákově strašně na prd, už tu zkrátka bylo víc než pár...a lepších. Věčná škoda toho průměrného scénáře. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (8)

  • Film získal Zvláštní cenu poroty na Mezinárodním filmovém festivalu Sundance, Velkou cenu a cenu za nejlepší scénář na Mezinárodním filmovém festivalu ve Španělském Dijónu. (M.B)
  • James Mangold scenár založil na ľuďoch, ktorých stretával počas vyrastania v New Yorku, najmä jeho spolužiaka s nadváhou, ktorého matka vlastnila miestny motorest. Scenár písal počas toho, ako chodieval na filmové semináre na Columbia University, ktoré boli pod vedením Miloša Formana. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama