VOD (1)
Obsahy(1)
Patnáctiletý Jim Hawkins narazí díky neuvěřitelně šťastné náhodě na mapu Planety pokladů a tím rozpoutá vesmírný hon za největším bohatstvím všech dob. Aby se vůbec dostal na bájnou planetu, nechá se najmout na zářivou sluneční galeonu. Tam se seznámí s charismatickým kyborgem (napůl člověkem, napůl robotem), kuchařem Johnem Silverem. S jeho pomocí odhaluje nástrahy a nebezpečí vesmírného putování za pokladem a bojuje proti supernovám, černým dírám a kosmickým bouřím. Ale největší nebezpečí ho čeká, když zjistí, že jeho přítel Silver je ve skutečnosti intrikánský pirát, který plánuje vzpouru. Tváří v tvář zradě, která se mu zaryje hluboko do srdce, se Jim promění z chlapce v muže, najde v sobě sílu postavit se vzbouřencům a objeví poklad větší, než si kdy uměl představit. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (116)
Strašně moc oblíbená pohádka pro mě. Jako malý jsem ji hrál hodně na Playstationu, no až teď jsem na ni zde narazil a konečně jsem si ji po tak dlouhé době pustil. Hodnocení silně ovlivnilo to, že jsem to hrál jako hru a tak jsem si tak doplnil už konečně celý děj, škoda ale, mohlo to být kapičku lepší, ale radši takhle než horší, protože na tohle se dá rozhodně dívat. :) ()
Robert Louis Stevenson trochu (dost) jinak? A proč ne? Úžasný koncept, velkolepé dobrodružství, povznášející téma, vtipné dialogy. Vyčíst tomu můžu snad jen to polopatické vysvětlování toho, jak se postavy cítí a co si myslí. Dítě si to ale neuvědomí a v tomhle případě mi to je fuk i jako dospělému. ()
Mladý Jim Hawkins si žije vcelku poklidným životem (až na nějaké ty trable s policajty) se svojí matkou v malé hospůdce. Jednoho dne u jejich hospody přistane loď, z ní vystoupí zbídačený cizinec, a z posledních sil předá Jimovi malou kuličku. Vzápětí je celá hospoda zničena útokem zákeřných pirátů. Ona kulička je totiž mapou k legendárnímu Flintovu pokladu. Jim, s přítelem, doktorem Dopplerem, si najímají loď, aby tento poklad nalezli. Posádka lodi ale není jen tak obyčejnou posádkou, a vzpoura na sebe nenechá dlouho čekat... Už jsem si všiml několikrát, že když je kvalitní předloha (a tou kniha od R.L.Stevensona rozhodně je), tak ani jejím přetvořením k obrazu svému (animák a ještě scifárna) se její kouzlo nedá úplně ztratit. Zvlášť když se do filmu přidá několikero vlastních elementů - hlavně dokonalý Morph, toho bych určitě chtěl :), atraktivní vizuální stránka (animace se opravdu povedla) a takřka dokonalá hudba Jamese Newtona Howarda... ()
Ako to, že mne, fanúšičke animovaných rozprávok a Sci-Fi, tento poklad unikal tak dlho?? Spojenie romantického dobrodružného sveta pirátov s až lucasovkým poňatím bol geniálny nápad. Vznikol tak neskutočne podmanivý svet, pri ktorom máte pocit, že sa odohral dávno a zároveň v budúcnosti. Je to síce celé také hybridne zkonštruované, ale na mňa to fungovalo dokonale. Navyše príbeh prakticky nemá hluché miesto, má našlapané od prvej Jimyho divokej jazdy až do poslednej scény. Bravo! A čo tie hodnotenia?? Nechápem, toto bola čistá radosť a fantázia! ()
Originální nespoutaná fantazijní předělávka klasického Ostrova pokladů, kde se plachetnice s využitím solárních větrů prohánějí ve vesmíru a proradní kyborgové kují své plány. Z hlediska dobrodružství a opulentní akce je všechno OK, ale tradiční disneyovská šablona otravných legračních figurek (neposedný měňavec a popletený robot) a instantních rodinných hodnot jakýkoliv pokus o "dospělejší" pojetí nelítostně boří. Škoda, protože audiovizuální stránka a 2D animace vypadají náramně. ()
Galerie (80)
Photo © 2002 WALT DISNEY Pictures
Zajímavosti (8)
- Reklamní marketing zahrnoval i spolupráci se společností Pepsi-cola. Tato firma dala na některé své výrobky, jako jsou Mountain Dew, Code Red Sierra Mist nebo Lipton Brisk, logo filmu a fotografie hlavních postav. (Terva)
- Modernizace pirátské klasiky se stala největším propadákem v Disneyho historii: i s reklamou stála 180 milionů dolarů a vydělala necelých 30 milionů. (Zdroj: časopis Premiere, leden 2003). (Pavlínka9)
- Na filmu spolupracovalo 400 počítačových techniků, 150 hudebníků a přibližně 200 dalších osob různých profesí. (Terva)
Reklama