Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)

(více)

Recenze (760)

Cival 

všechny recenze uživatele

Nikterak úchvatně zkopírovaná schémata z amerických a britských romantických kousků, vizualizace západního střihu šéfovaná znovu zručným Filipem Renčem a... těžká snobárna devastovaná Vieweghovým scénářem. "Podlě mě je intelektuální snob a hulvát" - přesně tenhle výrok hlavní hrdinky na Viewegha pasuje (samo sebou až na ten přívlastek intelektuální), protože Viewegh si donekonečna ujíždí na tom, aby "dobrý muž" popíjel víno ve vaně a zakusoval olivy a jeho Laura byla vždy sexy oblečená, chodila do naleštěných klubů, a když se jí náhodou její partner zatoulá s jinou ženou, má mu odpustit (a znovu jej milovat) kvůli zájezdu za sedmdesát tisíc. Tak tomu říkám přímo esence povrchnosti, která je ostatně hmatatelná jak zmediálního obrazu vystupování obou autorů (playboy Renč a bezmála kýčař Viewegh), tak i třeba ze Saudkova plakátu, který přesně vystihuje hlavní hrdinku. Nemusím být oduševnělá a sympatická, hlavně když vypadám dobře na stylizovaném portrétu. Takže, vážení, osobně zůstanu dál věrný "Curtisovským", ba i zámořským originálům, jež Viewegh tak bezobsažně kopíruje , a nic na tom nezmění ani slušné herecké výkony ústředního tria, Renčova režie, sexy Zuzana Kanócz ani pár úsměvných průpovídek. Snobské defilé nepřirozených figurek, v němž hapruje elementární logika (kadeřnice s neupravenými vlasy, "ultramrdatelná" Kanócz snažící se přesvědčit, že je osmnáctiletá panna, anebo její Laura pijící na žal dávno před tím, než jí Oliver zmizí s jinou atd.) a obyčejná lidská soudnost (vzhledem k tomu, že Lauře věta o billboardu přijde "sofistikovaná", asi jí nebude zrovna zdobit důvtip... co na tom, když má trendy hadříky), mě prostě dostat nemůže. A k tomu hulvátství - nejsem prudérní, nešokuje mě znásilnění stromem, nekončící pohlavní styk v 9 songs a ani nepovažuju lubrikační gel za dílo ďáblovo (ano, někdy se hodí :-), ale nesmyslně na jeho "implantaci" mezi Zuzančiny nožky postavit celou jednu scénu, to mi v rámci žánru romantické komedie přijde skutečně (hoodně moc) vulgární... a hlavně nesmyslné a hloupé, asi jako kdyby Paul Bettany ve Wimbledonu začal na loži Kirsten Dunst vesele masturbovat :-) P.S.: Sex ve městě žeru, ale tam jsou ty holky prostě trochu jiné než "dámy z paneláků", které si na něco nejdřív hrají, aby se nakonec klasicky zmazaly vodkou v naší betonové džungli... ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Jakmile S.Stašová vběhla co vběhla... vplula!!! a jak!!! do letištní haly, byl jsem lapen. Filmové hlášky a k tomu herecký výkon Stašové (už jen za to jak nádherně s odzbrojující mimikou položila obyčejnou otázku „co budeme papat, děti?“ a s noblesou sobě a roli vlastní v restauraci zatoužila po Diazepamu) mně rozkmitaly bránici (bravo) jak už dlouho ne Noblesně nonstop přiopilý Vašut alias Oliver byl sympatický a zábavný, Zuzana Kanócz je taky v pohodě (a zajímavá :-). A obzvlášť oceňuji výkon M.Donutila! To byl výkon! V pohodičce si natáčecí dny pokuřovat na balkónku, pak sdělit jednu větu holou mírně rozvitou a shrábnout apanáž za jednu z hlavních rolí, to je machrovina :-)) Muzika vcelku seděla (Iva F. a S.Lesbiens), ale tragický až trapný herecký výkon n@váckého diblíka L. Něrgešové (já fakt nemám rád estrádní N@váky, můj problém - uznávám) a byl to vlastně vůbec herecký výkon? Hnus fialovej brrrr. A zrovna tak tropico tragéd Hubert no nic vrána k vráně sedá (třeba to tak měli odehrát, tyhle podivné nerealistické figury) Ač v podstatě Román pro ženy má být a chvílemi určitě je dobrá a inteligentní komedie, která je prošpikována mimořádně skvělými hláškami a moudry (o jejich zlidovění ani na okamžik nepochybuji) a podpořena excelentní Simonou Stašovou (dejte jí Lva, právem si ho zaslouží!!!!) na mě zapůsobila kupodivu svou atmosférou ponuře (přitom jsem se mnohokrát od srdce a dlouze zasmál) a trochu uměle a nereálně (což by u příběhu za současnosti být asi nemělo) zejména kvůli nevyrovnanosti postav. Vzhledem k tomu, že jsem předlohu nečetl, byl jsem tudíž „podlehnut“ marketingové kampani, která film předcházela, tak jsem čekal asi možná něco jiného kdo ví já sám v tom nemám úplně jasno ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že většinu svých vad a neduhů podědil Renčův film již od své předlohy, dokázat to ovšem nemohu, neboť jsem nepřečetl jedinou Vieweghovu knihu a s takovou již nejspíš ani nepřečtu. Kdysi mi bylo jeho dílo představeno kamarádem jako nápaditě glosující současnou společnost, taková lehká a zručná satira o té naší nove polistopadové skutečnosti. V jistém ohledu je právě to jedním z prvků, které jsem z Románu pro ženy (chuděry ženy, mimochodem) cítil, jenom jsem si slovíčko zručná nahradil slovem chtěná. Můžeme vůbec brát vážně takovou satiru v díle, které je nevkusně prostoupeno product placementem, ve které milostný dopis nabývá forem reklamy, která je přece tak upřímná (čti vykalkulovaná), které je samo nestydatým představitelem toho, co chce zesměšnit? Mnohé aspekty naší doby, které si film bere na mušku a které si to zaslouží, jsou navíc karikovány tak hrubě a (ná)silně, až se jejich podobnost se skutečným "společenským jevem" téměř zcela smazává. Výsledkem je jen bžunda, které se nedá smát. Inu, film je spíše příznakem určitého kulturního úpadku než jeho glosátorem. Karikaturou není ve filmu však jen společnost, ale i jedinci, ze kterých se skládá, protože právě oni mají demonstrovat příslušné "jevy". K ničemu jinému ostatně sloužit nemohou, protože jiné než k tomu určené vlastnosti nemají. Schválně se pokuste popsat si ony postavy... Matka? No to je ženská, která mluví doma anglicky, nesnáší Čechy a snaží se ulovit cizince. Rickie (už to jméno, které obludně křičí: "Já jsem frajírek!")? To je chlápek přes mobily, děsnej vůl. Laura? To je normální holka, co nejdřív randila s tím, pak s tím a nakonec tím... Věty jako: "Rickie miluje Lauru a matka má starost o dceřinu budoucnost," člověka napadají až na posledním místě. A konečně je třeba říci, ze marná snaha o vyřčení hlášky není inteligentním dialogem, který slibuje obsah. Přesto večer strávený s Románem pro ženy hodnotím pozitivně, protože jsem se plně mohl soustředit na vychutnávání vynikajícího čaje Mi Lan Xiang, aniž by mě vyrušoval nějaký film tím, že by bylo třeba se na něj soustředit. Téměř odpad. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Moc jsem toho nečekal a nakonec to bylo docela zábavný. Herci hrajou nadprůměrně, hlavně na to že to je českej film, teda až na Vašuta, ten mi tam nějak moc neseděl i když se nedá říct, že by byl nějak příšerně špatnej, ale prostě se tam nějak nehodil a taky Něrgešová nebyla nic moc, ale ta tam byla spíš jako taková vtipná postavička a moc často se tam neoběvovala, ale jinak mě svým výkonem docela zaujala Zuzana Kanóczová, kterou jsem před timhle filmem nikdy neviděl a předvedla tam celekm překvapivě dobrej výkon. A ještě k tomu tam nebyly žádný blbý cajdáky, ale tu a tam i dobrá hudba. Pro mě to bylo docela překvapení, ale knížky od Viewegha stejně číst nebudu ()

liskam 

všechny recenze uživatele

58%...???? To je zase nějaký vtip.? Já občas opravdu to hodnocení nechápu. Tohle je naprosto pohodová romantická komedie, kde navíc exceluje Paní herečka Stašová. Jde jen o to koukat na filmm a na pohodu si ho užít, koukám ale, že hromada lidí už to zapoměla. No nic, nedá se s víti. Pro mě je tohe naprosto parádní oddychovka. 90% ()

Galerie (22)

Zajímavosti (36)

  • Text, který je v metru pro Lauru (Zuzana Kanóczová), se neshoduje s textem, který vypráví Oliver (Marek Vašut). (Kroup4)
  • Režiséři Filip Renč a Jan Svěrák se za symbylický honorář navzájem obsazují do svých filmů. Svěráka tu proto můžete vidět v úloze číšníka. (imro)
  • Zuzana hraje ve filmu dvacetiletou dívku Lauru. Ve skutečnosti jí však bylo v době natáčení už 25 let. (hippyman)

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama