Reklama

Reklama

Válka světů

  • USA War of the Worlds (více)
Trailer 1
USA, 2005, 116 min

Obsahy(1)

Rozvedený newyorský mechanik Ray Ferrier získává od bývalé manželky na víkend do péče své dvě děti – desetiletou dceru Rachel a náctiletého syna Robbieho. V té době dochází ve městě k podivným změnám v počasí, včetně několikanásobných úderů blesků do jednoho stejného místa. Lidé si to nedokážou vysvětlit, když se začne zvedat zemský povrch, ze kterého vylezou ze svých úkrytů podivné mimozemské stroje. Mimozemšťané ve svých mechanických maskách začnou útočit a zabíjet lidi. Strhne se davová panika a Rayovi je jasné, že musí utéct s dětmi z města pryč. V kradeném cizím automobilu se tedy vydává do domu své manželky, která zde však není. Druhého dne objeví Ray na ulici vrak spadlého boeingu. Na místo přijíždí štáb televizních reportérů, který Raye informuje o tom, že mimozemšťané ve svých strojích zaútočili na všechny světové kontinenty a podařilo se jim zničit velká území a zabít miliony lidí. Ray se rozhodne odvézt své děti k jejich matce do Bostonu, ovšem jejich auto je přepadené davem zoufalých lidí. Ray tedy přichází o auto, ale jsou naloděni na trajekt, který má odvézt obyvatele Bostonu do bezpečí. Loď je ovšem potopena a Ray s dětmi se dostávají na břeh. Ray se musí smířit s tím, že Robbie se rozhodl bojovat proti mimozemšťanům po boku armády, a pokračuje s Rachel na cestě sám... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 434)

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Co ten konec, proboha? A ty tuny nelogičností! Jasně, je to katastrofický film, který se nedá brát smrtelně vážně, ale režisér tak zvučného jména by si takovéto boty ve svých filmech snad mohl odpustit. O místy přehnaném sentimentu a zbytečně hysterické Fanning (co to provedli s nejlepší současnou dětskou herečkou?) raději pomlčet. A přitom v první půlce měl film našlápnuto stát se jedním z nejlepších blockbusterů letoška. Nestalo se... ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $132miliónovTržby USA $234,280,354Tržby Celosvetovo $591,745,540Steven Spielberg a jeho životné méty sú vždy niečím famóznym okorenené, a tento film nie je iný - aj keď výhrady musia byť, hlavne voči mierne jednoduchému scenáru od Davida Koeppa. Našťastie nie je to samozrejme úplne klasický Blockbaster s nejakým odľahčením ako bolo vo filme Deň nezávislosti (1996), ktorý nás mohol len čisto pobaviť bez nejakého hlbšieho zamyslenia či vnútorného posolstva. Spielberg nás v tomto ohľade vôbec nešetrí a púšťa do nás či už zvukom alebo strhujúcimi efektmi obrovskú dávku napätia, v tom asi najdokonalejšom trikovom spracovaní aké mohlo doteraz len vzniknúť, aj keď tam bola nejaká nominácia na Oscara, tento film ho mal aj bezpochyby dostať, je to proste technický skvost. Možno na škodu zo Spielbergovej strany bolo, že rok 2005 a nejaké obdobie pred ním mal veľmi perné, jednak pomáhal Georgovi Lucasovi na jeho "Top" diely Star Wars Episode III a taktiež sa určite nemohol dočkať natáčania Mníchova, ktorý mal omnoho lepší scenár aj hercov a tiež bol nakoniec nevďačné obídení na Oscaroch. Obsadenie je na prvý pohľad dobré ale Tom Cruise pôsobí dosť plocho, aj keď zrovna nehrá záchrancu sveta, mohol zahrať túto úloha s charizmou tak ako v Minority Report a bola by to určite iná káva, celý film na tom tŕpne lebo sa krúti len okolo jeho postavy. Milé prekvapenia je uplakaná dcérenka v podaní mladej herečky ako Dakota Fanning ak bude takto pokračovať za chvíľu tu máme jednu z naj herečiek novej doby. Asi najväčšie sklamanie v obsadení bol Tim Robbins, v jeho podaní to bola neskutočne otravná filmová postava. Hudba k filmu bola samozrejme od dvorného skladateľa ako je John Williams , zložil uši drásajúcu hudbu, hlavne pri tej vysokej tónine tripodu, až človeka strasie. Kamera opäť klasika a lá Janusz Kaminski, to je tiež taká obrazová delikatesa jedného z Top kameramanov sveta. Top scéna - prvé uzretie svetla nášho sveta tripodom a teda konkrétne jeho vychádzanie spod zeme, následná aklimatizácia v prostredí a nekompromisná likvidácia obyvateľstva, pri prechode cez mesto ale i neskoršie strhnutie mosta, to bol až neskutočný pocit - najlepšie to je v kine, aj keď aj DTS (5.1) zvuk v domácom kine tiež spraví svoje. - tento spomínaný moment je pre mňa zatiaľ najdokonalejší špecialny trik /videl v kine 2x: 80%/ ()

Reklama

monolog odpad!

všechny recenze uživatele

Když jsem to viděl, myslel jsem, že mám vlčí mlhu a raději jsem si znovu pustil počáteční titulky a přesvědčil se, že se to fakt jmenuje Válka světů od režiséra Spielberga. Ale takovou sračku jsem už hodně dlouho neviděl. Předloha je velice dobře napsaný SF, s překvapivým koncem a dobrou zápletkou. Wells totiž byl spíš klasický autor inklinující ke krásám SF fantazií hlavně kvůli svobodě, kterou mu to přinášelo v zápletkách a příběhu. Rozhodně ale nebyly jeho povídky nebo romány hloupé, naivní, lineárně přímé linky ubíhající k předvídatelnýmu konci. Každýmu by mělo být jasný, že u Spielberga dojde k happyendu, že tam nějak přimíchá téma porušené rodiny, která se během filmu spraví, že se bude vyžívat v tricích a barvičkách kamery, ale ve výsledku těch efektů vlastně vůbec nevyužije k bližšímu popisu světa, ale jen k nadšeným "Och!" a "Ach!" které publikum v sálech tak rádo vydává. I mně to bylo jasný, jenže u Války světů se přeci jen vyznamenal pořádně. Řekl bych, že to přehnal stejně jako pejsek a kočička, protože když na závěr se všichni šťastně setkají (podotýkám celá rozpadlá rodina až na druhého manžela včetně za mrtvýho pokládanýho synka), je to už přeci jen trochu moc. Navíc průběh filmu je jakoby narychlo okopírován z některého z těch nudných béčkových scifáčů, které se vyrábějí jako na běžícím pásu pro americké SF televizní kanály. Cruise prostě někam jde s dcerou a synem a čas od času narazí na emzáky nebo nějakýho magora, ale vždycky jako zázrakem vyjde ze všeho zdravej. Co se týká té všemi opěvované Dakoty, myslím, že přehrávala víc jak android v Metropolisu a to už je co říct. Jedinej jakžtakž slušnej herec byl ten emzák, kterej na konci tak efektně umřel. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Pokulhávající logika a faktické chyby trochu sráží formalistické orgie, které se pod pevným režijním vedením stávají jedním z největších sci-fi zážitků celé historie filmového plátna. Na obtíž je zde bohužel i tradiční lpění na patetickém familiérním vyústění, jež vás sice šokuje, ale v trestuhodně negativním slova smyslu. Archaické uvažování protínají psychologické sekvence, které těží z bravurně vedených herců, naproti tomu horrorová pasáž o uvědomění, bez hlavy a paty, nemůže najít oporu ani v dotyčných superhvězdách. Dojem silné konzistence však naštěstí zůstává a snímek je jeden z těch šťastných případů, kdy srdce zatemňuje mozek a recipienti, kteří budou na tuto hru ochotni přistoupit, nezůstanou neodměněni. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Mě Spielberg rozhodně nezklamal. Svým způsobem opět velice originální způsob vyprávění - totiž naprosté zaměření se na Cruisovu postavu a absence nějakých bombastických ničících scén z Washingtonu a New Yorku a absolutní nezájem o to, co zrovna dělá americký prezident - tak tento způsob se mi hodně líbil. Díky tomu se člověk může docela dobře vcítit do Cruisovy postavy. K tomu navíc přispívá velmi působivá až dokumentární forma vyprávění, Spielberg navíc skvěle pracuje s neviděným (ale slyšeným) nebo jen naznačeným (tohle zvládá už od Čelistí). Vzhledem k předchozí režisérově tvorbě jde o film velice temný, drsný až děsivý. Geniálně je natočená úvodní scéna, Cruisovi hrůzu v očích skutečně věříte (hraje výborně) a chápete ho, protože scéna natočená opět jen z jeho pohledu je drtivě působivá. Podobně silné scény se objevují, když se v davové psychóze projeví temné stránky člověka. A pak ještě i třeba jen několikavteřinové klenoty jako je "řeka" či "vlak". Přiznám se, že sklepní scény s Timem mi přišly už trochu natahované, i když ta variace na kuchyňskou scénu z Jurského parku byla docela zajímavá. Snad si mohl Steven odpustit ty závěrečné asi dvě minuty, ale nakonec proč ne. Z technického hlediska je film bezchybný (u Spielberga nic nového), působivá je hudba Johna Williamse (i samostatně), v níž sice absentují nějaká velká témata, která ale naprosto slouží filmu. ()

Galerie (135)

Zajímavosti (74)

  • Auto projíždí při útoku ulicí a z levé strany (pohledem řidiče) letí trosky, které určitě patří zničenému domu. Během posunu kamery zjistíme, že všechny domy v ulici stojí nepoškozené a trosky vznikly jen v počítači. (Patrik256)
  • V záběru na hledáček kamery, která někomu spadla na zem, je obraz v hledáčku, na němž není rovina horizontu shodná se skutečným horizontem. Kdyby byl záběr v hledáčku skutečný, vše by se shodovalo, i kdyby byla kamera nakřivo. (Patrik256)
  • V scéne kedy rodina unikne útokom a uteká na diaľnici, kamera krúži okolo dodávky a sníma ich cez okná. Táto dlhá scéna úteku, ktorá trvá 140 sekúnd, však bola natočená v štúdiu pred modrým plátnom. Predchádzalo jej natočenie konkrétneho diaľničného úseku ôsmimi kamerami pripevnenými na džípe. Taktiež kamera krúžiaca okolo dodávky bola pripevnená aj na iné vozidlo, ktoré podľa potreby rýchlo spomalilo, a tak vytvorilo celky. Takto to bolo pospájané do jedného celku, pričom prechody boli vytvorené v priamych záberoch na okná vozidla, kde ich bolo možné spojiť takým spôsobom, aby to divák nepostrehol. Sklo okien odrážajúcich pohyb vozidiel a verejného osvetlenia bolo pridané do scén digitálne. (Biopler)

Související novinky

Nový film Spielberga možná našel hlavní hvězdu

Nový film Spielberga možná našel hlavní hvězdu

15.06.2024

Chystaný nový film oblíbeného režiséra Stevena Spielberga (E.T. - Mimozemšťan, Blízká setkání třetího druhu) možná našel hlavní hvězdu. Kolem stěžejní role v dosud nepojmenovaném snímku totiž podle… (více)

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Parazit Davida Koeppa našel režiséra

Parazit Davida Koeppa našel režiséra

24.04.2020

David Koepp je nejen filmový scenárista stojící za snímky jako Válka světů, Jurský park, či Mission: Impossible, je totiž zároveň i úspěšným spisovatelem. Jeho nejnovější knížku, v originálním názvu… (více)

Reklama

Reklama