Kdesi v dávnověku se vejce z rozbitého dinosauřího hnízda dostalo díky náhodě na malý ostrov, kde žijí lemuři. Ti vejce objevili zrovna ve chvíli, kdy se z něho vyklubal malý dinosaurus. Lemuři se ho ujali a pojmenovali ho Aladar. Jednoho dne ale na planetu Zemi dopadly meteority a způsobily děsivý požár na ostrově, kde žili. Jen díky Aladarově velikosti se lemuří rodina, která ho vychovala, zachránila. Aladar s nimi na zádech přeplaval na blízkou pevninu. Tam se přidali ke skupině mírumilovných dinosaurů. Díky následkům vesmírné katastrofy a krvelačnosti hladových predátorů se ale často ocitnou ve velmi nebezpečných situacích... (TV Nova)

Trustme

Unikátní opomíjený a nedoceněný film Disneyho Studia. Spektakulární podívaná pro velká plátna kin. Jeden z největších a nejsložitějších projektů studia. Na svou dobu fotorealistická grafika představující svět dinosaurů v plné kráse i nezbytného výchovného poučení typického pro disneovky. Přesto, že jde o dětský film a příběh, je zde použito všech vědeckých objevů k tématu období pozdní křídy, takže jsou známy i důkazy o existenci forem savců ( tvůrci jim dali podobu lemurů). ()

iXtr3m3

Užívateľ Dan9k je asi padnutý na hlavu, keď vymenúva ako zápory veci, ktoré sú vo filme preto, že je to film pre deti a on ako evidentne schopný dospelý jedinec to nemôže prekusnúť. Podobne kydá na CGI, kde je asi druhýkrát padnutý na hlavu, pretože CGI v dobe vydania bolo neuveriteľné a nemá sa za čo moc hanbiť ani dnes o 23 rokov neskôr, kedy som si film po dlhej dobe pozrel so svojou desaťročnou dcérkou. Treba vytiahnuť hlavu z vlastnej prdele, naučiť sa upútať niečím iným a nie kydmi bez opodstatnenia a reálneho podkladu, pretože takto len ukazuje, aký je sprostý. K filmu okrem toho, že som sa snažil vyvrátiť kydy jedného zakomplexovaného imbecila dodám už len toľko, že nenudí, príbeh má aj svoje srdiečko a ponaučenie a nie jedno, ktoré som dcérke pekne vysvetlil a je to už v podstate míľnik vo svojom obore podobne ako o rok mladšie Final Fantasy. Hudba Jamesa Newtona Howarda nesklame nikdy a stopáž bola aj na tú dobu aj dnes s prihliadnutím na detské zameranie viac ako adekvátna. P.S. V súčasnosti môžeme už len so slzou v oku zaspomínať na staré zlaté Disney nepoznačené gender-LGBT-etno-MeeToo a inými sračkami. ()

HiddenDragon

Nemuzu se zbavit dojmu, ze byl "Dinosaurus" pro Disney studio experimentem. Snaha o zachovani realisticnosti vsech druhu je zajimava. I kdyz zvirata mluvi, prece jen to misty vizuelne pusobi trochu jak dokument BBC. Tim, ze hlavnim hrdinou je dinosaurus, trochu to omezuje vyjadrovaci schopnosti (velka vaha, zadne ruce/nohy). Svym zpusobem to pak vyvazuje opici rodinka, ktera Aladara prijala za sveho. Pribeh jako takovy je velmi jednoduchy - putovani do "zeme zaslibene", do hnizdiste, ktere snad nebylo stizeno katastrofou jako Aladaruv ostrov. Presto se autorum do takoveho banalniho konceptu podarilo vmestnat hezke az dojemne myslenky, jak je nutno brat ohled na slabsi a starsi, nebo si vzajemne pomahat. Presto je plno jinych filmu, ktere do podobne stopaze vmestnaji deje trochu vic, nebo dokonce pisnicky. To je dalsi duvod, proc tenhle film povazuji za pokus - na pomery Disney se zde vubec nezpiva, dokonce tu neni ani titulni song. Jakoby vsechny finance spolkla grafika (ktera navic uz na dnesni dobu neni uplne bez chyb). Ani prilis humoru zde deti nenajdou. Pusobi to tak nejak "seriozneji", a zrejme to studiu moc nevyslo, jelikoz zadne pokracovani se nekonalo. Je to urcite hezky koukatelny kousek, ale v mori mnohych nabusenych konkurentu (od DW, ale i Disney a Pixaru) zkratka "Dinosaurus" zanika... ()

T2

Rozpočet $127,5miliónaTržby USA $137,748,063Tržby Celosvetovo $349,822,765║ Veľmi zdarilí pokus od spoločnosti Disney, v rámci spojenia CGI animácie so skutočnými obrázkami nasnímanými v prírode, toto spojenie prináša niekedy až dynamický zážitok pokiaľ ide o preletí Pterodaktila snímané z jeho pohľadu ponad prekrásnou krajinou plnou zelených hôr preplnených dinosaurami, výhodou bolo že voda bola skutočná a nie animovaná a v spojení s CGI pôsobil obraz jednoznačne vierohodnejšie, než ak by bola voda robená animačne. Možnou slabinou sa môže zdať taký príbeh, ten ovplíva priamočiarosťou ale zas na druhú stranu je to uveriteľnejší na to že ide o rozprávku, k tomu ešte dej nemá len priami záber venovaný pre zábavu ale sústreďuje sa na dosť vierohodnú ukážku cesty ako to mohlo byť pri putovaní s dinosaurami. K prvotriednej grafike moc ladí aj čarokrásna hudba od James Newton Howard. /videl v kine: 80%/ ()

duklak2

Mým přáním vždy bylo, setkat se s dinosaury. Bohužel to je jen sen, který se mi asi nikdy nesplní. A tak si to musím vynahrádět tím, že se na ty monstra dívám prostřednictvím filmů. Vůbec jsem neměl tušení, že existuje tento snímek, který je téměř dokonalý. Příběh je sice v podstatě o ničem, ale to nemění nic na tom, že je Dinosaurus suprovej animák. Film vyniká hlavně akčními scénami a dokonalou animací. Po dlouhé době hodnotím film pěti hvězdami. ()

• V celom filme sa objaví 30 rôznych druhov prehistorických zvierat od 30-centimetrovej jašterice až po 36 metrov dlhého a 100 ton vážiaceho Brachiosaura. (pravo)
  • Aladar sa mal pôvodne volať Noah. (Spilvo)
  • Živé zábery sa nakrúcali na Havaji, slávnych náhorných plošinách vo Venezuele, Austrálii, Západnej Samoe, v arborétu v Los Angeles a Údolí smrti v Kalifornii. (pravo)